Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.05.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17401 [Testy a predstavenia - Test]
Dlhoočakávaná najmenšia adventúra na rakúsky spôsob konečne prišla, a my sme sa na ňu vrhli takpovediac hneď po rozbalení z krabice. Poď sa pozrieť ako sa nám páčila.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Až dlhé roky po Duke 390 prišiel tento turista, dal si teda riadne načas. Dá sa povedať, že s naháčom má spoločný len jednovalcový motor a zopár drobností, inak sa oveľa viac podobá na 790 Adventure. Podstatné je, že ide skôr o turistu než enduro. 19- a 17-palcové kolesá sú odlievané, a vďaka výkonu nižšiemu než 35 kW na ňom môžu brázdiť cesty aj držitelia vodičákov A2.
Čo rozhodne poteší, sú solídne komponenty, vyspelá elektronika a moderné odpruženie. Napríklad riadidlá sú "dospelácky" široké a kónické a sú na nich blastre, asistenčné systémy sú náklonové, obe odpruženia zas najnovšie APEX od WP. Vpredu sa dá nastaviť kompresia a odskok (každé v inej rúre, bez náradia, aj v rukaviciach), vzadu predpätie a odskok. KTM má ako jediná v triede farebnú obrazovku.
Jednovalec produkuje výkon 32 kW (43 koní) pri 9 500 otáčkach a 35 Nm pri 7 000, čo je rovnako ako v Duke 390. Podľa dostupných informácií sú aj všetky sprevodovania úplne rovnaké. Po novom spĺňa normu Euro 5, čo sa na jeho priebehu našťastie nijako nepodpísalo, alebo ak áno, tak jedine pozítívne. Advík 390 ťahá pekne odspodu, netreba ho veľmi vytáčať.
Posed je už samozrejme vyšší ako na naháči, a to vo výške 855 mm. Prekvapilo ma, že je to dosť vysoko, veď ide o stroj aj pre začiatočníkov, ale zase predná devätnástka a dlhšie zdvihy si pýtajú svoje. Pre nižších jazdcov KTM ponúka znižovaciu sadu.
Pri listovaní katalógu sme si všimli, že v ponuke sú aj užšie sedlá, a to dokonca aj športové jednodielne. Nenašli sme tam však žiadny zadný nosič ani kufor, iba tašky na sedlo spolujazdca, čo je pri takomto turistovi rozhodne škoda.
Čo sa týka pomeru zamerania cesta/terén, každopádne prevláda cesta. Na ňu je nastavená aj trakčná kontrola, ktorú treba po zídení z asfaltu hneď vypnúť. Pri jazde postojačky sú pre jazdcov do výšky povedzme 175 cm riadidlá v takej akurát výške, ostatní ich budú chcieť asi zvyšovať. Aj podvozok je naladený tuhšie, rozhodne na kvalitné západniarske asfalty, nie naše poľňačky. Vpredu sa predpätie nedá meniť, ale svoje urobí aj nastaviteľný odskok a kompresia. Vzadu sa predpätie nastavuje klasickým C-kľúčom a odskok skrutkovačom.
Zdá sa nám, že zadná jednotka je pripravená aj na zaťaženie spolujazdcom a batožinou. Všetko to dopĺňa dobré obutie, Continental TKC70, ktoré zodpovedá viac cestnejšiemu a menej terénnemu zameraniu stroja. Predné zdvihy sú inak 170 mm, zadný 177.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 15.05.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 258505 | Včera: 188707