Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14401 [Testy a predstavenia - Test]
Goldwing je motorka, ktorá sa pomerne výrazne odlišuje od všetkého dvojkolesového čo behá po cestách. Minulý rok sme detailne otestovali manuál aj automat a tak tentoraz sme sa pozreli na nový modrý Goldwing trochu inak ako obvykle. Nech sa páči Mr. Luxus v porovnaní s...
Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Na Goldwingu som znovu prejazdil celé slovensko a zavítal som aj na ďaleký východ... A to priamo do srdca známej vinohradnícej oblasti Tokaj. Nech sa páči pozri si video:
Parník Gold Wing nielenže schudol (a to riadne!), ale má aj raz toľko ventilov, konečne dostačujúce zavesenie predku, ale najmä modernú elektroniku a menší počet ovládačov. A v neposlednom rade je oveľa športovejší než akýkoľvek jeho predchodca.
Bolo by kardinálnym hriechom, keby Honda nedala do nového Gold Winga svoju automatickú dvojspojkovú prevodovku. Konkrétne v tomto prípade ide o doslova na mieru ušitú prevodovku, pretože ako jediná má sedem stupňov a ako jediná svoje správanie upravuje podľa zvoleného módu motora. Môžeš si tam naklikať extra ležérny mód, ktorý zaradí sedmičku ešte v meste, alebo aj taký, ktorý bude preraďovať až pri červenom pásme. Keď si predstavíme, že ešte pred rokom mal tento model iba zastaralých päť kvaltov, tak dnes tu máme pred sebou doslova sci-fi.
Kompletný a detailný test oboch verzií Goldwinga si pozri tu:
28.05.2018 - Peter Fischer Čitatelia: 11125 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
3,7 litra objemu, 16 prevodov, 12 valcov, tri spojky a pritom iba dva motocykle. Dva Gold Wingy. Majestátne stroje, ktoré križujú cesty tejto planéty už viac ako štyridsať rokov. Mali sme jeden s manuálnou prevodovkou, druhý s automatom. Lietali sme s nimi rovnaké trasy v rovnakom čase, často sme si ich striedali. Na ktorom sa nám jazdilo lepšie?
No čo, aké to je? Táto otázka padla väčšinou všade tam, kam som na ňom dorazil. A aká je moja odpoveď? Usmejem sa, povzdychnem a s pokračujúcim úsmevom odpoviem, je to skvele :) Motorku som mal požičanú na víkend, počas víkendu som na ňom spravil cca 700-800 km. Zažil som slnko a aj dážď, vetrík a fujavicu, radosť aj sklamanie ale poviem Vám na konci každej cesty bol úsmev a pocit niečoho veľkého. Teda párdon, keď som ho bol vrátiť tak tam bol už smútok :)
Goldwing dáva jazdcovi pocit nadradenosti aký zažije iba na motorkách podobnej triedy. Tých motoriek nie je veľa a preto je to stále zážitok stretnúť takú motorku na cestách. Technologicky Goldwing je rovnaký ako v minulom roku, novinka je modrá metalíza, ktorá mám pocit mu veľmi pristane. Za mňa je v tejto farbe najkrajší.
Ináč klasika, infotaiment, automat, a posed rovnaký. Schopnosť perfektnej manipulácie si zachoval a poviem Vám je to fakt úžasné a človek tomu nerozumie ako ľahko sa môže ovládať 400-kilova motorka. Je to ako scooter ktorý má 6 valcov. Motor krásny záťah odspodu, neprotestuje ani pri nižších ani vyšších otáčkach. Krútiaci moment je posunutý v nižších otáčkach, občas má prekvapil, hlavne v meste kedy pri cca 50km/h mal zaradenú 6tku a tváril sa ako by nič.
A čo sa mi najviac páčilo? No predsa spotreba. V meste 6 litrov a na dlhšej trase 5.5litra. To nie je zlé na 6valec v objeme 1800ccm, že? Podvozok Ach...no famózny, nie je čo dodať, ale zistil som že enduro to nie je :) Ergonómia je samostatná kategória a úprimne najlepšie je si to skúsiť a nie o tom čítať. Odporúčam zájsť k najbližšiemu predajcovi motocyklov Honda, sadnúť si a zažiť tu pohodu. Dovoľte mi ale jedno varovanie, je možné že sa Vám to natoľko zapáči že už nebudete chcieť z neho zosadnúť. O vyhrievaných sedadlách a rukovätiach už ani radšej nepíšem. A vôbec kde je bezpečnostný pás, to má napadlo pri každom nasadnutí :)
Batožinový priestor za mňa super, kufre sú dosť veľké na cestovanie, žiaľ zámky občas neposlúchajú a to dosť to naštve keď sa už oblečiete nasadnete a zrazu Vám na pristrojovke svieti že jeden z troch kufrov je otvorený hoc sú všetky zatvorené. Vtedy treba daný kufor otvoriť a zavrieť s väčším dôrazom. Možno ďalší goldwing už bude mať kufre plne elektrické. Veď stále je čo vylepšovať, nie? :)
Infotaiment je jednoduchý na grafiku ale na druhej strane je presne taký aký jazdec potrebuje. Jednoduchý a prehľadný. Prehráva hudbu z USB kľúča, AUX, alebo telefónu cez Bluetooth a samozrejme nechýba ani klasické AM/FM rádio. Navigácia priehľadná a rýchla. Vedel by som si pomocou nej naplánovať pekný moto trip. Zvuk hudby no jednoducho bomba. "Listen To Your Heart " od Roxette znelo pekne aj pri 17... 130km/h na diaľnici :)
Goldwing je motorka ktorá si pýta kilometre. Na oplátku Vám dá kopu zážitkov a pocit nadradenosti na ceste. Motorku odporúčam ľuďom ktorý nemajú problém s časom a nie peniazmi, áno cena je veľká a motorka nie je pre každého ale aj tak mám pocit že ľuďom v dnešnej dobe nechýbajú peniaze, ale čas na všetko. Na dobre sa ľahko zvyká a na tuto motorku to platí obzvlášť, nebudem klamať a poviem Vám že mi Goldwing bude aj chýbať hlavne teraz keď počas písania tejto mini recenzie sedím vo vlaku naspäť do Košíc...
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Pozadia, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 12.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 272343 | Včera: 127655