Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.09.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 28433 [Bleskovky - Novinky]
Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Nové GS prichádza v 4 verziách:
Základný variant Light white nového BMW R 1300 GS stelesňuje to, čím vývojový tím BMW Motorrad obdaril legendu GS: kompaktné usporiadanie komponentov, vysoká funkčnosť výbavy – a všetko zamerané na to podstatné.
Matrix LED svetlomety s inovatívnym dizajnom ako štandard, so smerovkami integrovanými v chráničoch rúk a Headlight Pro ako voliteľná výbava. Svetelná jednotka pozostáva z dvoch LED jednotiek pre stretávacie a diaľkové svetlá spolu so štyrmi dodatočnými LED jednotkami pre denné svietenie a obrysové svetlo.
S voliteľnou výbavou „Headlight Pro“ sa lúč štandardného full LED svetlometu stáča do zákruty podľa naklonenia. Týmto spôsobom je zákruta takmer úplne osvetlená, pretože svetlo sa presúva tam, kam smeruje motocykel.
EVO Telelever horné okuliare sú teraz otočne priskrutkované k rámu pomocou guľôčkového ložiska. Otočné spojenie s nohami vidlice je tiež pomocou ložiska. Toto oddelenie náklonu oslobodzuje riadidlá upevnené na okuliaroch vidlice od naklápacieho pohybu, čím zaisťuje, že pohyb riadidiel nebude ovplyvnený odpružením.
Základná metalíza Racingblue udáva tón pre modelový variant GS Trophy. S červeno-bielymi páskami a nápismi v kombinácii so zadným rámom potiahnutým matnou bielou metalízou predstavuje GS Trophy tú najvyššiu úroveň výkonu a športovej jazdy v teréne.
TripleBlack je modelový variant boxera GS, ktorý je obľúbený už mnoho rokov. V tejto farebnej schéme má nové BMW R 1300 GS mužný vzhľad v kombinácii s exkluzívnymi povrchmi.
Nové R 1300 GS ukazuje svoju exkluzívnu a technicky prepracovanú stránku v modelovom variante Option 719 Tramuntana. Kombinuje kolesá s výpletom v zlatej farbe s vysokokvalitným lakom v metalickej farbe Aurelius Green a sofistikovanými frézovanými hliníkovými časťami.
Dynamic Suspension Adjustment (DSA) (za príplatok) ide teraz ešte o krok ďalej a kombinuje dynamické nastavenie predného a zadného tlmenia so zodpovedajúcim nastavením tuhosti pružín (predpätie) – v závislosti od zvoleného jazdného režimu, jazdných podmienok a manévrov. Automatické nastavenie predpätia pružiny zabezpečuje kompenzáciu zaťaženia.
Výhradne v spojení s DSA ako voliteľná výbava sú pre odpruženie nového R 1300 GS k dispozícii ďalšie dve položky voliteľnej výbavy: nové adaptívne riadenie výšky vozidla a športový podvozok.
S adaptívnou reguláciou výšky ponúka nové R 1300 GS plne automatické nastavenie výšky v závislosti od prevádzkových podmienok, čím zaisťuje najvyšší možný komfort bez toho, aby ste museli robiť kompromisy v oblasti jazdnej dynamiky a slobody pohybu.
Voliteľný športový podvozk špeciálne vyvinutý pre GS poskytuje o 20 mm väčší zdvih vpredu aj vzadu pre offroad jazdcov.
Nové BMW R 1300 GS je vybavené novým jazdným asistentom, ktorý pozostáva z komponentov Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW) a Lane Change Warning (SWW). Aktívny tempomat (ACC) s integrovanou reguláciou vzdialenosti možno použiť na nastavenie požadovanej rýchlosti jazdy, ako aj vzdialenosti od vozidla vpredu. Varovanie pred prednou kolíziou (FCW) so zásahom bŕzd je navrhnuté tak, aby predchádzalo kolíziám a pomáhalo znižovať závažnosť nehôd, zatiaľ čo upozornenie na zmenu jazdného pruhu monitoruje jazdné pruhy vľavo a vpravo a môže pomôcť zaistiť bezpečnú zmenu jazdného pruhu a zároveň podporiť používanie spätného zrkadla.
Na prvý pohľad zaujme nový dizajnový jazyk, ktorý má na svedomí nový dizajnér Alexander Buckan. Zdá sa že "škuľavým" svetlometom na GS už definitívne odzvonilo a nahradí ho jedna šosovka s dennými LED v tvare písmena X.
Nové je oplastovanie, ktoré úplne zakrýva aj časti, kde by sme čakali doteraz používaný rúrkový rám. Motor je samostatný nosný prvok, a je to evolúdia ShiftCam boxera z doterajšieho modelu. Narástol mu výkon a aj krútiak, ktorý je z toho najlepšieho v segmente. Podvozkovo BMW zostáva verné teleleveru vpredu (nové uchytenie) a paraleveru s jednoramennou kyvkou vzadu.
Všetky dôležité parametre už máme v tabuľke nižšie a dávame vám ich aj v porovnaní s predchodcom.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | BMW | BMW |
Model: | R 1250 GS | R 1300 GS |
Rok: | 2023 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1254 ccm | 1300 ccm |
Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. | 149 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm | 106.50 x 73.00 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 | 120/70-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 285 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 170/60-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 249 kg | 237 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 850 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1518 mm |
Dĺžka: | 2207 mm | 2212 mm |
Šírka: | 952.5 mm | 1000 mm |
Objem nádrže: | 20 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | 225 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | 3.39 s |
Spotreba paliva: | 4.75 l/100km | 4.8 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 315 km | cca 296 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | za príplatok | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | za príplatok | |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | za príplatok vypletané kolesá | za príplatok vypletané kolesá |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena: od 16 800 eur (2/2021) Variabilné časovanie ventilov ShiftCam | EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 11/2023: od 18 690 EUR |
Pridané: 28.09.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 101495 | Včera: 166064