Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15385 [Testy a predstavenia - Test]
Adventure verzia stredného GS-a prináša vyšši podvozok, veľkú nádrž a viac pohodlia. My sme testovali tento kúsok v Rally farbách a plnej výbave.
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Video a strih: BMW.press, Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Nové F850GS prišlo na trh ako kompletne prekopaná motorka, nový motor, nový rám, nové usporiadanie. Nádrž sa spod sedla presunula späť nad motor. Testovali sme ju v Španielsku.
18.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20249 Strany: 4 [Testy a predstavenia - Test]
Po desiatich úspešných rokoch GS strednej triedy bavorská značka prináša úplne nové stroje, poháňané novým motorom z vlastnej dielne, v novom ráme, so sviežim dizajnom a voliteľnou výbavou zo segmentu prémiových modelov.
Rok na to BMW predstavuje verziu Adventure, ktorá ako býva zvykom dostáva väčšiu nádrž - 23 litrov a sľubuje dojazd až okolo 500 kilometrov. Zmeny sú aj v podvozku - vyššie zdvihy aj keď predná USD vidlica zostáva nenastaviteľná aj v tejto verzii. Neprehliadnuteľný je aj muskulatívny dizajn - široká kapotáž poskytuje skvelú ochranu pred vetrom spolu s vyšším plexi.
Všetko o tejto motorke sa dozvieš v našom redakčnom videu:
Prvý dojem z tejto motorky je z jej mega širokej kapotáže. Na jednej strane je to Adventure s veľkou nádržou ale na druhej to aj vzbudzuje rešpekt. Bližší pohľad pod kapoty ukázal že tá 23 litrová nádrž nie je až taká širokánska. Jednoducho dizajnéri sa rozhodli dať motorke tento široký vzhľad.
Na druhej strane treba povedať že zdanie klame. Podobne ako pri veľkom Adventure aj tu je pocit oveľa ľahšej motorky, keď vysadneš a dvihneš ju z bočáku. Široká kapota okrem väčšej nádrže ponúka aj veľmi dobrú ochranu pred nepriaznou počasia. Predné plexi je vysoké funguje skvele a veľmi ľahko sa dá zmeniť jeho polaha takou ľahko dostupnou preklápacou páčkou. Dobre a jednoducho vymyslené.
Svetlo je LED v sérii za príplatok je denne svietenie. Aj TFT farebná prístrojovka je už v sérii čo je rozhodne dobrý krok. Prístrojovka sa dobre ovláda z ľavej rukoväte. Jediné čo sa mi zdalo bolo dosť málo informácií na hlavnej obrazovke za jazdy, keď sa na to využíva len horný riadok a zobrazuje len jeden údaj. Takže treba rolovať keď chceš priemernú spotrebu, rýchlosť, trip a podobne.
Elektronika je už klasika, intiutívne ľahko sa prepínajú jazdné režimy. El. podvozok Dynamic ESA má vlastné tlačidlo a režimy sa menia aj za jazdy. Na zmenu predpätia (zaťaženie 1 jazdec, 1 + batožina, 2, 2 + batožina) sa dá meniť len pri naštartovanom motore a jazdec ak na moto sedí cíti ako sa motorka dvíha. Inak zmenu režimov je cítiť komfort na pohodlnú cestu a minimom otrasov prenášaných do sedla. Na ostrejšiu jazdu treba pritvrdiť a rozdiel je citeľný aj keď sa vlastne mení len nastavenie zadného tlmiča. Motorka má vyššie zdvihy a aj keď kritizujem nenastaviteľnú prednú vidlicu musím uznať že funguje dobre aj mimo asfaltu. Chválim aj nastaviteľnú páčku zadnej brzdy - stačí sklopiť a hneď je perál vyššie pre jazdu v stupačkách. Celkovo postoj v stupačkách je na tejto motorke veľmi dobre spravený a vďaka tomu sa mimo spevnených ciest nestratí.
Motor má presne 70kW, aby z neho priamo mohli odvodiť 35 kW verziu. Je pomerne točivý, rýchlo letí do otáčok a dáva tak jazde športový charakter. Dobre funguje aj obojsmerný quick-shift - radí veľmi presne a ani raz nezaváhal.
Silnou stránkou tejto Adventúry je pohodlie na dlhé trasy a to aj pre dvoch. V ponuke je viaceru druhov sediel, pohodlných aj znížených. Aj komplet okufrovaná motorka je dosť veľká a pohodlná pre dvojicu. Ochrana pred vetrom je na nadštandardná rovnako ako nádrž a dojazd 400 - 500 km. To aj vďaka spotrebe - keď turisticky sa dá jazdiť okolo 4 až 4,5 litra. Samozrejme pri ostrejšej jazde je to viac, ale celkovo považujem spotrebu za fakt dobrú.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Vaše otázky a odpovede, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 20.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 314536 | Včera: 205877