Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 20.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15302 [Testy a predstavenia - Test]
Začnem Africou Twin Adventure Sports, ktorá ma z konkurentov najväčší motor a tak aj najvyšší krútiak. Adventure Sports je tiež verzia s veľkou nádržou a zdvihmi ale nepôsobí až tak rozmerne ako bavorák. Je dokonca ľahšia, má lepší podvozok do terénu a aj možnosť automatu. Nenájdeme tu vša také možnosti výbavy ako má BMW.
KTM 790 Adventure R je rally bike stavaný fakt do terénu. Aj keď ma 20l nádrž tak na to naozaj nevyzerá a hmotnosť je udržaná naozaj na minime. Podvozok má vysokánske zdvihy, a čo je prekvapujúce tak aj motor má super spotrebu. Výbava je tiež poriadne bohatá.
Veľmi dobre na tom je aj Triumph Tiger 800 XC s športovým trojvalcom a podvozkom od WP. Zdvihy sú nižšie, ale rovnako tak aj výška sedla. Aj tu sú široké možnosti výbavy podľa verzie a kopa doplnkov. Nemá síce verziu s veľkou nádržou, ale v základe je dostačujúcich 19l.
Ceny spomínaných konkurentov sú veľmi vyrovnané a na záver pridám ešte Yamahu Ténéré 700 s cenou pod 10 tisíc eur je to zaujímavá malá ľahká, do terénu stavaná adventúrka. Je ľahká ako KTM, má nízku spotrebu, pomerne základnú výbavu.
V strednej kategórii cestovných endúr je toto asi najgrandióznejší Adventure tourer - ako vzhľadom tak aj dojazdom. Ak je toto čo ti chýbalo na základnej F 850 GS tak ju postavili ako pre teba. Pohodlie pre dvoch, jazdy na dlhé trate a veľmi slušné vlastnosti v teréne to sú hlavné silné stránky F 850 GS Adventure.
napriek vzhľadu obratná mašinka, výbava a množstvo voliteľných vecí, veľký dojazd, točivý motor, ochrana pred nepriaznivým počasím, pohodlie, prístrojovka | hmotnosť, nenastaviteľná USD vidlica |
Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a tu sú doplnené otázky aj s odpoveďami.
Motor je úplne nový, dizajn, vývoj kompletne v Nemecku, dva roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravidelné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika, ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších otáčkach.
Podvozok je naladený fakt dobre, aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75 kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny hard terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.
TFT displej je perfektne čitateľný vždy!
Áno, určite bude, ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali, lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. - Teraz už odpoveď máme a vy čítate test Adventure.
Na toto som dostal takúto odpoveď: tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12 kg ťažší ako predchodca.
Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste, tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal, aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto, tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.
Pod sedlom je slušný odkladací priestor, viď foto – bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.
Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA, viď foto:
Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.
Nevedel mi odpovedať na 100 %, pretože to nebol človek motorkár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.
Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.
Podsedlovy rám je montovaný.
V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke, tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.
Samozrejme, je možné štartovať s rýchlosťou.
Ako je u BMW zvykom, na všetky modely majú širokú škálu doplnkov, ktoré umožňujú si aj do biku strednej triedy dať výbavu z prémiových strojov. Možností je naozaj veľa, na čo najlepšie poslúži konfigurátor.
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,1 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 23 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 420 km |
Cena | od 13 100 EUR |
Farebné prevedenie Exclusive alebo Rally | 308 EUR |
Comfort paket (bezkľúč, hl. stojan, vyhr. rukovúäte, tlak v pneu) | 655 EUR |
Dynamic paket (ABS Pro, quick-shift, DTC, režimy Pro) | 645 EUR |
Svetelný paket (LED smerovky, denné LED svetlá, LED hmlovky) | 524 EUR |
Touring paket (nosiče Al. kufrov, tempomat) | 847 EUR |
Quickshift Pro | 363 EUR |
Bezkľúčový štart | 232 EUR |
LED smerovky | 91 EUR |
Nosiče Al kufrov | 257 EUR |
Dynamic ESA | 393 EUR |
Hlavný stojan | 121 EUR |
HP šport výfuk | 555 EUR |
Jazdný mód Pro | 413 EUR |
Kontrola tlaku v pneu | 192 EUR |
Prídavné svetlá | 303 EUR |
Tempomat | 292 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 187 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Video a strih: BMW.press, Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad. Redaktor jazdil v oblečení KLIM a prilbe Touratech Aventuro Carbon
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | BMW | Honda | KTM | Triumph | Yamaha |
Model: | F 850 GS Adventure | CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | 790 Adventure R | Tiger 800 XC | Ténéré 700 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 853 ccm | 998 ccm | 799 ccm | 800 ccm | 689 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 92 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. | 88 Nm / 6600 ot. | 79 Nm / 8050 ot. | 68 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12,7:1 | 12.7:1 | 11.3:1 | 11.5 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 77 mm | 92 x 75.1 mm | 88 x 65,7 mm | 74 x 61.9 mm | 80 x 68.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 252 mm | 240 mm | 220 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 215 mm | 240 mm | 240 mm | 215 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 310 mm | 320 mm | 305 mm | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54 V | 90/90-R21 | 90/90-21 | 90/90-21 | 90/90 R21 M/C 54V M+S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 256 mm | 260 mm | 255 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R17 69 V | 150/70-R18 | 150/70-18 | 150/70-17 | 150/70 R18 M/C 70V M+S |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 189 kg | 205 kg | |||
Hmotnosť s náplňami: | 244 kg | 243 kg | 205 kg | ||
Výška sedla: | 875 mm | 900 mm | 880 mm | 840 mm | 880 mm |
Rázvor: | 1593 mm | 1580 mm | 1528 mm | 1545 mm | 1590 mm |
Dĺžka: | 2300 mm | 2340 mm | 2215 mm | 2365 mm | |
Šírka: | 939 mm | 930 mm | 865 mm | 915 mm | |
Výška: | 1350 mm | 1570 mm | 1390 mm | 1455 mm | |
Svetlá výška: | 270 mm | 263 mm | 240 mm | ||
Objem nádrže: | 23 l | 24.2 l | 20 l | 19 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 197 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | ||||
Spotreba paliva: | 4.1 l/100km | 5.6 l/100km | 4.8 l/100km | 4.7 l/100km | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 420 km | cca 324 km | cca 312 km | cca 303 km | cca 266 km |
Servisný interval: | 10 000km | 12000 km | 15 000km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | nie | za príplatok | áno, v sérii | |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
El. Podvozok: | za príplatok | nie | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | USD vidlica | plne nastaviteľný podvozok | USD 48mm WP vidlica | nastaviteľný podvozok WP | |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 08/2019: od 13 100 eur | Oproti základnej CRF1000: vyššie zdvihy, väčšia nádrž, širšia kapotáž, ochrana motora, vyhrievané rukoväte a 12V zásuvka Cena 3/2018: 13 990 eur, príplatok za DCT 1000 eur | Cena 02/2019: 13 099 EUR | Cena 10/2018: od 13 100 eur | Oficiálna cena: 9 590 € Prvé dodávky plánované na júl 2019 - cez objednávkový systém ktorý sa spustí 27. 3. 2019. |
Pridané: 20.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82938 | Včera: 120500