Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (81)  [Verzia pre tlač] Tlač

Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022) 1/2

 Zdieľať

Pridané: 28.07.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 10582 [Testy a predstavenia - Test]

Novým cesťákom NT1100 vás už nejaký čas pekne masírujeme, veď bol jednou z najzaujímavejších noviniek na milánskej výstave. Krátko po nej sme si ho vyskúšali v Španielsku, teraz sme ho konečne dostali aj na domáci test; polietali sme s ním časť Rakúska a Awia ho vzal aj na východ. Keď to tak spočítam, na NT1100 sme celkovo nalietali dobré dve tisícky kilákov.

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto a video: Peter Fischer

Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)

Veľmi zjednodušene by sa dalo povedať, že NT1100 je niečo ako čisto cestná Africa Twin. Motor, známy radový dvojvalec s objemom 1100 cm3, si ponechal rovnaké parametre, dokonca aj rám je takpovediac zhodný. Honda iba preladila geometriu viac na cestu, s čím logicky prišiel aj cestnejší podvozok, a na NT prihodila takú sériovú výbavu, ktorú jej môže závidieť kopec cestovných strojov: bočné kufre, centrálny stojan, vyhrievané rukoväte, tempomat, vysoké plexi a deflektory.

20.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9263 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Zábavný sport-touring Honda NT1100 2022 sme jazdili v (ne)slnečnom Španielsku

Honda bola vždy ťahúňom medzi cestovnými motorkami, ale je pravda, že odkedy skončila legendárna Deauville, mali v tomto segmente iba naozaj veľké stroje, na ktoré si mnohí netrúfli fyzicky, nieto ešte finančne. Že príde niečo „ako taká Deauvillka“ sme počúvali už niekoľko mesiacov, až sme sa zrazu ocitli v Španielsku na oficiálnom predstavení nového cestovného modelu NT1100.

 

Prehľadná TFT prístrojovka, ktorá je dotyková dokonca aj v rukaviciach, je úplne rovnaká ako na Afrike, tak isto aj ovládače alebo napríklad jazdné režimy vrátane upraviteľných. Pod prístrojovkou je ešte menší klasický LCD displej, ktorý mi veľmi pripomína tripmaster na starých Afrikách. S ohľadom na zvyšok stroja vyzerá archaicky, ale má svoj význam. Keď si totiž na prístrojovku zrkadlíš mobil, zobrazujú sa ti na ňom základné jazdné údaje.

Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)

Treba uznať, že z NT1100 vyžaruje istá cestovateľská charizma. V porovnaní s legendou ako Pan European je to kompaktnejší a opticky ľahší stroj, a dizajnovo každopádne aj mierne nadčasový, presne v línii, ktorú započalo X-ADV alebo ADV350. Maska má teda dva riadne svetlomety, ako sa na cesťák patrí, a je aj dostatočne široká. Že tu nie sú dva analógové budíky alebo delené riadidlá vnímam tak, že asi som už príliš starý (maminka moja, čo som sa ja ako chlapec napozeral na prístrojovky veľkých turistických strojov na pumpách a odpočívadlách v zahraničí!), ale mohla tu byť aspoň majestátnejšia širšia farebná obrazovka, pretože táto z Afriky navodzuje taký rallye dojem. Lenže všetko to má svoj zmysel - nie funkčný, ale strategický, dostanem sa k tomu neskôr.

Honda NT1100 (2022)

Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)
Honda NT1100 (2022)

Niekomu by sa aj dva valce a 100 koní mohlo zdať málo. Lenže odkedy Honda zvýšila objem tohto motora na 1100 kubíkov a preladila priebehy, Afrika zrýchlila jak sviňa. Sám som tomu nechcel veriť aký dynamický rozdiel je medzi litrovou a jedenástkovou Afrikou. Jedenástková pri cestných presunoch nezaostáva že absolútne nikde. Ok, nikto z nás neskúšal NT1100 v plnej záťaži na kopcovitej diaľnici, ale keďže 180 km/h pri sólo obsadení s troma prázdnymi kuframi nie je problém, poslať väčšinu premávky do späťákov na diaľnici v Dolomitoch s frajerkou a plnými kuframi tiež nebude problém. Tomuto veľmi pomáha aj šťavnatý krúťak, 104 Nm pri 6 250 otáčkach a prekvapivo slušná pohotovostná hmotnosť 238 kg, v ktorej sú započítané aj spomínané bočné kufre alebo centrálny stojan. Len tak pre dokreslenie: Honda CMX1100 Rebel, čo je puristicky minimalistický stroj s rovnakým motorom ako NT, váži 223 kg, čiže len o 15 kg menej.

