Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16466 [Testy a predstavenia - Test]
Pre rok 2019 Honda inovovala celú radu CB500. Práve X-ko dostalo veľa nových zmien, ktoré z neho robia ešte lepšieho adventure turistu s vylepšeniami zameranými aj na jazdu mimo asfaltu.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
S X-kom som si užil fajnový týždeň a nabehal množstvo kilometrov. Hneď prvý deň viac ako 700 keď som hu preberal v Trenčíne, jazdil som až na Záhorí a večer parkoval v Košiciach. Pozrime sa však najprv stručne čo je nové:
X-ko je stavané priamo na cestovanie za dobrodružstvom s tým, že jeho motor je nastavený presne na 35 kW teda na maximum čo môže jazdiť majiteľ vodičáku A2. Je to zábavný dvojvalec so športovým prejavom, nebojí sa otáčok a rád sa nechá vytočiť. Aj vďaka tomu je jazda na CB500X naozaj svižná. Bez akýchkoľvek problémov udržuje diaľničnú 130-tku a jazdí aj oveľa viac. Maximálka sa približuje k 200-vke. V nejakých tých strmších kopcoch je to citeľnejšie, ale ak jazdec podradí a dopraje motorku otáčky tak stále jazdí svižnejšie ako okolité autá. Nemal som problém ani pri jazde vo dvojici a motor hodnotí ako skvelý, točivý, ktorý má potenciál začínajúceho jazdca veľa naučiť.
Navyše sa motor jazdcovi odmení skvelou spotrebou. Tá moja bola vždy pod 5 litrov aj keď som jazdil pomerne rýchlo ale pri turistickej jazde sa dá dostať na hodnotu 3,5 l/100 km. K tomu 17,7 litrová nádrž a je jasné že X-ko má dojazd takmer 400 km na jedno natankovanie.
Turista ocení pohodlie ktoré mu zabezpečuje kapotáž a vysoké predné plexi. Takto v sérii mi prišlo 100% funkčné na moju výšku 182cm by som ani nič iné neriešil. Parádne do ruky sadnú nové riaditka a celkový posed. Ako som spomínal spravil som v jeden deň cez 700 km a to aj s pomerne ťažkým ruksakom na chrbte a vystupoval som z motorky úplne v pohode. Nový podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti a pritom nie je nijako uhúpaný a určite tomu pomáha aj predná 19-tka.
Prístrojovka je nová – má to inverzné zobrazenie – teda biele na čiernom, ktoré vidíme na posledných Hondách. Viditeľnosť je dobrá a prístrojovka má fakt kopu funkcií, dva tripy a každý z nich si pamätá vlastnú spotrebu, čas jazdy, spotrebované palivo atď. Veľmi funkčné a užitočné.
Brzdy sú overené, vyskúšané a samozrejme so systémom ABS. Napriek tomu, že je to jednokotúč bol na nich spoľah. Keď mi v noci vyskočili do cesty dve srnky tak som plne overil ich schopnosti a zo 100 km/h brzdil na nulu s absolútnou istotou a pritom som objavil aj funkciu blikania smeroviek pri núdzovom brzdení, ktorú má napríklad Africa Twin.
Samozrejme že som neodolal a vyrazil som s CB500X aj do terénu. Tu chválim všetky tie zmeny čo dostala od vyššieho podvozka, 19-ky vpredu až po riaditka. Nie je to vyslovene enduro, ale suchý terén zvládal ukážkovo aj v pomerne svižnom tempe (pozri video).
Vzhľadom na zameranie stroja (viac na cestu - crossover) hodnotím jazdu v teréne ako zábavnú, ľahkú a príjemnú. Trakčná kontrola tu nie je a tak ma neobmedzovala, motorka ma fajný motor a na pocit je ľahká a dobre sa ovláda. V stupačkách sa jazdiť dá ale na moju výšku by to chcelo trochu riaditka pridvihnúť.
Čo v teréne trochu chýba je ochrana spodku motora i keď svetlá výška je pomerne slušná´- 180 mm. Tiež padacie rámy by pomohli ochrániť pred škodami v prípade pádu. No a tiež stupačky jazdca sú z cesťáka teda s gumou na povrchu, čo znamená že v blate sa budú šmýkať.
Na zlepšenie offroad schopností by CB potrebovala vyššie zdvihy, zubaté stupačky, enduro kolesá 18 a 21, nejaké minimalistické odolné kapotáže, vysoký blatník a mohlo by z toho vzniknú zaujímavé endurko – do ostrého terénu a aj na cestovanie. Je škoda že Honda takúto „Baby-Africu“ zatiaľ nepostavila.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 22.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 100767 | Včera: 166064