Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5994 [Novinky - Editorial]
Uplynulý mesiac sa, žiaľ, niesol v duchu ťažkých nehôd. Okrem známeho majstra Johna McGuinnessa, ktorý utrpel mnoho vážnych zranení pri páde na road-racingovom podujatí North West 200, padol aj Nicky Hayden. Napriek tomu, že šiel len na bicykli a omnoho nižšou rýchlosťou, bol preňho tento pád osudný.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Nikto z nás samozrejme nevedel aký je Nickyho skutočný stav po nehode, ale myslím si, že tak akosi podvedome každý z nás dúfal, že to musí byť ok, veď to bol "len" bicykel, a Nicky predsa vedel ako padať... O to viac nás všetkých táto správa zasiahla. Mňa o toľko viac, že Nickyho som videl štyri mesiace pred jeho smrťou v portugalskom Portimau pri testoch nového Fireblada. Aj McGuinnessovu nehodu som vnímal osobnejšie, pretože s ním som sa stretol pred rokom pri testovaní nových Dunlopov. Dosť sme s Johnom vtedy aj pojazdili, dokonca sme pri státí na križovatkách niekoľkokrát prehodili zopár slov.
Nicky Hayden mal pohreb v pondelok 29. mája doma v Kentucky, v Owensboro. Počas uplynulého MotoGP víkendu si naň všetci spomenuli 69 sekundami ticha a kútikom s jeho motorkami z MotoGP a WSBK. Nickyho číslo 69 malo svoje miesto aj na Rossiho prilbe, aj na továrenských Ducati.
Nicky, RIDE in peace & John, get well soon!
V príkrom kontraste s takýmito nepeknými správami a otrasným počasím sme v máji okrem iného otestovali dve motorky, ktoré sú pre mňa osobne v prvej päťke najlepších motoriek, na akých som kedy jazdil - jednu z nich som spomínal už v predošlom editoriáli, je ňou celkom prekvapujúco Triumph Bonneville Bobber. Druhá prišla ako blesk z jasného neba: KTM 1290 Super Duke R. Naloženú do plnky. Nespával som. Zvažoval som rozvod, predaj všetkého majetku a útek. Nechcel som ju vrátiť. Jazdil som aj v noci. Mal som mokré sny. Testík plný superlatívov, ak mi ho Awia vôbec schváli, by mal vyliezť von v blízkom čase.
Testujeme pre vás na asfalte aj v prachu: len nedávno sme zverejnili Awiov plný test nových erkových KTM "edvenčrov", na štandardný týždňový test sme stihli mať aj poloskúter/poloenduro Honda X-ADV (zverejníme ho hádam v priebehu júna), plus nás čoskoro čaká jazdenie na nových KTM dvojtaktoch so vstrekovaním a "trialke na značkách" Honda Montesa Cota 4ride. Je to takmer neuveriteľné, ale na prvé "koleno" tohto roka sme museli čakať až do polovice mája - dal som ho na BMW S 1000 R a RR v Brne, kde sme okrem iného boli na európskej premiére bavoráckej úplnej "fullky" HP4 Race. O niečo neskôr sme konečne dostali do papŕč nový Fireblade za slnka, tepla a úplného sucha, a to rovno na Slovakia Ringu, kde som hneď zodral nový pár slajdrov. Čakajú nás ešte nejaké okruhové akcie, a ak všetko dobre dopadne, od začiatku tohto roka budeme mať na konte už päť alebo možno až šesť testov superbajkov. Ostatné testy radšej ani nejdem spomínať; máme ich v zásobe veľa, a budeme ich na vás chrliť rýchlosťou asi tak jeden za týždeň.
V posledný májový víkend sme počas troch dní navštívili štyri akcie a jednu svadbu. Zo svadby a ani Jožovej Motorkárne nás nemusela odviezť ani polícia, ani sanitka, a ani sme sa nepobili, takže všetko dopadlo nad naše očakávania.
Ako malý chlapec sa teším na 8-hodinovku šampionátu Endurance World Championship (nemýliť si s endurom, ide o cestné okruhové vytrvalostné preteky), ktorá sa budú konať v piatok a sobotu 23. a 24. júna u nás na Slovakia Ringu. Naše malé Slovensko sa tak dostáva do kalendára ku takým menám ako Bol D'Or, Le Mans alebo Suzuka, a to už je čo povedať! Mnoho ľudí ani netuší, že v tomto šampionáte máme aj slovenský Maco Racing Team, a že sa im aj celkom darí - aktuálne sú na šiestej priečke z tridsiatichpiatich tímov. Lepšie však znie to, že pred nimi sú iba továrenské tímy, takže zo súkromných tímov je Maco suverénne najlepší.
Každému, kto má aspoň trochu rád okruhové preteky, návštevu takéhoto podujatia odporúčam. Ide o svetový šampionát, takže ku nám prídu svetoví jazdci so svetovými tímami, a to je neporovnateľné s hocičím, čo sme tu kedy na cestnom okruhu mali. Lístky idú po 5 až 15 eur, VIP stoja 200 eur.
Editoriál vychádza vždy prvý týždeň v mesiaci; vyjadruje pohľad redakcie motoride.sk na uplynulé udalosti a môže načrtávať pripravované akcie.
Pridané: 06.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245591 | Včera: 215056