Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.05.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8241 [Testy a predstavenia - Test]
Kawasaki retro modely vždy vedela, a preto je celkom logické, že po krásnej Z900RS príde aj niečo menšie. A aj keď má nová 650 o niečo jednoduchšie detaily než deväťstovka, stále si zachováva krásne dva budíky a okrúhle svetlo. Dosť sme odpadávali z tej sexi zelenej metalízy!
Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer
Z650RS vychádza z naháča Z650, ktorý je zjavne strihnutý moderne, s odkazom na streetfighterovské gény, ktoré ostatné modely Z vždy mali. Na novej RS sa však sedí uvoľnenejšie, podvozok je nastavený o niečo vláčnejšie, a čo je najlepšie, jazdec má krásny výhľad na tie dva analógové budíky s retro fontom. Dnes už nie je veľa strojov, kde sa dá nájsť tachometer a otáčkomer v rovnakej veľkosti vedľa seba. Medzi budíkmi má Z650RS inverzný displej. Celá prístrojovka je okrem fontov v podstate rovnaká, akú má Z900RS.
Dá sa povedať, že so Z650 má RS spoločný motor, rám a zopár periférií, zvyšok ide podľa úspešnej predlohy, teda Z900RS. Mimochodom, pred 50 rokmi bola predstavená legenda Z1, na jej počesť majú všetky dnešné modely Z o jednu farebnú variantu navyše - presne takú tmavočerveno-oranžovú s tmavšou hnedou, v akej prišla prvá Z1.
Na rozdiel od Z1 však v tejto novinke vrčia iba dva valce. Ide o notoricky známy motor, ktorý je overený rokmi už od čias Er-6 a jej nástupcu Z650, alebo Versysa 650, dnes ho Kawasaki montuje aj do modelu Ninja 650. Má rád otáčky, potiahne aj odspodu, a vo všetkých spomínaných modeloch je k dispozícii aj v 35-kW verzii. Má aj dobrú spotrebu a tlmič výfuku schovaný pod sebou, takže do strany netrčí nič. Je to úhľadné riešenie a navyše znižuje ťažisko, čiže win-win situácia. V prípade Z650RS sú jeho výstupy 68 koní pri 8 000 otáčkach a 64 Nm pri 6 700.
Kto niekedy jazdil na spomínaných Er-6, Z650 alebo na Versyse 650, ktoré u nás patria medzi najobľúbenejšie stroje, bude na Z650RS ako doma. Tichučký kultivovaný dvojvalec, ktorý sa rád nechá vytáčať, a znie pritom ako výsostne športové náradie. RS jazdca nijako neprovokuje, ale keď cíti, že sa ide športovať, dá zo seba všetko. Žiaden z podvozkových komponentov nie je extra špičkový, ale RS je pritom tak dobre fungujúci celok, že začiatočníka nemá ako zaskočiť a ostrieľaného jazdca až prekvapí, ako dobre sviští zákrutami. Zhruba nad 5 alebo 6 tisíc otáčkami sa už zvukovo nedá rozoznať, či ide o dvojvalec alebo štvorvalec.
Veľmi kvitujem uvoľnený posed. Presne ako býval na naháčoch v 80. a 90. rokoch. Z650RS jazdcovi nič nenúti: ideme iba pár kilákov na zmrzlinu? Ok! Chceš mi ohobľovať gumy až nadoraz? Pome! A keď potom z RS zosadneš, jej vzhľad ťa bude hriať pri srdci. Dizajn je subjektívna vec a v testoch o ňom veľmi nepolemizujeme, ale toto je retro, a retro jednoducho pekné je. Teda nemyslím Helču Vondráčkovou alebo Repete, ale klasické naháče sú proste objektívne krásne a tu Kawasaki odviedla perfektnú robotu. Presne ako pri Z900RS alebo W800.
No a z tej zelenej metalízy, ktorá je inšpirovaná pôvodnou Z650 spred pár desaťročí, sme odpadávali. Nie celkom rozumiem prečo robí Kawasaki túto RS aj v čiernej a čierno-sivej, kde nemajú šancu vyniknúť jej ladné línie. Ja by som ju do sveta púšťal iba v tejto neprehliadnuteľnej zelenej alebo spomínanej výročnej. A pustil by som sa aj do individualizácie: sedlo by som chcel skutočne prešívané, smerovky by som nahradil nejakými miniatúrnymi alebo retro-okrúhlymi, a tie čierne plastové späťáky by hneď leteli do smetiaka. Dal by som tam krásne klasické chrómované okrúhle.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | Z650RS |
Rok: | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 649 ccm |
Max. výkon: | 68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6700 ot. |
Kompresný pomer: | 10.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 83 x 60 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 160/60ZR17M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 187 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1410 mm |
Dĺžka: | 2055 mm |
Šírka: | 765 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Servisný interval: | 6000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie |
Trakčná kontrola: | nie |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | nie |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Iná výbava: | ukazovateľ zaradeného stupňa |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 5/2022: od 7 995 eur |
Pridané: 15.05.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49738 | Včera: 157022