Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.04.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 2097 [Testy a predstavenia - Test]
Prvé dojmy Yamaha Ténéré 700 Rally - ako sme v Maroku Peterhansela nahaňali - Deň v Maroku začal skvele pretože sme sa dostali do skupiny ktorej gajdom bol Stefan Peterhansel a štartovali sme hneď na Ténere 700 Rally. Začali sme pekne z ostrá hneď z kempu do púšte, po chvíli nás Stefan zaviedol aj do vyschnutého wadi z pieskovým a feš-feš podkladom a čakal nás aj pieskový výjazd na oťukanie sa v teréne. Následne sme leteli 130 km/h po púšti a vedeli...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Deň v Maroku začal skvele pretože sme sa dostali do skupiny ktorej gajdom bol Stefan Peterhansel a štartovali sme hneď na Ténere 700 Rally. Začali sme pekne z ostrá hneď z kempu do púšte, po chvíli nás Stefan zaviedol aj do vyschnutého wadi z pieskovým a feš-feš podkladom a čakal nás aj pieskový výjazd na oťukanie sa v teréne. Následne sme leteli 130 km/h po púšti a vedeli sme že dnes to bude zaujímavý deň. Veľmi rýchlo sa v tom prachu človek naučí dôverovať skvelému podvozku 700 Rally.
Rally verzia nadväzuje na predošlú Extreme verziu a robí to skvele. Štíhlá motorka so skvelou ergonomiou po novom parádne rýchle vypnutie trakčnéj a abs-ka skvelá ergonómia akú mala tenerka vždy, široké stupačky a motor skvelé dávkovateľný v teréne mu rozhodne výkon absolútne nechýba. Sadla mi do ruky ako riť na šerbel a už som sa viezol na vlne nekonečnej zábavy dlhých driftov a hračkárskej ovládateľnosti motorky. Prášilo sa extrémne veľa ale bolo mi cťou žrať pol dňa prach a naháňať Štefana Peterhansela. Tento lepší podvozok ktorý má tenerka v tejto verzii stojí za každé jedno euro pre jazdca ktorý má rád rýchlu športovú jazdu v teréne.
Včera nam ukázali premiéru Rally 700 s racing doplnkami Yamaha GYTR, kopec karbónu, race podvozok, odľahčené so zadnymi nádržami a 26l paliva váži 199kg. Motorka pripravená na rally preteky ktorú si môžeš kúpiť a Rovno na Africa Eco Race.
Stéphane Peterhansel je francúzsky pretekár, ktorý dokázal 14× zvíťaziť v Rally Dakar (z toho 6× na motocykli). Peterhansela som mal tú česť už niekoľko krát stretnúť. Zaktra bude sa nami jazdiť tu v Maroku na novej Tenere 700.
Allesandro Botturi ziskal na na jejto Tenere 2 miesto na Africa Eco Race.
Modernizácia nie vždy musí byť aj revolúcia. To je prípad aj Ténéré 2025, elektronický plyn, trakčná kontrola, jazdné režimy, nová prístrojovka., nové svetlo. Podstata zostáva nezmenená.
A k tomu model Rally, lepší podvozok KYB, rally farebné prevedenie, stupacky, kryt motora, vysoky blatník a rally stupačky. To je kombo čo stojí za vyskúšanie že?
Zajtra obe vyskúšame v púštnom teréne Agafay desert južne od Marakéša.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | Ténéré 700 | Ténéré 700 Rally |
Rok: | 2025 | 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 875 mm | 910 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1595 mm |
Dĺžka: | 2370 mm | 2370 mm |
Šírka: | 935 mm | 935 mm |
Výška: | 1455 mm | 1490 mm |
Svetlá výška: | 240 mm | 255 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.3 l/100km | 4.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 279 km | cca 279 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD 43mm | prémiový nastaviteľný podvozok KYB, kryt motora, vysoký predný blatník |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 04/2025: 11 190 eur | Cena 04/2025: 12 390 eur |
Pridané: 06.04.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74323 | Včera: 156304