Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 07.08.2013 Autor: eNeM
Čitatelia: 14633 [Testy a predstavenia - Test]
Vždy som vravieval, že aj keď je Goldwing bez pochýb vrcholom komfortu a ikonou mototuristiky, nie je to z určitých dôvodov nič pre mňa. F6B tento názor však zmenila.
Text: eNeM
Foto: Filip Kalka - Masochista
Po jej predstavení sa rozprúdila divoká diskusia o tom, do akej kategórie ju zaradiť a pre koho vlastne je určená. Neviem, či to je tým, že celkovo inklinujem k americkej kultúre, ale za seba môžem zodpovedne povedať, že ja do cieľovej kategórie potenciálnych zákazníkov určite patrím.
Táto veta vystihuje design žehličky skutočne najlepšie. Na obrázkoch totiž skutočne vyzerá iba ako Goldwing, ktorý dopadol podobne ako ukoristený autobus anglického futbalového mužstva z Fantozziho po tom, ako s ním Filini prešiel popod nízky most. Zdanie však klame a keď si mašinu preberám v Omnii, zisťujem, že pri bližšom pohľade tomu tak vôbec nie je. Ono nenadarmo sú v Honde známi svojimi designovo podarenými výtvormi. Aj v tomto prípade sa im zmeny podarilo zakomponovať s takým citom, že až pozorné oko si ich naplno uvedomí.
Kus motorky |
UFO. Takto skutočne motorka pôsobí na každého, kto ju uvidí. Predné dvojité svetlomety, nízky profil dosiahnutý vďaka krátkemu veternému štítu a absencii obrovského zadného kufra, zadná partia, miesto nášľapov spolujazdca stúpačky, menšie bočné plasty chrániace chladiče, ako aj veľmi elegantne spracované sedadlo dotvárajú celkovo oproti klasickému golďasu diétnejší a uvoľnenejší vzhľad. Dokonale zvládnutá je práve prerábka zadnej časti, ktorej na goldwingu dominuje kolosálny kufrisko a trón spolujazdca. Štíhlejšie, no stále pohodlné sedadlo, elegatné, no zároveň funkčné madlo pre spolujazdca a zadný plast dokonale zaintegrovaný s bočnými kuframi a zadným svetlom vytvárajú niečo, čo mi pripomína Cadillac z 50-tych rokov, vrátane antény rádia.
Big Black Cadillac |
Ufo |
S F6B sa skutočne nestratíte a na pozornosť, ktorej sa mi dostávalo osobne nie som zvyknutý. Niet totiž človeka, ktorý by sa za ňou neotočil. Hneď po prvých pár km, keď prichádzam na parkovisko do práce, kde motorka z priestorových dôvodov parkovala celý čas, zhŕkne sa okolo mňa hlúčik kolegov a pozerajú, čo to vlastne za čudo vplávalo do dvora, čo to všetko vie a či si to môžu pohladkať. Keď sa po ceste na fotenie zastavujem doma pred barákom, mladá a veľmi pohľadná suseda z nášho vchodu mi chváli motorku a nezabúda podotknúť, že by sa rada odviezla. V každej obci sa za mnou ľudia točia ako v roku 95 za vozidlom Family Frost a ani pred kaviarňou v Senici, kde si s Masochistom dávame obligátne kafe pred fotosešnom, nenecháva žehlička ľudí pokojnými.
Písať o technických parametroch siahodlhé elaboráty nemá príliš veľký význam, keďže po technickej stránke sa skutočne jedná o Gold Wing a myslím, že jeho prednosti už pekne popísal Tomáš Hajduch - Awia vo svojom článku. Najzásadnejším rozdielom nie je ani tak tých 28 kíl, ktoré boli motorke ubranej, ako skôr kde boli ubrané. Konkrétne v zadnej časti, odkiaľ zmizol veľký a vysoký kufor, čím sa celé ťažisko posunulo viac smerom dole a dosiahol sa práve efekt žehličky, ktorá teraz na ceste sedí ako orient express na koľajniciach. Ja by som iba skutočne dodal to, čo som vlastne nikdy nespochybňoval a čo sa mi dokonale potvrdilo. Tú motorku proste nikdy a ničím neprekvapíš. Podvozok bez zaváhania aj pri plne zaťaženej motorke zvláda aj tie najrozbitejšie cesty, prípadne prepláva diaľničné zákruty v seba vyššej rýchlosti, brzdy vás kultivovane a prehľadne zastavia aj v krízovej situácii a ABS najnovšej generácie zasahuje tak, že kým to vyslovene neskúšate, tak si ho ani neuvedomíte, no a pridáva to vždy a stále ako parná lokomotíva až do momentu, kedy nenarazíte na elektronický obmedzovač, prípadne policajnú hliadku.