Honda NT1100 (2022)

A keď už hovorím o tej hmotnosti, rovno pripomeniem, že NT1100 je k dispozícii aj s dvojspojkovou prevodovkou DCT. Tá je o 10 kíl ťažšia než manuál, príplatok za ňu je rovných 1 000 eur. Vlastne všetky NT, ktoré sme v ostatných mesiacoch vyskúšali, boli dvojspojkové. Prácu tejto prevodovky sme už opisovali desiatky ráz, má veľa výhod, ale aj drobné nevýhody, ako kostrbatejšie manévrovanie v nízkych rýchlostiach, na parkovisku a podobne. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že po dvojspojke siahne zhruba polovica zákazníkov, čo je jasný dôkaz, že funguje dobre. V prípade NT je šikovnou možnosťou, ako si zachovať spojkovú páčku a pritom ju používať iba v nevyhnutných prípadoch, dokúpenie originálneho quickshiftera ku manuálnej prevodovke.

NT ľúbi zákruty

Táto novinka je koncepčne niekde úplne inde než kedysi Pan European alebo Deauville. Inými slovami, je dobre vyvážená a má rada náklony. Na druhej strane ma prekvapilo, že pri vyšších rýchlostiach na diaľnici znervóznie - zhruba okolo 180 km/h sa začne jemne vlniť. Toto som však skúšal iba pri sólo obsadení a s prázdnymi kuframi. NT má každopádne rada zákruty, a to dosť. A ak má jazdec v takomto zákrutovom prostredí pod sebou dvojspojkovú verziu, v každom prípade si musí naklikať niektorý zo športovejších režimov, lebo východzie Déčko je až ultrakomótne.

Honda NT1100 (2022)

Nevýhody?

Nevýhody sú možno až prisilné slovo, lebo ide skôr o drobnosti, ktoré by si pred takými desiatimi rokmi nikto nevšimol. Honda má bezkľúčové ovládanie už aj na svojom najlacnejšom produkte, skútri Vision 110. Celkom určite by sa také ovládanie zišlo aj na cesťáku ako NT1100; ale rozumieme, nemá ho ani Africa Twin, z ktorej vychádza. V takom prípade to mohli vývojári posádke zjednodušiť a spraviť bezkľúčové aspoň kufre. Africa má zadný kufor vyriešený tak, že ho môžeš nechať odomknutý, a teda otvárať bez kľúča, to je rozumný kompromis. A keby takto fungovali všetky tri kufre na NT1100, posádke by sa žilo o dosť ľahšie. Lenže takto musíš vyťahovať kľúč, strkať ho do kufra a potom zas do spínačky, až ti žena oznámi, že ešte chce z kufra vodu alebo keksík alebo čokoľvek, pričom, samozrejme, zabudne v ktorom kufri to má, takže... Chápem, že bezkľúčové zapaľovanie aj kufre by zvýšili mimoriadne atraktívnu cenu NT1100, preto by možno stálo za zváženie, či by nemohlo vzniknúť niečo ako vybavenejšia verzia, trebárs Plus alebo S. Honda to veľmi nemá vo zvyku, ale bolo by to elegantné riešenie, ako sa trafiť do potrieb cieľovej skupiny, ktorá má dosť peňazí. Najmä s ohľadom na to, akú auru okolo seba vždy mali staršie cesťáky od Hondy.

A prekvapila ma ešte jedna vec, na ktorú pri Honde nie sme zvyknutí, a to úplne holé káble pod prístrojovkou. Presne na mieste, ktoré vidíš počas celej jazdy. NT1100 je vyrobená v Japonsku. Fakt musí Peter zo Slovenska čiernou izolačkou dolepovať niečo, čo nedokončil nejaký Japonec so štvornásobným platom?

Honda NT1100 (2022)

Božské brzdy

Aby som zachoval jin jang rovnováhu, pochválim brzdy. Sú božské! Tak krásne dávkovateľnú a citlivú prednú som na Honde asi ešte nezažil. Sú to štandardné radiálne uchytené Nissiny s 310-mm kotúčmi. A zadná je až pohodlne čitateľná. Vidieť, že tu Honda počítala so zvýšenou záťažou v podobe spolujazdca a batožiny. Krása.

Video: Domáci test plnokrvného turistu za rozprávkovú cenu - Honda NT1100 (2022)

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Honda NT 1100 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:NT 1100
Rok:2022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:10,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:150 mm
Zdvih vzadu:150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70R17 M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55R17 M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:238 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1535 mm
Dĺžka:2240 mm
Šírka:865 mm
Výška:1360 mm
Svetlá výška:175 mm
Objem nádrže:20.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 305 km
Servisný interval:12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur)

>

Pridané: 28.07.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (81)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 77450 | Včera: 190548