Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.10.2018 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 5738 [Novinky - Editorial]
Počasie nám veru praje, môžeme byť happy. Ráno a večer je síce kosa, ale cez deň sa dá veľmi slušne lietať, a to väčšinou pod úplne jasným nebom. Do toho všetkého sa na nás rútia nové zaujímavé motorky - nejaké sa ukázali v Kolíne, ale tú najočakávanejšiu várku uvidíme o mesiac v Miláne. Máme sa na čo tešiť!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
Len toť nedávno sme mali tri testovačky naraz, a so všetkými sme vyrazili na slnkom zaliate Záhorie, kde sme si pozreli preteky veteránov. Opäť sa ich zúčastnila aj neprekonaná legenda Giacomo Agostini, človek s najväčším počtom titulov majstra sveta Grand Prix.
My sme tam boli na dosť rozdielnych strojoch - na majestátnom šesťvalci BMW K1600B Grand America, na prvom radovom dvojvalci KTM Duke 790 a na veľmi vydarenom ortodoxnom jednovalci Husqvarna Vitpilen 701. Myslíš si, že sme sa hádali o to, kto sa bude vyvážať na veľkom bavoráku? Nie, všetci sme sa chceli voziť práve na tom najmenšom a najlacnejšom stroji, Vitpilene. Je to dosť ťažko uveriteľné, ale jednovalcový 75-koňový Vitpilen dokázal na záhoráckych rovinkách uhnať 160-koňový šesťvalec. Bavorák má totiž rýchlosť limitovanú na 170 km/h tachometrových, kým Huska na tacháči celkom v pohode ukáže 190. Nechcelo sa mi veriť, že mám pod sebou legálny sériový model spĺňajúci Euro4; veď keď som na ňom riadne otočil plynom, dával zo seba strašné bomby, rapotal, reval a neúnavne sa dral dopredu. Testy Vitpilena a bavoráka už máme rozrobené a zverejníme ich v nadchádzajúcich týždňoch, ku obom sme spravili aj videá.
Keď už som pri tých vysokých rýchlostiach, tak mi nedá nespomenúť jedného z najrýchlejších motorkárov planéty, Jonathana Reu. Ten sa pre týždňom stal po štvrtý raz po sebe majstrom sveta vo WSBK. Jonathan prepisuje históriu, lebo to sa pred ním ešte nikomu nepodarilo. Spomenúť musím aj MotoGP, kde je po ostatnej veľkej cene Thajska na najlepšej ceste za titulom opäť Marc Marquez na Honde. Ten vedie rebríček celkového poradia, so stratou 77 bodov je za ním Andrea Dovizioso na Ducati. Prvú trojku uzatvára Vale Rossi, ktorému na prekonanie Doviziosa chýba 22 bodov. Do konca šampionátu zostávajú ešte štyri veľké ceny.
04.09.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 12640 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
My motorkári nechávame za sebou jednu stopu, iba občas dve. Trojkolesová Yamaha Niken však za sebou necháva tri stopy, ktoré sa zriedka môžu spojiť do dvoch, ale nikdy nie do jednej. To zabezpečuje celkom inú priľnavosť a rozloženie síl najmä v zákrutách alebo pri brzdení. Vitaj, krásne naklápateľný Niken!
13.08.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 19324 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Suzuki v poslednom čase vstúpila aj do segmentu malých cestovných mašín. Donedávna prázdny segment tak má nového hráča a nie je prekvapením, že po vzore väčších bratov nesie označenie V-Strom 250.
Výrobcovia na nás v Kolíne nad Rýnom vyrútili prvé novinky pre rok 2019. Niektoré sú iba inovované, iné majú napríklad nové farby alebo verzie, ale sú medzi nimi aj úplne nové modely. Tu sú tie, ktoré nás zaujali najviac:
A "dvetisícdevätnástky" už čoskoro vyskúšame aj na vlastnej koži, pretože šéfko Awia sa chystá do Rakúska, kde si pojazdí na nových BMW R 1250 GS a R 1250 RT s inovovaným motorom s variabilným časovaním ventilov. S Mulim mu trochu závidíme :)
Mimochodom, na nadchádzajúcej výstave v Miláne bude takýchto noviniek predstavených ešte viac. Oplatí sa tam ísť, veď to nie je tak ďaleko a zvyčajne je tam oveľa lepšie počasie než u nás. Autom je to zo stredu Slovenska po diaľniciach okolo 1100 kilákov, prípadne mrkni letenky, dá sa ísť priamo aj z Bratislavy, Budapešti, prípadne Viedne. Milánska výstava EICMA trvá od 8. do 11. novembra.
V závere si spomeňme na jedného z nás, aktívneho člena Bacaono, ktorý nás opustil 3. 10. 2018. Kto ste Baču poznali, venujte mu tichú spomienku.
Pridané: 07.10.2018 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Editorial Motoride.sk | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101380 | Včera: 166064