Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 09.03.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 21749 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Napriek ešte pomerne chladnému počasiu som neododal a vysadal na krátko do sedla horúcej novinky KTM 790 Adventure R. Jazda bola síce krátka ale o to intenzívnejšia a o to viac ma navnadila na poriadny test.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii a Igor A.
Všetko sa to začalo tým, že jeden z prvých kúskov 790 Adventure R 2019 dorazil do Košíc. Keďže som sa na tento model nesmierne tešil natočil som hneď video o prvých dojmoch naživo. Ako to často býva fotografie málokedy odhalia množstvo zaujímavých detailov. Práve v tomto videu som sa nevenoval známym faktom, výkonu motora a veciam, ktoré boli už dávno známe, ale všetkému tomu čo nie je na prvý pohľad viditeľné. Video malo nesmierny ohlas keď ho za týždeň videlo takmer 22 000 ľudí a vďaka tomu že motorka je nová a informácií z prvej ruky málo - tak malo aj veľký medzinárodný ohlas.
No a pár dní neskôr sa mi podarilo sa na tejto novinke aj odviesť. Treba povedať že to bola krátka skúšobná jazda, na úplne novej a nezabehnutej motorke. Košická KTM mi dôverovala natoľko, že som s motorkou mohol vybehnúť aj do ľahkého terénu.
No a vďaka tomuto vám dnes môžem priniesť nie len prvé detailné fotky ale aj prvé dojmy priamo zo sedla tohto stroja.
Prvý dojem ľahkosti, ktorý som získal už pri manipulácii s motorkou sa potvrdil hneď od začiatku mojej jazdy. 790 Adventure je na pocit presne taká ľahká ako čakáte. Nie je to ako 690 Enduro R samozrejme ale je to skvele ovládateľná motorečka s dobrou centralizáciou hmotnosti. Rovnako ma už pri výjazde z garáže potešil slušný rejd. Toto oceníme nie len v meste, ale aj pri nejakej technickej enduro jazde niekde v lese.
Smerujem do zákrut neďaleko za mestom aj keď cesty sú ešte plné štrku moc mi to neprekáža aj vďaka pneumatikám, ktoré dostala Adventúra v sérii - ďalší dôvod na pochvalu. Motoricky nie som prekvapený, tento motor som už skúšal v Duke 790 ale tu je trochu inak preladený a výkon ma znížený na rovných 70 kW (asi všetci vieme, že je to kvôli možnosti postaviť 35kW verziu pre vodičák A2) Motor si zachoval svoj pomerne hrubý prejav s istým mechanickým zvukovým prejavom, ale aj svoju dravosť po otáčkach. Moc to na ceste nepreháňam, aj indikátor preradenia je nastavený len na 6500 ot. takže ho extrémne netočím - napriek tomu je jazda fakt svižná :-).
Následne odbočujem trochu aj do terénu na poľné cesty. Sneh sa len pred nedávnom roztopil a tak sú aj blatisté aj s mlákami, ale aj tvrdé. Tu sa môžem oprieť hlavne o podvozok, kde KTM nešetrila (znovu pochvala) a nájdeme tu USD vidlicu WP XPLOR, ktorá má pôvod v ostrých endurách a to s komplet nastavením zhora bez náradia a to vrátane predpätia. Vidlica pracuje podľa očakávania a umožňuje mi hneď od začiatku behať po poľnačkách slušne rýchlo. Pneumatiky Metzeler Karoo 3 (samozrejme bezdušové) sú predsa len pneu 50:50 cesta : terén, ale aj vďaka nim sa môžem slušne previesť. Je super, že to KTM nedala nejaké úplne hladké gumy. Zadné odpruženie je rovnako od WP - tlmič je na priamo - bez prepákovania, ale je to systém s progresívnym účinkom WP PDS. Mal som z neho dojem že sem tam trochu nakopával, ale vzhľadom na krátkosť testu to nechcem vyhlasovať ako hotovú vec. Ani neviem ako bol tlmič nastavený. KeĎ sme pritom na zmenu predpätia zadného tlmiča budeš potrebovať náradie.
Celkovo mi KTM-ka v teréne hneď sadla do ruky a páčila sa mi aj jej ergonómia (konečne!) Je to postavené ako enduro, je štíhla v oblasti sedla a má super postoj v stupačkách - bez problémov telom priamo nad riaditkami a hlavou nad budíkmi. Mám 182 cm a nemal som pocit že by som mal dvíhať riaditka. Výska sedla mi príde ideálna bez problémov dosiahnem oboma nohami na zem špičkami.
790 Adventure R je motorka, ktorá ma mnohými detailami potešila. Konštruktéri mysleli na kopu vecí, ktoré dobrodružne zameraný jazdec, ktorý chce aj naozaj jazdiť v teréne určite ocení. Mnohé z nich sú také, ktoré si musíte na konkurenčných strojoch doriešiť doplnkami. Motoricky KTM nevytŕča, výbavou áno, ale čo je hlavné nevytŕča extrémne ani cenou. Samozrejme že by sme si priali aby stála 10 000 ale to asi naozaj nie je možné. :-)
ergonómia endura, super posed a postoj, štíhla v oblasti sedla a nádrž, nízka hmotnosť, kvalitný podvozok, ľahko dostupný vzduch. filter a baterka, nízke ťažisko, minimum lakovaných (drahých) plastov | niekomu bude vadiť nízko položená nádrž \"na rane\" (je z odolného plastu + chránená), nádrž je z jedného kusu |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii a Igor A.
Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM Košice - Adamoto. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Klim, a prilbe Touratech Aventuro.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | KTM |
Model: | 790 Adventure | 790 Adventure R |
Rok: | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 799 ccm | 799 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 88 Nm / 6600 ot. | 88 Nm / 6600 ot. |
Kompresný pomer: | 12.7:1 | 12.7:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 65,7 mm | 88 x 65,7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 240 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 240 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-18 | 150/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 189 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 880 mm |
Rázvor: | 1509 mm | 1528 mm |
Svetlá výška: | 233 mm | 263 mm |
Objem nádrže: | 20 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | 4.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 312 km | cca 312 km |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | za príplatok |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | USD 43mm WP vidlica nenastaviteľná, vzadu nastv. predpätie | USD 48mm WP vidlica |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 02/2019: 12 099 EUR | Cena 02/2019: 13 099 EUR |
Pridané: 09.03.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82139 | Včera: 125082