Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.01.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3075 [Testy a predstavenia - Test]
Prvé dojmy NC 750X 2025 - Nová NC750X si prešla mnohými zmenami, ktoré ju riadne posúvajú vpred. Hlavne dvojica predných kotúčov jej sadne, ale poteší aj nová moderná TFT prístrojovka. Video: Honda NC750X 2025 prvé dojmy NC je špecifická svojím motorom aký v motorkovom svete len tak nenájdete. Vysokozdvihový motor má veľmi slušný krútiak, ale pomerne menšie pásmo použiteľných...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda.press, Tomáš Hajduch - Awia
Nová NC750X si prešla mnohými zmenami, ktoré ju riadne posúvajú vpred. Hlavne dvojica predných kotúčov jej sadne, ale poteší aj nová moderná TFT prístrojovka.
NC je špecifická svojím motorom aký v motorkovom svete len tak nenájdete. Vysokozdvihový motor má veľmi slušný krútiak, ale pomerne menšie pásmo použiteľných otáčok. Aj preto mne je najviac sedí práve v spojení s automatickou prevodovkou v DCT. Je to motorka ktorá sa asi najlepšie cíti v meste, v jeho okolí a pri kochačkovej jazde aj na turistike. Paradoxne my sme si s ňou užili aj celkom slušnú športovú jazdu. Je to kráľ univerzálnosti. Cena 2025 je už stanovená: NC750X 7690€ s DCT 8690€.
Nový Ttansalp presiel lahkou inováciu, ale drobné vylepšenia mu sadli. Zhodli sme sa že podvozok je lepší ako u predchdcu a na ceste sme si jazdu fest užili. Ten motor je neskutočne športový až sa nechce veriť že sedíš na cestovnom endure s 21-tkou vpredu.
Offroad bol pomerne krátky, ale tu sme si po vypnutí trakčnej a ABS zas užívali ľahké a presné ovládanie a nekonečné drifty.
Pozdravujem z Portugalska kde sme si prišli vyskúšať novinky Honda 2025. Konkrétne to bude nový Transalp a NC 750X.
Transalp dostal novú prepracovanú prednú masku a svetlomet ktorý ho približuje viacej k v Africe Twin a ďaľšie vylepšenia vrátane konektivity a prístrojovky.
NC 750X dostala dopredu dvojicu kotúčov, TFT pristrojovku a tiež dizajnový refresh.
XL750 Transalp pre modelový rok 2025 takisto prešiel zmenami a prichádza s novým výrazným dizajnom predku ovplyvneným modelom Africa Twin, vrátane nového dvojitého projektorového svetlometu LED. Nová kapotáž zlepšuje prúdenie vzduchu a pohodlie jazdca, zatiaľ čo nové nastavenie odpruženia zaisťuje lepšiu stabilitu na drsnejšom povrchu.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2830 [Novinky - Predstavujeme]
Nové retro GB350S, prototyp motora V3 je ako prvý na svete vybavený elektrickým kompresorom pre motocykle ktorý by mal byť určený pre veľkoobjemové modely. Okrem toho dva nové koncepty elektrických vozidiel – EV Fun Concept a EV Urban Concept, nový model CUV e: potvrdený pre sériovú výrobu a kopec vylepšení celého modelového radu.
Na tohtoročnom veľtrhu EICMA sa predstaví aj osviežený a modernizovaný model NC750X. Okrem nových ostrejších dizajnových línií získal model NC750X väčší brzdný výkon vďaka dvom predným brzdovým kotúčom, väčšie pohodlie vďaka prepracovanému sedadlu a viac praktickosti vďaka novému TFT displeju s konektivitou Honda RoadSync. Voliteľná dvojspojková prevodovka DCT ponúka ešte plynulejšiu jazdu, a to najmä pri nízkych rýchlostiach. Zároveň ide o prvý motocykel, ktorý pre svoje hlavné farebné diely používa farebný materiál DurabioTM (pri farebných vyhotoveniach Earth Ivy Ash Green a Earth Black).
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | XL750 Transalp | NC 750 X |
Rok: | 2025 | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 755 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 91.8 k (67.5 kW) / 9500 ot. | 58.6 k (43.1 kW) / 6750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 75 Nm / 7250 ot. | 69 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 11,0 : 1 | 10.7: 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 87 x 63.5 | 77 x 80mm |
Palivový system: | PGM FI | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 M/C 54H | 120/70-ZR17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 M/C 70H | 160/60-ZR17 M/C (69W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 208 kg | 214 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 802 mm |
Rázvor: | 1560 mm | 1525 mm |
Dĺžka: | 2325 mm | 2210 mm |
Šírka: | 838 mm | 846 mm |
Výška: | 1450 mm | 1330 mm |
Svetlá výška: | 210 mm | 145 mm |
Objem nádrže: | 16.9 l | 14.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.4 l/100km | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 288 km | cca 302 km |
Servisný interval: | 12000 km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | |
Iná výbava: | USD vidlica Showa SFF-CZ, nastaviteľné predpätie podvozka, USB-C | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | 43mm Showa SFF-CA EURO 5 Konektivita RoadSync, Cena 01/2025: 10 190 € | DCT 224 kg Konektivita Honda RoadSync Cena 01/2025: 7690€ (verzia DCT 8690€) |
Pridané: 14.01.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74216 | Včera: 187969