Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.01.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5177 [Novinky - Editorial]
Konečne prišlo to pokojné obdobie po všetkých sviatkoch :) Trochu sme teda s Awiom zalistovali v našich virtuálnych archívoch a najmä spomienkach, aby sme si pripomenuli, aký bol rok 2017.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Priatelia motorkári, v minulom roku sme na vás vychrlili zhruba 500 článkov. Najviac práce sme mali s testovacími motorkami; našimi rukami ich prešlo zatiaľ rekordné množstvo, a to 55 kusov od 11 značiek. Väčšina z nich na štandardné týždňové testy, ale niektoré sme mali len na pár dní, a niektoré dokonca len na pár stoviek kilometrov. Najčastejšie sme striedali značku Harley-Davidson: vyskúšali sme až 11 modelov. Druhá bola Honda s deviatimi modelmi, na ktorých sme zároveň najazdili aj zďaleka najväčšie množstvo kilometrov. Často a radi sme sa vozili aj na európskych značkách ako BMW (8 modelov), KTM (7 modelov) či Ducati (5 modelov).
Najčítanejším a zároveň najdiskutovanejším článkom bol test novej Jawy 350 OHC, na ktorý si kliklo viac ako 26 700 ľudí, diskusia k nemu mala 168 príspevkov a vyše 9 000 zobrazení. Druhý najčítanejší článok bol na naše veľké prekvapenie test Hondy CMX500 Rebel s 25 000 kliknutiami, na treťom mieste len trochu zaostávajú KTM Adventure R modely.
03.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 46942 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Z času na čas sa nám v redakcii stane, že sa na niektoré testovačky tešíme o niečo viac; napríklad keď sme šli jazdiť na dakarských špeciáloch, alebo keď môžeme stráviť deň na okruhu s nejakým dobrým superbajkom. Chystanie na túto Jawu bolo však úplne iné - vôbec sme netušili čo od nej čakať, dokonca ani čo si obliecť. Veď už je to viac ako desať rokov, čo sme sa vozili na jej predchodkyni.
13.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 56420 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Norma Euro4 Honde pochovala staré známe Shadowy, a tak musela niečo "čoproidné" postaviť z existujúcich a dostatočne moderných modelov. Použitie dvojvalcového pollitra bolo v tomto prípade viac menej logické.
A ktoré motorky sa nám najviac páčili? Ešte pred rokom by som nedokázal povedať, že ma niekedy očarí motorka typu bobber. Keď som sa však previezol na novom Triumphe Bonneville Bobberi, svet sa mi obrátil hore nohami. Zrazu som bol opäť malý chlapec v garáži, ktorý okolo svojej motorky stále niečo vymýšľa. A keď som sa previezol na novom V-Strome 650, zas bolo všetko na svojom mieste, bol som z neho očarený ako vždy predtým. Veľmi ma prekvapila aj malá Ducati Multistrada. Síce s menej atraktívnou estetikou, ale rozumnou cenou a zachovanou talianskosťou.
S Awiom sme sa v žiadnej z našich top 3 motoriek nezhodli :) Jeho rebríček odráža jeho endurácke a veteránistické zameranie: Honda CRF1000L Africa Twin, nová Jawa 350 OHC, a už spomínané KTM Adventure R.
Afrcia Twin je motorka, ktorá ma chytila za srdce, a to napriek tomu, že som nikdy neprepadol napríklad jej predchodkyni... Už minulý rok som ju kvalitne preveril no a tento rok som hneď skočil po možnosti ju zobrať do piesku. A tam ma už naplno presvedčila, že je to motorka stvorená do Sahary. Čo iné mi zostávalo ako ju tam koncom roka zobrať, že? Ako nám to išlo ste mohli sledovať naživo - a ja len poviem, že sme s Afrikou dali saharské tripy cez duny, na ktoré sa zvyčajne jazdí na ľahkých strojoch.
Potom tu bola Jawa 350 OHC - rovnako pre mňa fajn prekvapko, i keď nie čisto český stroj, ale má v sebe to, čo potrebuje. Na Jawe som si fantasticky zajazdil a napriek všelijakému pozitívnemu i negatívnemu prijatiu fanúšikmi si myslím, že toto je smer, ktorým by mala táto značka ísť.
