Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.02.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11194 [Bleskovky - Novinky]
V Miláne predstavená novinka prináša veľkú nádrž, vyššie zdvihy, novú elektroniku a ďalšie vylepšenia. Jazdiť budeme na ceste, ale aj v teréne a druhý deň vyskúšame aj X-ADV.
Dnes sme jazdili štandardnú Africu a X-ADV. Ráno keď sme vyrazili boli 2 stupňe tak to bolo veselé. Jazdila sa hlavne cesta a nakoniec trochu offroadu na hladkých kolesách.
Afrika má dosť veľa nového ale je to o poznanie ina motorka ako Adventure Sports. Je nižšia takže v pohode oboma chodidlami na zemi a ešte sedlo sa dá dať nižšie. Posed je iný ale hlavne riaditka nízko takže v stupačkách trochu zhrbený. Inak všetko paráda ako na Adv.
X-ADV bolo také spestrenie, ale na počudovanie to bola fakt zábava. Jazdí to totiž ako motorka, má dole ťažisko a skvele sa to preklápa na miestnych pokrútených cestách. Mali sme tam aj offroad stupačky tak sme poblbli trochu aj v teréne. Tiež má nejaké vylepšenia ale o tom napíšem podrobne po návrate.
Tak poobede to konečne prišlo! Nemám na mysli to že sme sa najedli ale to že sme vysadli na Afriky na štopľoch a vyrazili do terénu. Ten bol typicky španielsky, suché šotolinové a prašné cesty -rýchle vypaľováky v rally štýle.
Tu Adventure Sports naplno vybalila svoje schopnosti. Nová ergonómia, vyššie riaditka, väčšie stupačky, dobrý postoj, vyššie zdvihy, tvrdšie naladená predná vidlica... Po prvom experimentovaní dávam (ako vždy) zbohom trakčnej kontrole. Aj keď tá nová vďaka elektronickému plynu reaguje veľmi hladko, aj v najslabšom stupni (1 zo 7) zbytočne robí bariéru medzi jazdcom a nekonečnými driftami na neskutočnej šotolinovej vypaľovačke na najvyšši vrchol na okolí.
Adventure Sports totálne vychytala slabé stránky "starej" Afriky. Podvozok, väčšia nádrž, zdvihy, elektrika a mnoho drobných detajlov. Aj keď sme jazdili s plnou nádržou (čo je o cca 5l viac ako u štandard verzie) motorka sa nejavila ťažko a neobratne.
Automat funguje overene a dobre, ale nová Afra prináša novú hračku pre nás. To je quickshifter, s ktorým bez spojky radíš hore aj dole a to za parádnej zvukovej kulisy z výfuku. Musím povedať že toto je pre mňa topka a jasná voľba - manuál a quickshifter.
Celé doobedie jazdíme na ceste na novej Africa Twin Adventure Sports.
Motorka je o poznanie vyššia, medzi nohami veľká nádrž, iný posed, vyššie riadidlá. Podvozok je vpredu tvrdší, čo je na ceste len výhodou. Motorka ma vychytanych mnoho detailov, elektronický plyn, a tým pádom lepšiu trakčnú, nastaviteľné mapy aj brzdenie motorom. Mali sme automat aj manuál, ale totálna pecka je quickshifter na manuáli, bez spojky hore aj dole. Super povozenie! Poobede ideme jazdiť offroad!
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports |
Rok: | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 99 Nm / 6000 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 252 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 240 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 208 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg | 243 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 900 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1580 mm |
Dĺžka: | 2335 mm | 2340 mm |
Šírka: | 930 mm | 930 mm |
Výška: | 1475 mm | 1570 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 270 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km | cca 324 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | nie | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Pridané: 16.02.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 84515 | Včera: 120500