Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.10.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13429 [Testy a predstavenia - Test]
V roku 2019 Kawasaki vracia na trh model W800. Dizajnovo stále verný starej škole, avšak modernizovaný no stále s krásnym retro stojatým dvojvalcom s rozvodom kráľovskou hriadeľou. Na trh prichádza rovno v dvoch prevedeniach Street a Café.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Modelová línia W nadväzuje na legendárne modely Kawasaki W1 a W2, ktoré prišli do výroby v roku 1965 a svojho času sa mohli pochváliť najväčšími japonskými motormi na trhu. Ak by ťa zaujímalo ako sa Japonci dostali k motorke čistej anglickej školy tak tento príbeh je pomerne zaujímavý, ale tie korene sú poctivé anglické. Kawasaki totiž v týchto rokoch kúpilo značku Meguro, ktorá už vyrábala v licencii motory BSA, konkrétne model BSA A7 500 kubíkový dvojvalec. No a na základe toho sa zrodila prvá Kawasaki W1 s originálnymi anglickými koreňmi.
Bolo to obdobie, kedy sa motocyklový svet začal meniť – angličania priniesli prvé trojvalce, japonci štvorvalce, motory rástly a Kawasaki práve na sériu W nadviazali prvými modelmi Z, ktoré produkuje dodnes.
W-éčko od Kawasaki – to najzaujímavejšie na tomto stroji je rozhodne motor. Radový dvojvalec aj dnes vyzerá ako z roku 1965, na svoje uchladenie si vystačí so vzduchom a na ľavej strane sa môže pochváliť rozvodom s kráľovským hriadeľom – veľmi krásny detail. Motor má dnes 800 kubíkov, 35 kW (47.6 k) pri 6000 ot. a pomerne slušný krútiak 62.9 Nm už pri 4800 ot.
Motor má samozrejme pekný zvukový prejav, ktorý brzdia v rozkvete azda len hlukové limity. Aj v sérii je radosť ho počuť a ani nechcem vedieť ako by ho rozozvučali nejaké ladené laufy. K retro zameraniu stroja rozhodne partia ja jeho vibrácie na voľnobehu čo ja vnímam vysoko pozitívne, pretože na retro motorke chcem mať aj ten pocit. Určite by Kawasaki dnes vedela motor vyladiť vyvažovacími hriadeľmi na zamatový chod, ale ja chválim, že to nespravili – úplne by to W-éčku zobralo dušu.
Hodne klasicky je aj zvyšok motorky, kolískový trubkový rám, klasická vidlica s gumenými prachovkami klzákov , vzadu dvojica tlmičov (zdvihy 130 / 105 mm), 18-palcové kolesá, kvapkovitá nádrž s gumenými opierkami na kolená. Motorka má kopu pekných detailov a mnohé nové technické vecičky sú pekne skrýté pred okom diváka. To čo však musela dostať je napríklad systém ABS a tým pádom aj kotúčovú brzdu aj vzadu. Vpredu nájdeme moderný LED svetlomet, ktorý kombinuje retro s modernou. V útrobách motora jazdec nájde aj anti-hop spojku. Prístrojovka je našťastie plne klasická a tvorí ju dvojica analógových budíkov, ktoré budú čoskoro raritou v dnešnej „farebnej TFT“ móde. Hmotnosť s náplňami celého stroja s plnou nádržou sa ustálila na hodnote 221 kg.
Ja osobne mám rád keď retro motorky nie len vyzerajú, ale keď aj ten zážitok s jazdy trochu zodpovedá tomu retru. Dnes máme rôzne stroje, ktoré za retom skrývajú úplnú modernu – uznávam aj to je cesta pre toho, kto to chce. W-éčko ide ale vlastnou cestou a tak ako vyzerá tak aj jazdí, vyžaruje ten duch doby a má ten správny charakter.
Samotné vibrácie motora sú skvelé, sú tam cítite že vám medzi nohami buble skutočný motor, na druhej strane nie sú nijako otravné.
Podvozok je ladený skôr do pohodlia a do mesta. Dobre si poradí s nerovnosťami, netrestá svojho majiteľa a robí z W-éčka príjemného spoločníka aj na každodenné využitie. Ak sa vyberiete niekde do zákrut a dostanete nápad si zašportovať už sa ten podvozok ozve. Najprv teda stupačky, ktoré sú pomerne nízko a majú aj dlhé hlasiče náklonu. O to viac budete vysadať, aby ste eliminovali náklon.
No a potom ten podvozok, keď mu naložíte ostrejšou jazdou tak sa ozve takým tým miernym vlnením. Tu znovu zopakujem – ak by Kawa chcela mohla tu dať podvozok stabilný ako na Ninji, ale motorka by tým úplne stratila svoj charakter. Mňa práve hodne bavilo jazdiť s týmto tak ako to je. S motorom, ktorý má skôr krútiak a tým pádom menší rozsah otáčok, s pozvozkom, ktorý sa vie aj zavrtieť a o to viac si jazdec užíva ten dojem „skôr vyrobenej“ motorky.
To čo beriem ako pozitívum sú brzdy. Na predchodcovi bola vpredu kotúčová brzda, ktorá však potrebovala trochu viac pritlačiť, ak chcel jazdec naozaj svižne spomaľovať a vzadu bubon. Dnes tu máme 2x kotúč, brzda sa lepšie ovláda aj dávkuje a navyše na všetko striehne ABS.
Posed aj an teto Café verzii, nie je vôbec nijako agresívny. Aj keď sa to možno nezdá tak tie riaditka nie sú tak nízko, aby sa s tým nedalo dennosdenne jazdiť. Komu by to aj tak nevyhovovalo, môže siahnuť po verzii Street, kde sú ešte vyššie.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 22.10.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121315 | Včera: 222054