No a potom tu bol Balkán a na ňom neskutočné šotoliny, po ktorých nás sprevádzali rally jazdci. Čo vám poviem - najlepší deň v roku dostal takú konkurenciu že až... Na 1290 Super Adventure som pôvodne pozeral cez prsty, že to už je priveľa - ale keď som lete valil 130+ km/h po balkánskych šotolinách v jej stupačkách, tak som na to zabudol. A to ani nehovorím o tom, čo sme si vyskúšali a naučili sa pod krídlami Chrisa Bircha...
Pravdu povediac, famóznych motoriek, akcií a pretekov bolo v roku 2017 mnoho. Ja som sa skvele zabával aj na spomínanom Rebeli. Užil som si aj Rally pretek svetového formátu, kde som jazdil so Svitkom a Nasser Al Attyahom... Ťažko je vybrať len 3...
04.05.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 13706 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Keď sme minulú sezónu s Awiom hovorili, že Triumph Thruxton R bol pre nás povozením roka, vôbec sme nemohli tušiť, že čoskoro príde na podobnom základe Bobber, a že z neho nám sánky padnú ešte viac.
08.05.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17731 [Testy a predstavenia - Test]
Ráno ma budí zvuk kvapiek dažďa, olovená obloha, teplomer sa ledva škriabe k číslici 5, prší, a ja sa teším ako malý chlapec na motorku... Nie, inak som v poriadku :-)
Motoride.sk však nie sú len naše testy alebo naše dojmy. Tvoríte ho predovšetkým vy: sledovaním článkov a diskusií, prispievaním, a najmä kvalitnými článkami o vašich motorkách a cestách na nich. Nekonečne, ale skutočne nekonečne nás tešia vaše cestopisy z netypických destinácií, alebo naopak, aj z destinácií celkom obyčajných, ale zato s iskrou. Práve takáto vaša tvorba nás odlišuje od konkurencie. Len pripomeniem, že každý váš cestopis má šancu vyhrať v hlasovaní čitateľov v každoročnej ankete Cestopis roka, kde rozdávame pekné ceny.
11.12.2017 - erbe Čitatelia: 36401 Strany: 6 [Mototuristika - Ázia - Cestopis]
Plán cesty na sezónu 2017 vznikal vlastne do poslednej chvíle, pretože som nevedel koľko voľna budem mať. Smer som mal jasný a pôvodný hlavný cieľ bolo, ako už názov cestopisu prezrádza, pohorie Pamír.
14.09.2017 - peterpoi Čitatelia: 9100 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Celé sa to začalo až po tom, ako som zomrel. Moja smrť nastala 3. 9. 2017 a podľa neočakávaní bola rýchla. Zväčša si človek povie, že je obozretný, stačí dávať pozor a nemôže sa mu nič stať. Každopádne, nebyť mojej smrti, je pravdepodobné, že tento cestopis by nikdy nebol napísaný. Ako je zvykom, po krátkom a totálne nezrozumiteľnom úvode musí prísť jadro a teda, deň po mojej smrti som sa vybral na cestu s mojou 27-ročnou motorkou.
Teraz nás všetkých zaujíma najmä Dakar, kde tento rok jazdí jediný náš zástupca, zato však viac ako naslovovzatý, Števo Svitko. Držíme mu palce! Pripomeniem, že z Dakaru vám asi ako jediní prinášame správy už počas prebiehajúcej etapy, doslova naživo, minútu po minúte.
Krátko po Dakare príde naše už tradičné slovenské zimné stretko, pre odvážnejších potom legendárny Elefantentreffen.
Priatelia, ďakujeme vám, že motoride.sk je súčasťou vašich životov, že sem chodievate a prispievate. Práve vaša priazeň je to, čo nás ženie dopredu, a čo nás silno zaväzuje. Môžete si byť istí, že ani v nadchádzajúcej sezóne nepoľavíme - pokúsime sa otestovať čo najviac motoriek, priniesť vám čo najviac zaujímavých článkov a o veciach motorkových vás informovať našim typickým prísnym pohľadom, za ktorým si vždy stojíme. Dovidenia na cestách!
Pridané: 09.01.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 52159 | Včera: 125564