Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7368 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Offroad testovanie BMW GS - Tak takéto parádne šotoliny a kamenisté horské cesty nám pripravili na testovanie nového BMW R 1300 GS . Video: BMW R 1300 GS offroad jazdenie #motoride_sk
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: BMW.press, Tomáš Hajduch - Awia
Tak takéto parádne šotoliny a kamenisté horské cesty nám pripravili na testovanie nového BMW R 1300 GS .
Máme za sebou doobedné prvé jazdenie na GS na na skvelých horských asfaltových cestách v okolí Malagy. GS je úplne nové, prekopané, pocitovo číslo menšia motorka a nový motor má skvelý športový prejav aj je veľmi hladný po otáčkach. GS nebolo nikdy také to športové...
Hlavný stojan je premakaný má sklopnú páčku takže už viac nebude zavadzať jazdvovi. Okrem toho ak je motorka vybavená systémom znižovania podvozku pri zastavení tak tento systém pomáha aj zdvihnúť motorku čo najvyššie pre najjednoduchšie vyhodenie motorky na hlavný stojan.
Nové BMW GS má zaujímavo vyriešené aj nastavovanie výšky a zároveň aj polohy zadného sedadla spolujazdca. Výška sedadla jazdca sa dá zmeniť po demontáži sedla a nemení sa jeho samotná poloha, ale pohybuje sa podložka vnútri sedla samotného. Štandardná výška je 850 milimetrov a dá sa znížiť na 830 mm. Samozrejme sú dostupné aj ďalšie vyššie alebo nižšie sedlá ako doplnok.
Veľmi ľahko sa dá meniť pozdĺžne i poloha sedadla spolujazdca pozrite si vo videu.
Zaujímavosti na BMW R1300 GS.
Vitajte v Španielsku a poďte sa s nami detailne pozrieť na nové BMW R1300 GS 2024.
Prvé foto nového GSa vrátane technických detailov rámu, nádrže a hlavne motora. Ten je úplne nový a prinášam vám i video.
Čaute Motorideáci,
Ja už teraz cestujem na západ a zajtra ráno letím do Malagy na testovanie nového BMW R 1300 GS. Dnes som sa na neho bol pozrieť osobne v Košiciach k predajcovi a dosť dlho som ho do detailov skúmal. Zaujímal ma nový motor, ako je usporiadaný, podsedlový rám, nové riešenie telelevera, úchyt riadidiel a samozrejme predný svetlomet a mnoho ďalšieho. Aj som si na GS-ko sadol a potešila ma štíhlosť a kompaktnosť stroja.
Ak vás čokoľvek zaujíma pýtajte sa a píšte sem do diskusie k článku otázky a pokúsim sa všetky zodpovedať, alebo ich aj položiť konštruktérom či dizajnérom z BMW.
Nové GS prichádza v 4 verziách:
28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28570 [Bleskovky - Novinky]
Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.
09.09.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6990 [Novinky - Predstavujeme]
Ešte predtým, než nám BMW naservíruje revolučne zmenené veľké GS, prišla správa o inovovaných všetkých troch stredných GS. Viac výkonu, krúťaku, výbavy, viac všetkého, alebo aj podstatne nižšia hmotnosť či na BMW veľmi netypická farba. Super!
Všetky dôležité parametre už máme v tabuľke nižšie a dávame vám ich aj v porovnaní s predchodcom.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1300 GS |
Rok: | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1300 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 149 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106.50 x 73.00 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 237 kg |
Výška sedla: | 850 mm |
Rázvor: | 1518 mm |
Dĺžka: | 2212 mm |
Šírka: | 1000 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 225 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.39 s |
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 296 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok vypletané kolesá |
Poznámka: | |
Poznámka: | EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 11/2023: od 18 690 EUR |
Pridané: 25.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 162242 | Včera: 122990