Jazda v meste určite nie je až taký plezír ako na nejakom malom naháčiku, či skútriku, ale ani tu vám motorka nepríde nijako ťažkopádna. Len sa neprepletiete medzi autá stojace v zápche. To vám ale ani nebude chýbať, pretože si budete naplno užívať pozornosť, pohľady a otázky všetkých na okolo. Jedine pri cúvaní do aj mierneho stúpania vám tá spiatočka, ktorú klasický golďas má, bude chýbať.
Čo sa týka jazdy mimo obce, je vlastne jedno, či idete po okreske, rýchlostnej ceste, alebo diaľnici, práve tu sa motorka chová ako spomínaná žehlička. Na ceste je nalepená, nepláva, neuskakuje, zákruty na nej vyberáte ako na jogurte a aj tak biedny klopič ako ja ju dokázal dať na stúpačky a predné padáky (áno, bez pádu, počas jazdy). Na Šturci či Donovaloch som nijako nezaostával za dvoma paličmi, s ktorými som sa bol previezť a na diaľnici to bol absolútny relax, zasadnúť, zakvaltovať ľubovoľnú rýchlosť a ísť.
Aj keď prešiel Golďas pri premene na F6B poriadnou odtučňovacou kúrou, nestratil ani štipku z pohodlia, ktorým sa táto motorka preslávila po celom svete. Sedadlo je absolútne komfortné pre jazdca aj spolujazdca a ani po viac ako 300 km necítim žiadnu únavu. Netuším síce ako to v Honde spravili, ale ten malý veterný štítok naozaj funguje. Ono, nie že by na vás nefúkalo, ale fúka na vás stále rovnako, či idete 20, 120, alebo 220 a v žiadnej rýchlosti som nepociťoval nejaké vyslovene nepríjemné turbulencie, len proste fúka na hlavu, čo mne na motorke vyhovuje, ak nechcem vietor v helme, pôjdem autom.
Aj s malým... štítkom sa dá hrať veľké divadlo |
Zvyšok tela je ako pri klasickom Goldwingu dokonale chránený a ani 10 minútová frontálna jazda brutálne silnou búrkou nemala za následok moje premočenie, dokonca aj rifle ostali suché! Výška jazdca takisto nezohráva žiadnu úlohu. Je ma kus, no napriek tomu som na mašine nepôsobil ako kosec na hašlerke a nikde zo mňa nič nevytŕčalo, posed, poloha rúk, nôh, dosah na ovládače, všetko tam, kde má byť, jednoducho dokonalá ergonómia ostala zachovaná z pôvodného golďasa, ten je ňou už roky známy. Cenovka oproti klasickému golďasu klesla na čiastku 22 500, čím je F6B o 7 400 evrogrošov lacnejšia.
Komfort bez kompromisov |
Dovolím si vybočiť z klasického testového slohu a zhrniem všetky výčitky do jedného odseku. Trvalo mi veľmi dlho, kým som prišiel na drobnosti, ktoré by som žehličke vytkol a aj tie, ktoré som našiel sú iba z dôvodu, že u tejto cenovej a typovej kategórie už jednoducho neberiem do úvahy žiaden kompromis a u inej motorky by som ich ako negatívum ani nespomenul.
Z technickej výbavy mi chýba ukazovateľ zaradenej rýchlosti, žehlička má iba indikátor zaradenej najvyššej rýchlosti, tempomat a spiatočka. Ten ukazovateľ preto, lebo motor ide od 30 do 130 na trojke, štvorke aj päťke v podstate rovnako a často krát som naozaj nevedel, čo tam mám zaradené a pri zastavení som potom márne hľadal neutrál medzi 3 a 4. Tempomat je pri modeli určenom primárne na americký trh skoro nevyhnutnosťou a spiatočka sa pri aj keď nižšej, ale stále dosť vysokej, váhe hodí. Niektoré plasty, ktoré zakrývajú „hluché“ miesta po maximálkovej výbave z golďasu pôsobia trochu lacným dojmom a po tom, ako BMW predstavilo nový spôsob ovládania menu na GT 1600, kedy točíte krúžkom umiestneným na ľavom gripe, mi príde nespočetné množstvo tlačidiel, z ktorých väčšina aj tak ovláda iba audiosystém, jednoducho technicky prekonané. Keby miesto nich bolo radšej viacero menších odkladacích priestorov na drobnosti, prispelo by to inak dokonalému a extravagantnému designu.
Scotty, beam me up |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 07.08.2013 Autor: eNeM Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 277572 | Včera: 219307