Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyhrievané rukoväte Heat Demon Grip Warmers - Komfortná jazda za každých podmienok

 Zdieľať

Pridané: 03.10.2013 Autor: eNeM
Čitatelia: 10414 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Ak ste z tých jazdcov, pre ktorých sezóna jazdenia na motocykli nekončí prvým chladnejším ránom, prípadne ak sa radi vydávate na mototuristiku do chladnejších oblastí, určite viete, aké nedoceniteľné sú vyhrievané riadidlá.

Prečo Heat Demon?

Na BMW GSA som mal vyhrievané gripy integrované a po presedlaní na XR1200X som už dlho pokukoval po rôznych výrobkoch druhovýrobcov, avšak ani jedny mi nesadli. Tie, ktoré sa nainštalujú miesto bežných gripov pôsobia ako päsť na oko a najmä u kategórie ako je chopper a cruiser kazia celkový dojem z čistých línií, plus si nemôžete vybrať s akými gripmi ich použijete. No a pokiaľ ste tak zaťažený čistými a minimalistickými líniami vášho motocykla ako ja, tak ich montáž neprichádza do úvahy.

Výrobca Heat Demon má zaujímavé riešenia pre viacero výrobcov, ako aj typov motocyklov a dokonca aj štvorkoliek, ja osobne som sa ale ako majiteľ motocykla Harley-Davidson obzvlášť potešil špeciálnej edícii vyhrievaných riadidiel uvedeného výrobcu práve pre „haryky“. Nielen že je celé vyhrievacie teleso skryté vo vnútri samotnej rúrky riadidla, ale ešte aj ovládač je dokonale zaintegrovaný tak, že iba bystré oko si ho všimne a aj tomu, kto si ho všimne sa bude páčiť. Uvedený ovládač totižto nahrádza pôvodnú objímku ovládacieho prvku a na výber máte možnosť ako ľavostranného tak aj pravostranného ovládača. Uvedené vyhrievacie zariadenie sa dodáva pre oba priemery sériových riadidiel (1 palcové aj 1 a ¼ palcové).

Výhoda integrovaného riešenia, pri ktorom sa vyhrievacie teleso nachádza vo vnútri rúrky riadidiel nespočíva iba v diskrétnosti celej montáže, zároveň umožňuje aj výber ľubovoľných gripov a v neposlednom rade takáto inštalácia predlžuje aj samotnú životnosť vyhrievaných riadidiel, nakoľko nedochádza k opotrebovaniu samotného vyhrievacieho telesa, ako tomu je u bežných „násadkových“ vyhrievaných heftov.

 Pôvodná objímka
Pôvodná objímka

 s nainštalovaným ovládačom
s nainštalovaným ovládačom

Hneď ako sa nám do redakcie dostal prvý článok výrobcu Motocyklové vyhrievacie doplnky amerického výrobcu Heat Demon, vedel som, že práve tieto gripy sú tým pravým pre mňa. Na ikseriksku mám rád čisté línie, čo tam byť nemusí, to išlo dole, výmenu gripov samotných som už mal v pláne dlhšie, takže keď sa naskytla možnosť redakčného testu, skočil som po nich ako pes po údenom.

Vyhotovenie

Už na prvý pohľad sa nejedná o žiadnu lacotu. Kvalitné prevedenie, kompletná výbava potrebná na inštaláciu, odkaz na oficiálne verejné video s montážnym postupom. Proste Amerika... Osobne som sa rozhodol pre kombináciu s kovovými decentnými gripmi a koncovými závažiami, ktoré spolu ladia. V krabičke sa okrem samotných vyhrievacích telies a ovládača s elektroinštaláciou a nachádzajú potrebné samokrimpovacie spojky, inštalačná pomôcka pre natiahnutie káblov cez riadidlá (človek by povedal, aká banalita, ale ako vám to uľahčí montáž), ako aj iná drobná výbava na montáž, ktorú použiť nemusíte, ak nechcete.

 Heat Demon Grip Warmers
Heat Demon Grip Warmers

Odporúčam motorku zaniesť skúsenému elektrikárovi, napriek tomu že je montáž pomerne jednoduchá, doma by som sa do toho bez riadneho vybavenia nepúšťal. Ja som využil služby jedného kamaráta, skútristu a elektrikára puntičkára, ktorý má neskutočne precíznu a čistú prácu. Napríklad mal špeciálne kliešte na samokrimpovacie spojky, ktoré zabezpečia, ľudovo povedané, že to prílišným stlačením nerozpučíte (mne by sa to určite podarilo, ako sa poznám).

