Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022) 1/2

 Zdieľať

Pridané: 15.05.2022 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8159 [Testy a predstavenia - Test]

Kawasaki retro modely vždy vedela, a preto je celkom logické, že po krásnej Z900RS príde aj niečo menšie. A aj keď má nová 650 o niečo jednoduchšie detaily než deväťstovka, stále si zachováva krásne dva budíky a okrúhle svetlo. Dosť sme odpadávali z tej sexi zelenej metalízy!

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)

Z650RS vychádza z naháča Z650, ktorý je zjavne strihnutý moderne, s odkazom na streetfighterovské gény, ktoré ostatné modely Z vždy mali. Na novej RS sa však sedí uvoľnenejšie, podvozok je nastavený o niečo vláčnejšie, a čo je najlepšie, jazdec má krásny výhľad na tie dva analógové budíky s retro fontom. Dnes už nie je veľa strojov, kde sa dá nájsť tachometer a otáčkomer v rovnakej veľkosti vedľa seba. Medzi budíkmi má Z650RS inverzný displej. Celá prístrojovka je okrem fontov v podstate rovnaká, akú má Z900RS.

Dá sa povedať, že so Z650 má RS spoločný motor, rám a zopár periférií, zvyšok ide podľa úspešnej predlohy, teda Z900RS. Mimochodom, pred 50 rokmi bola predstavená legenda Z1, na jej počesť majú všetky dnešné modely Z o jednu farebnú variantu navyše - presne takú tmavočerveno-oranžovú s tmavšou hnedou, v akej prišla prvá Z1.

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)

Na rozdiel od Z1 však v tejto novinke vrčia iba dva valce. Ide o notoricky známy motor, ktorý je overený rokmi už od čias Er-6 a jej nástupcu Z650, alebo Versysa 650, dnes ho Kawasaki montuje aj do modelu Ninja 650. Má rád otáčky, potiahne aj odspodu, a vo všetkých spomínaných modeloch je k dispozícii aj v 35-kW verzii. Má aj dobrú spotrebu a tlmič výfuku schovaný pod sebou, takže do strany netrčí nič. Je to úhľadné riešenie a navyše znižuje ťažisko, čiže win-win situácia. V prípade Z650RS sú jeho výstupy 68 koní pri 8 000 otáčkach a 64 Nm pri 6 700.

Kawasaki Z650RS (2022)

Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)
Kawasaki Z650RS (2022)


Kto niekedy jazdil na spomínaných Er-6, Z650 alebo na Versyse 650, ktoré u nás patria medzi najobľúbenejšie stroje, bude na Z650RS ako doma. Tichučký kultivovaný dvojvalec, ktorý sa rád nechá vytáčať, a znie pritom ako výsostne športové náradie. RS jazdca nijako neprovokuje, ale keď cíti, že sa ide športovať, dá zo seba všetko. Žiaden z podvozkových komponentov nie je extra špičkový, ale RS je pritom tak dobre fungujúci celok, že začiatočníka nemá ako zaskočiť a ostrieľaného jazdca až prekvapí, ako dobre sviští zákrutami. Zhruba nad 5 alebo 6 tisíc otáčkami sa už zvukovo nedá rozoznať, či ide o dvojvalec alebo štvorvalec.

Kawasaki Z650RS (2022)

Veľmi kvitujem uvoľnený posed. Presne ako býval na naháčoch v 80. a 90. rokoch. Z650RS jazdcovi nič nenúti: ideme iba pár kilákov na zmrzlinu? Ok! Chceš mi ohobľovať gumy až nadoraz? Pome! A keď potom z RS zosadneš, jej vzhľad ťa bude hriať pri srdci. Dizajn je subjektívna vec a v testoch o ňom veľmi nepolemizujeme, ale toto je retro, a retro jednoducho pekné je. Teda nemyslím Helču Vondráčkovou alebo Repete, ale klasické naháče sú proste objektívne krásne a tu Kawasaki odviedla perfektnú robotu. Presne ako pri Z900RS alebo W800.

Video: Moderné retro aj pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)

No a z tej zelenej metalízy, ktorá je inšpirovaná pôvodnou Z650 spred pár desaťročí, sme odpadávali. Nie celkom rozumiem prečo robí Kawasaki túto RS aj v čiernej a čierno-sivej, kde nemajú šancu vyniknúť jej ladné línie. Ja by som ju do sveta púšťal iba v tejto neprehliadnuteľnej zelenej alebo spomínanej výročnej. A pustil by som sa aj do individualizácie: sedlo by som chcel skutočne prešívané, smerovky by som nahradil nejakými miniatúrnymi alebo retro-okrúhlymi, a tie čierne plastové späťáky by hneď leteli do smetiaka. Dal by som tam krásne klasické chrómované okrúhle.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Kawasaki Z650RS 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:Z650RS
Rok:2022
Novinka:NOVINKA 2022
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:649 ccm
Max. výkon:68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:10.8:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 60
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:125 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:187 kg
Výška sedla:790 mm
Rázvor:1410 mm
Dĺžka:2055 mm
Šírka:765 mm
Výška:1080 mm
Svetlá výška:130 mm
Objem nádrže:15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:6000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:nie
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:nie
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2022: od 7 995 eur

>

Pridané: 15.05.2022 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 284393 | Včera: 184147