Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.05.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9417 [Testy a predstavenia - Test]
Skvelá rally paľba s Ténéré World Raid v Španielsku - Yamaha pripravila pre Ténéré World Raid skvelé trasy, poobede bolo offroadu ešte viac a boli aj náročnejšie pieskvé úseky, strmé výjazdy, ale aj neuveriteľná polopúštna krajina s hlbokými kaňonmi. A samozrejme tony prachu, ktorými sme sa nakŕmili. Poďme ale k Tenerke. Čakal som len "obyčajnú" adventure verziu úspešného modelu, ale musím dať klobúk dole. Yamaha postavila...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Yamaha.press, Tomáš Hajduch - Awia
Yamaha pripravila pre Ténéré World Raid skvelé trasy, poobede bolo offroadu ešte viac a boli aj náročnejšie pieskvé úseky, strmé výjazdy, ale aj neuveriteľná polopúštna krajina s hlbokými kaňonmi. A samozrejme tony prachu, ktorými sme sa nakŕmili.
Poďme ale k Tenerke. Čakal som len "obyčajnú" adventure verziu úspešného modelu, ale musím dať klobúk dole. Yamaha postavila super mašinu v rally štýle, dve predné nádrže vzbudzujú dojem veľkej mašiny, ale sú hodne vpredu a dole, sedlo si zachovalo štíhly a dlhý tvar až dopredu a čo je podstatné motorka zostala perfektne štíhla v priestore kolien a o nádrži počas jazdy absolútne jazdec nevie. Ja osobne preferujem zvyčajne modely s menšou nádržou ale tu je to spravené fakt dobre. Funkčne aj vizuálne. Podobne je spravená aj predná kapota, plexi ktoré je kolmé a pomerne vysoké ale naviac absolútne neprekáža pri rýchlej jazde v stupačkáčh keď ma jazdec hlavu vpredu nad plexi.
Ďalšia skvelá vec je podvozok, nejde ani tak o vyššie zdvihy o 2 cm ale celkový spracovanie vidlice, tlmča a prepákovania. Je to o moc lepšia ako má základný model a bola to dnes pri tej rýchlej jazde v prachu s minimálnou viditeľnosťou skvelá opora. Lietali sme 100 kmh+ po šotolinách a za celý deň som podvozok nenachytal na hruškách. Svoju prácu určite odviedol aj tlmič riadenia Ohlins.
Tenerka je skvele zvládnutá ergonomicky, reálny rally bike, jazdec má totálnu slobodu pohybu pred vzad, super široké stupačky, nič nikde neprekáža, nezavadzia. Väčšia nádrž zmenila pravdepodobne aj rozloženie hmostnosti viac na predok, ktorý má vďaka tomu skvelú oporu. Motor nie je prekoňovaný, nie je zákerný, skvelé sa dávkuje a keďže tu nie je trakčná tak nič nelimituje zábavu.
Je neuveriteľné ako ľahko sa táto motorka ovláda, Ako krásne sa vedie terénom a udržuje v dlhých driftoch už od podradenia, prípadne pomocou zadnej brzdy až po akceleráciu. Jazdili sme dnes rýchlo, neustále plávajúc na kamenistých a pieskovych pistách, často nad priepasťou kaňonu a pritom stál pod kontrolou.
Má aj svoje muchy a to ABS a to že sa po vypnutí motora (aj chcípakom) vždy aktivuje a vypínať ho treba cez menu. To sa dá len keď moto stojí a rotačný ovládač na pravej rukoväti niekedy "zlobí" Výhodou je ale že sa dá ABS vypnúť aj celkovo na oboch kolesách...
Za World Raid si treba priplatiť ale hlavne ten podvozok za tie prachy stojí, okrem neho dostanete ešte kopu vylepšení. Yamaha pripravile skvelé predstavanie v parádnom teréne. Viac sa dozviete v celom teste ktoroý pripravíme čoskoro.
Čaute
Pozdravujem za Španielska
Máme za sebou prvé kilometre na ceste a aj v offroad zatiaľ to boli hlavne rýchle a extrémne prašné šotolinové cesty.
