Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW F850 GS Adventure 2019 2/2

 Zdieľať

Pridané: 20.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15302 [Testy a predstavenia - Test]

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Konkurencia

Začnem Africou Twin Adventure Sports, ktorá ma z konkurentov najväčší motor a tak aj najvyšší krútiak. Adventure Sports je tiež verzia s veľkou nádržou a zdvihmi ale nepôsobí až tak rozmerne ako bavorák. Je dokonca ľahšia, má lepší podvozok do terénu a aj možnosť automatu. Nenájdeme tu vša také možnosti výbavy ako má BMW.

KTM 790 Adventure R je rally bike stavaný fakt do terénu. Aj keď ma 20l nádrž tak na to naozaj nevyzerá a hmotnosť je udržaná naozaj na minime. Podvozok má vysokánske zdvihy, a čo je prekvapujúce tak aj motor má super spotrebu. Výbava je tiež poriadne bohatá.

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Veľmi dobre na tom je aj Triumph Tiger 800 XC s športovým trojvalcom a podvozkom od WP. Zdvihy sú nižšie, ale rovnako tak aj výška sedla. Aj tu sú široké možnosti výbavy podľa verzie a kopa doplnkov. Nemá síce verziu s veľkou nádržou, ale v základe je dostačujúcich 19l.

Ceny spomínaných konkurentov sú veľmi vyrovnané a na záver pridám ešte Yamahu Ténéré 700 s cenou pod 10 tisíc eur je to zaujímavá malá ľahká, do terénu stavaná adventúrka. Je ľahká ako KTM, má nízku spotrebu, pomerne základnú výbavu.

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Záver

V strednej kategórii cestovných endúr je toto asi najgrandióznejší Adventure tourer - ako vzhľadom tak aj dojazdom. Ak je toto čo ti chýbalo na základnej F 850 GS tak ju postavili ako pre teba. Pohodlie pre dvoch, jazdy na dlhé trate a veľmi slušné vlastnosti v teréne to sú hlavné silné stránky F 850 GS Adventure.

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Plusy, mínusy

napriek vzhľadu obratná mašinka, výbava a množstvo voliteľných vecí, veľký dojazd, točivý motor, ochrana pred nepriaznivým počasím, pohodlie, prístrojovka hmotnosť, nenastaviteľná USD vidlica

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Pozadie / Wallpaper:

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Video

Video: BMW F850 GS Adventure 2019 - dobrodruh v plnej výbave

Video: BMW F 850 GS Adventure 2019 - Slovinsko

Video: BMW F850 GS 2018 - Prvý test v Španielsku

Video: Rýchla správa: Nové BMW F850 GS 2018 v teréne

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska

Video: BMW F 750 GS a F 850 GS 2018

Pozadie / Wallpaper:

BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019
BMW F850 GS Adventure 2019

Vaše otázky na konštruktérov BMW F750/850 GS počas testovania v Španielsku v 2018 a odpovede:

Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a tu sú doplnené otázky aj s odpoveďami.

1. Aký je ten motor, hlavne keď ho porovnáš s novou Afrikou? V čom sa líši, aký ma charakter?

Motor je úplne nový, dizajn, vývoj kompletne v Nemecku, dva roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravidelné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika, ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších otáčkach.

2. Tak isto by ma zaujímal podvozok. Je to 50/50 ako Afrika, či viac v prospech asfaltu?

Podvozok je naladený fakt dobre, aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75 kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny hard terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.

3. Čitateľnosť toho TFT displeja namiesto klasických budíkov na slnku?

TFT displej je perfektne čitateľný vždy!

4. Či a kedy bude F 850 GS Adventure a akú veľkú nádrž bude mať?

Áno, určite bude, ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali, lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. - Teraz už odpoveď máme a vy čítate test Adventure.

5. Či si konštruktéri nemyslia že hmotnosť novej 750/850 nie je tak trochu miesto na ďalšie vylepšenie (čítaj trapas), keď sa rovná hmotnosti starého vzducháča R 1200 GS?

Na toto som dostal takúto odpoveď: tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12 kg ťažší ako predchodca.

6. Prečo presun nádrže na klasické miesto?

Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste, tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal, aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto, tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.

7. Je teda pod sedlom aspoň nejaký slušný odkladací priestor?

Pod sedlom je slušný odkladací priestor, viď foto – bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

8. Predné pruženie je nenastaviteľné? A zadné ESA? To ESA musí byť tak rozťahané po celom zadku?

Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA, viď foto:

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

9. Načo je dobré prepojenie "držiakov riadidiel" keď nie sú na samostaných silentblokoch?

Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.

