Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.11.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13587 [Testy a predstavenia - Test]
Keď Moto Guzzi spraví motorku zvyčajne to stojí zato. Tohto roku sme sa dočkali sériovej podoby jej cestovného endura strednej triedy s jasným názvom Tutto Terreno. Vyskúšali sme si ju až na jeseň, no o to to bol lepší zážitok.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: janciii
Aj keď počasie ráno vyzeralo skôr ako z príručky kedy nikdy nejazdiť oplatilo sa vycestovať pod Tatry do firmy Motocentrum KM do Svitu. Počasia sa vylepšilo a nakoniec sme si užili jazdu v krásnom počasí.
Už tradične sme pre vás natočili test aj vo forme videa, kde sa dozviete všetko čo vás zaujíma:
V 85 TT technicky vychádza z modelov Moto Guzzi V9 no motor bol kompletne prepracovaný. Dostal novú kľuku, iné ojnice, kratšie piesty, ostrejšie vačky a nové sacie hrdlá. Po úpravách poskytne majiteľovi 80 koní a 80 Nm. Týmto sa Guzzina zaradzuje do stredného segmentu cestovných endúr.
Od svojich konkurentov sa ale pomerne výrazne odlišuje a to nielen netradičným dizajnom, ale napríklad aj použitím kardanu. Podvozok je nastaviteľný s pomerne slušnými zdvihmi 170 mm. Na brzdách sa nešetrilo, nájdeme tu radiálky od Bremba. Kolesá sú vypletané v rozmeroch 19 a 17 palcov, čo naznačuje zameranie na cestu a príležitostne aj do ľahšieho terénu. Všetko bude závisieť od majiteľa.
Pokiaľ ide o elektroniku tak tu je to úplná moderne netreba sa nechať zmiasť retro vzhľadom. Plnohodnotné LED svetlá vpredu aj vzadu, vpredu denné LED svietenie v tvare písmena M, ktoré sa postupne rozsvecuje po zapnutí (pekný detail - pozri video), farebná TFT prístrojovka aj s Bluetooth konektivitou, jazdné režimy, ABS, trakčná kontrola, tempomat
Guzzi je ľahšia ako vyzerá, má nízko ťažisko aj sedlo a jazdec aj nižšieho vzrastu dobre dočiahne na zem. Vďaka tomu sa dobre ovláda aj preklápa. Motor neohúri mega výkonom, ale je to taký poctivý ťahúň so silným záťahom od tých najspodnejších otáčok. Pomerne ochotne sa ale nechá aj vytočiť pre športovejšiu jazdu. Veľmi pekne fungovala aj prevodovka - príjemne zamätový chod aj presnosť radenia.
Podvozok je pomerne tvrdšie nastavený, na asfalte je jazda veľmi istá a predvídateľná. Aj tu cítim zameranie viac orientované na cestu. Predsalen konštruktéri dali V 85 TT do vienka 19 a 17 palcové kolesá. Napriek tomu som vybehol aj do terénu a musím povedať če Guzii fungovala naozaj dobre. Postoj v stupačkách vcelku príjemný (moto už mala dvihnuté riaditká) a motorke sa pekne viedla ľahším terénom. Asi to nebude vyslovene konkurent pre "hardcore offroad biky", ale v turistickom ponímaní zvládne každý terén kam sa jej majiteľ rozhodne vyraziť.
Nájdeme tu veľmi pekné ventilované sedlo, ktoré vyzerá že ponúkne dobré pohodlie aj spolujazdcovi. Turista ocení aj pomerne veľkú nádrž, nízku spotrebu pod 5 litrov a tým pádom aj dojazd ďaleko nad 300 km.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Pridané: 21.11.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 25536 | Včera: 248654