Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14221 [Testy a predstavenia - Test]
CB650R je posledná v rade naháčov Hondy, ktorá dostala nový Neo Sports café dizajn, ale nezostalo vôbec len pri tom. 41mm predná USD vidlica, radiálne štvorpiestiky, anti-hop spojka, trakčná kontrola, moderná prístrojovka či plnohodnotné LED svietenie. Aký je tento naháč strednej triedy?
Text: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
CB650R dostala pre rok 2019 kopu vylepšení. Oproti predchodcovi nie len nový svieži dizajn ale aj technický update, takže tu dnes nájdeme vecičky, ktoré boli pred pár rokmi len v prémiových strojoch:
Kapitolou samou o sebe je dizajn. Niekomu sa páči, inému nie. Retro moderna sa momentálne teší priazni zákazníkov a aj Honda do toho skočila naplno. Dnes má už celú radu naháčov v ich dizajn, ktorý nazvala Neo Sports Café. Mne osobne sa páči čistota a jednoduchosť dizajnu a pekné prepracované detaily. Aj keď sa pozeráme na naháč strednej triedy nenájdeme tu už neduhy z minulosti ako chromované tenké riaditka, kyvku z jakloviny alebo nejaké obyčajné 2-piestikové strmene. Nieže by tie veci v minulosti nefungovali, ale doba sa mení. CB650R dnes má všetko na úrovni.
Všetko či si chcel vedieť o tomto biku sa dozvieš aj v našom redakčnom videu:
Keď som vysadol do sedla prvé čo ma zaujalo bola kompaktnosť celého stroja. To teraz myslím naozaj v pozitívnom zmysle. CB je kompaktná ale pritom sa bežný európan (ja mam 182 cm) na ňu pekne usadí. Do rúk super padnú široké kónické riaditka. Ergonómia ako býva u Hondy zvykom je na jednotku a tak môžeme hneď vyraziť.
Ďalšia vec je ľahúčke ovládanie lankovej spojky - je to aj vďaka anti-hopu a je to podobné ako na CB500X. Motorka je na pocit veľmi ľahká, nakoniec suchá hmotnosť je hodne pod 200 kg a k tomu skvelá centralizácia hmotnosti, dole umiestnený katalizátor a aj koncovka výfuku.
Motor má presne 70 kW (95,2 koní). Tu je motivácia jasná - možnosť odvodenia 35kW A2 verzie. EU predpisy nepustia a je to dnes bežný spôsob ako výrobcovia limitujú výkon bikov v strednom segmente presne na túto hodnotu. Inak je to klasika, pekne točivý štvorvalec, žiadne vibrácia, široké pásmo otáčok. Ochotne ťahá v spodných otáčkach pri kľudnej jazde alebo v meste. V spodných otáčkach je krotký, dobre dávkovateľný čo je super pre začiatočníka. Športový jazdec siahne po hornej tretine otáčkového pásma, kde sa dá vskutku dobre povoziť.
Na pravačku jazdca odteraz dozerá už aj trakčná kontrola. V tomto segmente ju ja nepovažujem za nutnú, ale trend je jasný a postupne sa dostane aj do menších kubatúr. Pre začiatočníka niekde v daždi môže byť rozhodne prínosom podobne ako ABS. Pre mňa bolo podstatné, že ma trakčná kontrola nijako nelimitovala, keď som si chcel s CB-čkou zajazdiť ostrejšie. Navyše vypína sa naozaj ľahko a rýchlo tlačítkom na ľavej rukoväti (podobne ako na Africa Twin)
V meste sa CB cíti naozaj skvele, motor ochotne ťahá, ovládanie je ľahučké a podvozok aj keď je nenastaviteľný, pracuje dobre aj na menej kvalitných cestách. CB650R je štýlový aj na každodenné využitie. Riaditka nie sú nijako nízko ako na kafáči, ale pomerne vysoko čo robí komfortný posed. S ruksakom na chrbte môžeš na CB naozaj jazdiť každý deň do práce a garantujem že tam budeš chodiť vysmiaty ako lečo :-)
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Športová jazda jej pristane, Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 06.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67910 | Včera: 237085