Na prvý dojem je viditeľná obrovská široká nádrž ale zistil som že za jazdy si ju absolútne ale vôbec neuvedomujem tým že tie nádrže dali po bokoch je Tenerka stále krásne štíhla v strednej časti.
Na ceste je Tenerka porovnateľná s jej základnou verziou malá obratná svižná motorečka s ktorou je radosť vymetať zákruty aj na týchto Pirelli str rally pneumatikách.
V teréne sa extrémne práši napriek tomu tu lietame šotoliny stovkou. Ténéré sa strašne ľahko ovláda v teréne absolútne necítim nárast hmotností ale pozorujem lepší podvozok ide z neho veľmi dobrá odozva a istota aj mimo asfaltu. Tá motorka sa v teréne proste cíti ako ryba vo vode a je to pecka.
Poobede nás má čakať ešte viac offroad aj nejaký náročnejší offroad a dokonca aj pár kilometrov nejakého endura, tak som veľmi zvedavý.
Čaute
Už zajtra sa pustíme do testovania novej adventure Ténéré. Lepší podvozok, veľká rally nádrž, nová prístrojovka, tlmič riadenia, rally stupačky... Čaká na kopec offroadu...
Viac o novinke sa dočítaš tu:
23.02.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6917 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha konečne priniesla toľko očakávanú vybavenejšiu verziu populárnej Tenerky - World Raid s väčšou nádržou, vyššími zdvihmi, lepšou ochranou motora a podobne. Sexepíl jej rozhodne nechýba!
Dnes sme si tu v Lorce mohli pozrieť aj krásny Rally špeciál postavený na báze Yamaha Tenere World Raid na ktorom jazdil Tunisia Desert Challenge Allesandro Botturi. Len nedávno sme informovali že Yamaha na Dakare končí, aby následne zverejnila ešte lepšiu správu.
12.04.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5271 [Šport - Rally]
Yamaha Motor Europe oznamuje, že úplne nový tím Yamaha Ténéré World Raid sa zúčastní pretekov Africa Eco Race, ktoré sa uskutočnia od 15. do 30. októbra a ktorých trať povedie z Monaka do legendárneho cieľa v Senegalskom Dakare.
World Raid znamená niečo ako vpád do sveta, útok na svet, nájazd, čo vlastne presne opisuje benefity tejto verzie oproti základnej Tenere 700. Je prosto lepšie vybavená na dlhšie a horšie cesty.
Poďme pekne odpredu: nádrž je väčšia, 23-litrová, a má dva tankovacie otvory, prístrojovka je 5-palcová farebná TFT a s konektivitou, predná obrátená vidlica KYB s priemerom 43 mm a zdvihom 230 mm je plne nastaviteľná a krotí ju nastaviteľný tlmič riadenia Öhlins. Zadný tlmič má uchytenie v novom prepákovaní, a zdvih 220 mm.
Sedlo je endurácky ploché, ale pritom dvojdielne. Ochrana motora je na World Raid podstatne lepšia než na základnej Tenere, pozostáva z troch hliníkových kusov. Nájdeme tu aj širšie zubaté stupačky s vyberateľnou gumou. A na záver to najdôležitejšie - okrem vypnutia ABS na zadnom kolese je možné celé ABS deaktivovať.
Ešte pripomenieme, že World Raid roluje rovnako ako základná verzia na kolesách 21/18, má radový dvojvalcový motor s pálením po 270 stupňoch a výkonom 73 koní a krútiacim momentom 68 Nm. Pohotovostná hmotnosť je oproti základu o 15 kg vyššia.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha |
Model: | Ténéré 700 | Ténéré 700 World Raid |
Rok: | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 689 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 6500 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 80 x 68.6 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 R21 M/C 54V M+S | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R18 M/C 70V M+S | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg | 220 kg |
Výška sedla: | 880 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1590 mm | 1595 mm |
Dĺžka: | 2365 mm | 2370 mm |
Šírka: | 915 mm | 905 mm |
Výška: | 1455 mm | 1490 mm |
Svetlá výška: | 240 mm | 255 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 266 km | cca 383 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 05/2022: 10 190 eur | Cena 05/2022 od 12 590 EUR |
Pridané: 16.05.2022 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 50936 | Včera: 125564