Poďme si ale niečo bližšie povedať k samotnej montáži

Na priložených fotkách a videu vidíme, že sa skutočne nejedná o nič zložité. Zhodenie pôvodných gripov trvalo necelých 10 minút a to išli dole kompletné, bez poškodenia (v zásade je možné ich s vyhrievaním opätovne použiť, ale ja som menil komplet). Nebudem tu zbytočne zdĺhavo popisovať ako montáž funguje, to sa dá dobre vyčítať aj z priloženého videa. Celkovo je montáž pomerne júzrfrendli (alebo po našom blbuvzdorná) a niet na nej čo pokaziť. Dovolil by som si iba pár poznámok, respektíve odchýlok od uvedeného postupu, na ktoré sme s kamarátom pri montáži prišli.

  1. Rozhodli sme sa zbytočne dodatočne neoslabovať riadidlá a využili sme preto dieru, ktorá pôvodne slúžila na prichytenie vodiaceho očka káblov a ktorá je iba 1 cm od miesta, kde by som mal vŕtať druhú. Káble sa dajú prichytiť sťahovacou páskou a vy si ušetríte prácu, nakoľko stačí pôvodný otvor iba zväčšiť.
  2. Najprv som prevliekol káble gumenou priechodkou a až potom som túto zasunul do otvoru. Ušetríte si spotené čelo a veľa nadávok.
  3. Najdôležitejším rozdielom oproti pôvodnému montážnemu návodu je však samotné zapojenie vyhrievaných riadidiel. Zatiaľ čo výrobca navrhuje spojiť napájací kábel s káblom pre doplnky z hlavného zväzku samoreznou nožnicovou spojkou, my sme sa rozhodli priviesť kábel až k baterke a vybaviť ho vlastnou poistkou. Prečo? Nuž za prvé sa mi zásah do káblového zväzku nijako príliš nepozdával a dodaný napájací kábel je dostatočne dlhý na to, aby ste ho priviedli až k baterke. Teda minimálne pre sportstery a dyny to platí určite. U modelov rady FL to máte jednoduchšie, za svetlom, prípadne v kapotáži je predpripravený konektor na výbavu, stačí zasunúť a kúrite. Jeden náš kamarát už vďaka zlej elektroinštalácii vyhorel za jazdy, takže radšej žiaden risk.

 montáž
montáž

 montáž
montáž

Samotná montáž nám v ležérnom tempe a pri citovaní majstra Laca Meliška trvala približne 2,5 hodiny. Zvládli sme ju dvaja, teda skôr 1,5, alebo ešte menej, lebo ja som grambľavý, tak som iba podával nástroje a držal svetlo.

 montáž
montáž

 montáž
montáž

Záver

Samotné vyhrievanie som mal zatiaľ možnosť odskúšať iba zbežne, predsa len je zatiaľ pomerne teplo, takže na jar určite prinesiem podrobnejšie hodnotenie. Celkovo sa ale gripy vyhrejú napriek umiestneniu vnútri riadidla pomerne rýchlo, na najvyššom stupni už prehriali riadidlá aj namontované kovové gripy za približne 30 – 40 sekúnd, čiže sa nahrejú kým sa vám motorka zahrieva a vy si obliekate helmu a rukavice. Na prvom stupni sú iba vlažné (takže vám neumrzne v zime ruka po kontakte s chladným kovovým gripom), na najvyššom to hreje ako pohárik slivovice v treskúcom mraze. Celkovo poskytuje systém štyri stupne vyhrievania, ktoré sú elegantne zobrazené radom štyroch rôznofarebných LED, nachádzajúcich sa vedľa tlačidla, ktorým sa celý systém ovláda (zapínanie a postupné zintenzívňovanie vyhrievania). Ovládanie je jednoduché a komfortné, palcom na ovládacie tlačidlo dočiahnete intuitívne bez púšťania riadidiel a LED diódy neožarujú ani v noci.

Ak ste teda majiteľ amerického železa, ktorý hľadá kvalitné a decentné zabudované vyhrievané riadidlá pre svoj stroj, je tento systém vhodný práve pre vás. O niečo vyššia cena je plne vykompenzovaná kvalitou prevedenia a nerušivým vzhľadom a už nikdy vás ani v tuhej zime nebudú na výjazdoch oziabať ruky.

Dobrou správou pre tých, ktorí majú záujem o výrobky Heat Demon je sezónna zľava pred „vykurovacím obdobím“ vo výške 25% na všetky výrobky Heat Demon až do konca októbra (s výnimkou výrobkov na V-Rod Muscle). Mnou testované vyhrievanie tak v akcii vychádza na 119 €.

montáž dovnútra riadidiel, možnosť použiť ľubovoľné gripy, decentný ovládač o niečo vyššia cena oproti konkurencii

Montážne Video

Oficiálne montážne video výrobcu - skvelá pomôcka pri montáži

Video: Heat Demon - inštalácia vyhrievaných rukovätí

Text: eNeM
Foto: eNeM

Vyhrievané rukoväte na test poskytla spoločnosť www.heatdemon.sk, info@vpmtech.cz, Facebook

Pridané: 03.10.2013 Autor: eNeM Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249209 | Včera: 235174