10. Čo za meranie alebo čo je ten kanálik pod sacím kanálom?

Nevedel mi odpovedať na 100 %, pretože to nebol človek motorkár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.

11. Pre trúbu sa fakt nedalo nájsť lepšie miesto?! (+ umiestnenie a ochrana výfuku)

Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.

12. Ma to podsedlový rám napevno alebo demontovateľný ako stará?

Podsedlovy rám je montovaný.

13. Nastavím si jazdný režim, trakciu atď. Jazdím terén a keď motor zdochne, tak po naštartovaní musím nastaviť opäť svoje nastavenie alebo to ostané ako bolo?

V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke, tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.

Pri štartovaní musím môžem mat rýchlosť a štartovať so spojkou?

Samozrejme, je možné štartovať s rýchlosťou.

Doplnkové príslušenstvo

Ako je u BMW zvykom, na všetky modely majú širokú škálu doplnkov, ktoré umožňujú si aj do biku strednej triedy dať výbavu z prémiových strojov. Možností je naozaj veľa, na čo najlepšie poslúži konfigurátor.

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW F 850 GS Adventure 2019:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,1 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 23 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 420 km
Cena od 13 100 EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Farebné prevedenie Exclusive alebo Rally

308 EUR
Comfort paket (bezkľúč, hl. stojan, vyhr. rukovúäte, tlak v pneu) 655 EUR
Dynamic paket (ABS Pro, quick-shift, DTC, režimy Pro) 645 EUR
Svetelný paket (LED smerovky, denné LED svetlá, LED hmlovky) 524 EUR
Touring paket (nosiče Al. kufrov, tempomat) 847 EUR

Quickshift Pro

363 EUR
Bezkľúčový štart 232 EUR
LED smerovky 91 EUR
Nosiče Al kufrov 257 EUR
Dynamic ESA 393 EUR
Hlavný stojan 121 EUR
HP šport výfuk 555 EUR
Jazdný mód Pro 413 EUR
Kontrola tlaku v pneu 192 EUR
Prídavné svetlá 303 EUR
Tempomat 292 EUR
Vyhrievané rukoväte 187 EUR

Konfigurátor F850GS

Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Video a strih: BMW.press, Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad. Redaktor jazdil v oblečení KLIM a prilbe Touratech Aventuro Carbon

Foto:
 BMW F 850 GS Adventure 2019 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports 2019 KTM 790 Adventure R 2019 Triumph Tiger 800 XC 2019 Yamaha Ténéré 700 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWHondaKTMTriumphYamaha
Model:F 850 GS AdventureCRF1000L Africa Twin Adventure Sports790 Adventure RTiger 800 XCTénéré 700
Rok:20192019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm998 ccm799 ccm800 ccm689 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:92 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.88 Nm / 6600 ot.79 Nm / 8050 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12,7:112.7:111.3:111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm92 x 75.1 mm88 x 65,7 mm74 x 61.9 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm252 mm240 mm220 mm210 mm
Zdvih vzadu:215 mm240 mm240 mm215 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:305 mm310 mm320 mm305 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90-21 54 V90/90-R2190/90-2190/90-2190/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm256 mm260 mm255 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70-R17 69 V150/70-R18150/70-18150/70-17150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:189 kg205 kg
Hmotnosť s náplňami:244 kg243 kg205 kg
Výška sedla:875 mm900 mm880 mm840 mm880 mm
Rázvor:1593 mm1580 mm1528 mm1545 mm1590 mm
Dĺžka:2300 mm2340 mm2215 mm2365 mm
Šírka:939 mm930 mm865 mm915 mm
Výška:1350 mm1570 mm1390 mm1455 mm
Svetlá výška:270 mm263 mm240 mm
Objem nádrže:23 l24.2 l20 l19 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:197 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km5.6 l/100km4.8 l/100km4.7 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 420 kmcca 324 kmcca 312 kmcca 303 kmcca 266 km
Servisný interval:10 000km12000 km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatoknieza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlicaplne nastaviteľný podvozokUSD 48mm WP vidlicanastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Cena 08/2019: od 13 100 eurOproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka
Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur
Cena 02/2019: 13 099 EURCena 10/2018: od 13 100 eurOficiálna cena: 9 590 €
Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019.

<

Pridané: 20.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82938 | Včera: 120500