Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Doplnené: Vaše otázky a odpovede - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

 Zdieľať

Pridané: 08.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12018 [Bleskovky - Novinky]

Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a v článku už sú doplnené otázky aj s odpoveďami.

Aj bavorák inovuje svoje cestovné endurá v strednej kubatúre. Obe tieto horúce novinky vyskúšame ešte pred sezónou v Španielsku. Máš nejaké otázky k týmto motorkám? Polož ich do diskusie a skúsime ich všetky zodpovedať.

Vaše otázky na konštruktérov BMW F750/850 GS 2018 a odpovede:

1. Aký je ten motor, hlavne keď ho porovnáš s novou Afrikou? V čom sa líši, aký ma charakter?

Motor je úplne nový, dizajn, vývoj komplet v nemecku – 2 roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravideľné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších ot.

2. Tak isto by ma zaujímal podvozok. Je to 50/50 ako Afra či viac v prospech asfaltu?

Podvozok je naladený fakt dobre aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny HARD terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.

3. Čitateľnosť toho TFT displeja namiesto klasických budíkov na slnku?

TFT displej je perfektne čitateľný vždy!

4. Či a kedy bude F 850 GS Adventure a akú veľkú nádrž bude mať?

Áno určite bude ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali – lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. (ja dúfam že áno)

5. Či si konštruktéri nemyslia že hmotnosť novej 750/850 neni tak trochu miesto na ďalšie vylepšenie (čítaj trapas) keď sa rovná hmotnosti starého vzducháča R 1200 GS?

Na toto som dostal takúto odpoveď: Tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12kg ťažší ako predchodca.

6. Prečo presun nádrže na klasické miesto?

Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.

7. Je teda pod sedlom aspoň nejaký slušný odkladací priestor?

Pod sedlom je slušný odkladací priestor viď foto – Bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

8. Predné pruženie je nenastaviteľné? a zadné ESA? To ESA musí byť tak rozťahané po celom zadku?

Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA viď foto:

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

9. Načo je dobré prepojenie "držiakov riadítok" keď nie sú na samostaných silentblokoch?

Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.

10. Čo za meranie alebo čo je ten kanálik pod sacím kanálom?

Nevedel mi odpovedať na 100% pretože to nebol človek motorár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.

11. Pre trúbu sa fakt nedalo nájsť lepšie miesto?! (+ umiestnenie a ochrana výfuku)

Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.

12. Ma to podsedlovy rám napevno alebo demontovateľný ako stara?

Podsedlovy rám je montovaný.

13. Nastavím si jazdný režim, trakciu atď. Jazdím terén a keď motor zdochne, tak po naštartovaní musím nastaviť opäť svoje nastavenie alebo to ostane ako bolo?

V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.

Pri štartovaní musím môžem mat rýchlosť a štartovať so spojkou?

Samozrejme je možné štartovať s rýchlosťou.

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - 07.03.2018 15:20

Dnes jazdíme menšiu 750tku po cestách, počasie je famózne, 10 až 15 stupnov a dnes bez dažďa. Prvé dojmy vám prinášam formou videa. K tomu fotky, okrem ineho aj priestoru pod sedlom na ktorý ste sa pýtali. Testoval som hodne aj prístrojovku a spojenie s mobilom, prilbou...

Miesto: Národný park El Torcal de Antequera

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Spárované zariadenia - BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Národný park El Torcal de Antequera, Španielsko
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

F850 GS v teréne - 06.03.2018 13:49

Kratke video z offroad testovania. Pokračujeme dalej na ceste.

Video: Rýchla správa: Nové BMW F850 GS 2018 v teréne

F850 GS v teréne - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
F850 GS v teréne - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
F850 GS v teréne - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
F850 GS v teréne - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
F850 GS v teréne - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
F850 GS v teréne - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Kompletne prekopané mašiny - 06.03.2018 08:05

Máme za sebou prezentáciu nových modelov a pred sebou jazdenie. Zo včerajšej krátkej jazdy môžem povedať že sú to úplne iné stroje oproti predchodcom. BMW ide vlastnou cestou a stavia svoju predstavu cestovného endura strednej triedy. Od začiatočníkov a žien (nízke sedlo 750) až po športových jazdcov na 850.

Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - 05.03.2018 14:43

Len sme prišli do Malagy a stala sa vec nevídaná. Prestalo pršať. Zlé pocasie je tu viac dní a tdk BMW mám ponúklo ísť jazdiť hneď! To sa nedá odmietnuť. Tak len pár foto a video posielam a idem do sedla!

Video: Upútavka Nové BMW F 750 / 850 GS 2018, Malaga

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Dve verzie 750 a 850, úplne nový motor, nový rám, plnohodnotné LED svetlá (voliteľne LED DRL), voliteľná TFT prístrojovka. voliteľný eCall systém, prvý krát v segmente. Nový podvozok (voliteľne elektrický - ESA), ABS, jazdné režimy, voliteľne ABS Pro a Enduro Pro, anti-hop spojka.

F 750 GS: Motor 77 koní, 83 Nm.
F 850 GS: Motor 95 koní, 92 Nm, po novom bezdušové pneumatiky.

BMW F 750/850 GS 2018
BMW F 750/850 GS 2018

BMW F 750/850 GS 2018
BMW F 850 GS 2018
BMW F 850 GS 2018
BMW F 850 GS 2018

Video: BMW F 750 GS a F 850 GS 2018

Foto:
 BMW F 750 GS 2018 BMW F 850 GS 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:F 750 GSF 850 GS
Rok:20182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm853 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 6000 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12,7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:151 mm204 mm
Zdvih vzadu:177 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm305 mm
Pneu vpredu:110/80 R1990/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:224 kg229 kg
Výška sedla:815 mm860 mm
Rázvor:1559 mm1593 mm
Dĺžka:2255 mm2305 mm
Šírka:922 mm922 mm
Výška:1350 mm1350 mm
Objem nádrže:15 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s3.8 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 274 km
Servisný interval:10 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokza príplatok
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatokza príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:USD vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 10/2018: od 11 150 eur

Pridané: 08.03.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101124 | Včera: 166064