Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.11.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9121 [Testy a predstavenia - Test]
Honda bola vždy ťahúňom medzi cestovnými motorkami, ale je pravda, že odkedy skončila legendárna Deauville, mali v tomto segmente iba naozaj veľké stroje, na ktoré si mnohí netrúfli fyzicky, nieto ešte finančne. Že príde niečo „ako taká Deauvillka“ sme počúvali už niekoľko mesiacov, až sme sa zrazu ocitli v Španielsku na oficiálnom predstavení nového cestovného modelu NT1100.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, Honda.media
Ak by sme šli ešte hlbšie do histórie, našli by sme ikonický Pan European s charakteristickým V4 motorom uloženým pozdĺžne, ale po vyradení menšieho cesťáka Deauville Honda jednoducho nemala žiadneho zvučného plnokrvného turistu.
Samozrejme, boli tu aj stroje ako VFR1200F alebo Crosstourer či Crossrunner, lenže stále existuje skupina ľudí, pre ktorých sú cestovné endurá jednoducho vysoké a športové cesťáky nepohodlné, a preto nemali kam presadnúť. Neskôr, po nástupe Euro 5, sa výber v celej strednej turistickej triede scvrkol na doslova jeden jediný stroj, na čo Honda promptne zareagovala predstavením novinky NT1100. Pravdu povediac, inak to ani nemohlo byť, veď po úspechoch modelov ako NC750, X-ADV a Africa Twin prosto muselo prísť „niečo medzi“, niečo, čo nie je ani veľké, ani malé, ani vysoké, ale ani skútrové. NT1100 je pre tých, ktorí si z portfólia Hondy nemali ako vybrať.
Inými slovami, NT1100 je Africa Twin na cestnom podvozku. Nové Entéčko si z Afriky vzalo skutočne veľa: podstatnú časť rámu, prístrojovku, časť elektroniky, možnosť dvojspojkovej prevodovky, dokonca aj motor má rovnaký výkon a krútiaci moment, a to vrátane ich priebehov. Okolo toho je však naskladaná značne širšia kapotáž s plexi, ktoré v najvyššej polohe ochráni aj naozaj vysokých jazdcov, a ktorému dopomáha niekoľko deflektorov. Pri celkovom pohľade nám NT dosť pripomína enduroskúter X-ADV. Že ide o jasného turistu však dosvedčuje najmä to, že bočné kufre, vyhrievané rukoväte a centrálny stojan sú v sérii.
Tým, že NT zdieľa veľa dielov s Afrikou, mohla Honda nastaviť štandardnú výbavu dosť vysoko. Niekoho možno zamrzí, že turista ako NT má bežné rúrkové riadidlá a plastové zrkadlá, ale je oveľa praktickejšie mať širšiu výbavu než delené odlievané riadidlá alebo zrkadlá integrované v kapotáži. Ale napríklad dva predné svetlomety sú teda veľké tak, ako sa na riadneho turistu patrí. Na rozdiel od Afriky však nie sú náklonové; NT nemá jednotku IMU, takže ani žiadna ďalšia elektronika nie je náklonová.
Lepší motor než radový dvojvalec z Afriky Twin si v NT ani nevieme predstaviť. Novú Afriku sme jazdili v oboch objemoch a vo všetkých možných variantoch, ale ostatná 1100 je teda veľmi potentná; paradoxne pôsobí oveľa hutnejšie než tisícka s Euro 4. Ten motor je jemnučký v nízkych rýchlostiach a nemá žiaden problém ani s vysokými rýchlosťami, ani s ťahaním dvoch nabalených ľudí do kopca. Čiže dokonalý agregát do NT1100, pri ktorom sa primárne ráta aj so spolujazdcom a batožinou. K dispozícii máš tri módy motora plus dva nastaviteľné - upraviť sa dá výkon, motorová brzda, zásah trakčnej aj ABS. To, že Honda ponúka NT aj s automatizovanou dvojspojkovou prevodovkou je jasná vec, ale oveľa viac nás potešilo to, že pri manuálnej prevodovke ponúka aj quickshifter. Ten totiž dokonale uspokojí všetkých tých, ktorým dvojspojka nie je po chuti. Samozrejme, je obojsmerný, a ako sme si pri Honde zvykli, funguje skvelo. (Inak len v minulom roku si DCT zvolilo až 53 % zákazníkov. Ľudstvo skutočne spohodlnieva.)
