Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.06.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7484 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
2. ročník úspešnej akcie pre zákazníkov prebehol tentoraz 17. - 18. mája 2018 v Trenčíne. Testovacie jazdy pre vás prebiehali na ceste aj v teréne + ako bonus krátka enduroškola. Koho neodradilo počasie, ten isto neoľutoval, pretože to bola pecka!
Foto: Jan Stárek pre Honda Slovensko, MathiasMH, Tomáš Hajduch - Awia
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Pri príležitosti zahájenia predaja nového modelu Africa Twin / Africa Twin Adventure Sports a X-ADV pre vás Honda Motor Europe Slovensko pripravila už 2. ročník „Africa Twin Test Days“. Tentoraz to nebola teda akcia pre nás novinárov, ale pre vás zákazníkov. My sme tam boli v pozícii inštruktorov - konkrétne ja som robil krátku enduro školu. Poďme ale postupne.
Stretli sme sa vo štvrtok v 81 Sport bare v Trenčíne a napriek jemnému dažďu sa kapacita naplnila podľa plánu. Po briefingu a predstavení novej Afriky sa rozdelili skupiny na cestu, offroad a našlo sa pár odvážlivcov na enduro školu na svojich mašinách.
Každý mal dve testovacie jazdy po 40 minútach pod vedením parádnych inštruktorov. Jazdilo sa v okolí Trenčína a tiež v Motoparku Trenčín. V štvrtok trochu potrápilo počasie, ale piatok to už bola dokonalá paráda. Súčasťou bol samozrejme obed, občerstvenie a účastníci si domov okrem zážitkov odniesli aj parádne spomienkové tričko.
05.03.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24724 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Nová Africa má za sebou dva roky na trhu a dočkala sa nielen vylepšení, ale aj nového modelu s označením Adventure Sports. Ten má byť množstvom vylepšení odpoveďou pre jazdcov, ktorí chcú jazdiť ďalej a viac v teréne. My sme mali možnosť ju exkluzívne ešte pred sezónou vyskúšať v španielskej Granade.
27.02.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18738 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Nie jednu, ale rovno dve Afriky, manuál aj automat, sme zobrali na kontinent, ktorý dal tejto legende meno. Testovali sme dva týždne v reálnych podmienkach dobrodružnej turistiky, 3500 km, prejazdili hory, piesok a aj saharské duny krížom krážom. Aké je naše hodnotenie motoriek? Je lepší automat alebo starý dobrý manuál? Dokáže Africa pokoriť duny Sahary?
28.06.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 21276 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Pamätáš sa, keď pred trištvrte rokom Honda prvý raz ukázala video so zábermi tohto crossoveru? To boli plné diskusie otáznikov, výkričníkov a palcov dole! Keď neskôr prišli prvé reálne testy, reakcie boli akési pokojnejšie a zvedavejšie. A dnes mám pocit, že keď sme sa na X-ADV vozili po našich cestách, ľudia boli už len prekvapení a uznanliví.
Podobne ako minulý rok na Honda feste, aj tu mali zákazníci na vlastných motorkách možnosť zakúsiť krátky kurz enduro školy. Ten som mal na starosti ja (Tomáš Hajduch - Awia). Kurz sa konal každý deň dvakrát a vždy sa naplnil. Vo štvrtok doobeda v daždi som mal troch kurzistov, medzi ktorými bola aj baba. Všetci vrátane mňa na hladkých gumách, ale napriek tomu sme si to užili.
V kurze sme prešli úplne základy, polohu tela, správny postoj v stupačkách, prácu s ťažiskom, zatáčanie a tiež ladili brzdenie. Na enduro škole sa vystriedali všelijaké stroje, okrem Afrík aj Varadero (bez ABS) či Crosstourer a pod.
Ako bonus sme si ukázali ako na výjazdy a čo robiť keď sa výjazd nepodarí, čo nerobiť, ako zastaviť a ako sa otočiť.
Africa Twin Test Days 2018 bola fakt vydarená akcia - pohodová priateľská atmosféra, skvelé testovacie podmienky, okruh s rôznou náročnosťou, parádne občerstvenie a perfektné fotky od profíka Jana Stáreka. Na svoje si prišiel každý a najlepšie asi ten, kto si hneď novú Afru či X-ADV aj objednal :-) Ak ti to tohto roku ušlo, tak sleduj honda.sk alebo aj motoride.sk a o rok sa určite zaregistruj.
Akciu zorganizovala a motocykle na test poskytla spoločnosť Honda Motors Europe Ltd. Redaktor jazdí v oblečení Klim a prilbe Touratech Aventuro.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | X-ADV |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 998 ccm | 745 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 68 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | ||
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm | 92 x 75.1 mm | 77 x 80mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | automatizovaná 6-stupňová dvojspojková |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 252 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 240 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 | 90/90-R21 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jedno kotúčová (CBS) |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 | 150/70-R18 | 160/60-15 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 243 kg | 238 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 900 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1580 mm | 1590 mm |
Dĺžka: | 2335 mm | 2340 mm | 2245 mm |
Šírka: | 930 mm | 930 mm | 910 mm |
Výška: | 1475 mm | 1570 mm | 1375 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 270 mm | 162 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.2 l | 13.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km | 3.58 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | cca 324 km | cca 274 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | nie | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii | |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | plne nastaviteľný podvozok | G-mód prevodovky DCT |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 5/2017: 10 990 eur |
Pridané: 01.06.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82105 | Včera: 120500