Príplatok za dvojspojkovú prevodovku je rovných 1000 eur a stroj s ňou je ťažší o 10 kg. Honda vyrába rôzne modely s touto prevodovkou už 12 rokov a my sme vyskúšali vlastne všetky, stačí si tu vyhľadať testy Rebel 1100, X-ADV, Gold Wing, Africa Twin a podobne. Motorky s touto prevodovkou nemajú žiadnu spojkovú páčku ani radičku, pretože motorka radí automatizovane. Preraďovanie je rýchle a často až nebadateľné, pričom sa dá nastaviť vo viacerých úrovniach od veľmi ležérneho až po naozaj športové. Napríklad štart z križovatky pri najšportovejšom nastavení je rýchlejší než na rovnakej modeli s manuálom. Dvojspojka preraďuje naozaj rýchlo.
Keď si k tomuto neunaviteľnému motoru pridáme podvozok s čisto cestným 17-palcovým obutím v rozmeroch 120/70 a 180/55, navyše na dizajnovo pekných kolesách, a tlmiče s nastaviteľným predpätím na oboch koncoch, o športové vyžitie v zákrutách máme postarané. Kyvka je pre lepšie držanie stopy v priamom smere o niečo dlhšia než na Afrike, a okolo nej ako sekundárny pohon sviští reťaz. Spomalenie majú na starosti radiálne uchytené štvorpiestiky Nissin.
Plexi je nastaviteľné v rozmedzí 164 mm a v hornej polohe je naozaj dostatočne vysoko na to, aby ochránilo aj vysokých ľudí. Trochu ma prevapilo, že ho treba nastavovať manuálne, a to ideálne spredu po zosadnutí z motorky. Bez náradia, ale oboma rukami. Honda má elektrické plexi aj na Gold Wingu, aj na Forze 125. Ale rozumiem, že by to navýšilo inak rozumne nastavenú cenu NT. Plexi po bokoch dopĺňajú priehľadné deflektory, ďalšie sú potom v prednej časti bočných kapotáží. Samotná predná časť je rozšírená dostatočne na to, aby ochránila nohy jazdca.
6,5-palcová prístrojovka je dotyková a zobrazuje až obrovské množstvo informácií. Podobne ako na modeli Africa Twin, aj tu je doplnená o menší LCD displej, ktorý by sa inak zdal zbytočný, lenže dobre slúži práve vtedy, keď má jazdec na prístrojovke zapnuté zrkadlenie mobilu cez Apple Carplay alebo Android Auto. K tomu sa potom zídu dve zásuvky, ktoré sú priamo na prístrojovke - štandardná 12V, aj USB.
Sériové bočné kufre majú objem 33, resp. 32 litrov a uchytávajú sa bez nosičov priamo na motorku. NT má s nimi šírku len 90 cm, čo je veľká výhoda pri prejazde mestom. Dobré je aj to, že bez kufrov NT nevyzerá, že z nej niekto niečo nasilu odmontoval.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | NT 1100 |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 6250 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/55R17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Rázvor: | 1535 mm |
Dĺžka: | 2240 mm |
Šírka: | 865 mm |
Výška: | 1360 mm |
Svetlá výška: | 175 mm |
Objem nádrže: | 20.4 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 305 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Iná výbava: | v sérii bočné kufre, hlavný stojan, vysoké plexi, deflektory |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 11/2021: 13 290 eur (DCT +1000 eur) |
Pridané: 20.11.2021 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 319691 | Včera: 162145