Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7768 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.
Komu sa zdala R1300 GS subtilná tak ten bude z novej Adventure myslím si naozaj nadšený. Dizajnéri sa nechali uniesť a zdá sa že nemali žiadne zábrany. Z motorky na prvý pohľad srší že je to naozaj veľká adventúra ako sme boli u BMW zvyknutí.
28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28540 [Bleskovky - Novinky]
Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.
V BMW sa nejako nesnažili hrať na kompaktnosť. Z Adventury na prvý pohľad srší ako hranatým tvarom veľkej 30 litrovej nádrže dáva najavo svoje majestátne rozmery.
Základná technika zostáva rovnaká ako v štandardnom modeli. To sa týka motora ktorý má identické parametre tak isto je rovnaký kovový zvarenec rámu v prednej časti a hliníková podsedlová montovaná zadná časť. Novinkou je však voliteľný systém Automated Shift Assistant (ASA) o ktorom sme už písali a ktorí umožňuje jazdiť v automatickom móde prevodovky a vtedy motorka nie je vybavená ani spojkovou páčkou.
05.05.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3738 [Bleskovky - Novinky]
Systém ponúkne plne automatizované ovládanie spojky s manuálnym alebo automatickým radením prevodov prevodovky.
Pri pohľade stredu je ihneď evidentné že ide model Adventure, pretože nové svetlo v tváre X dopĺňajú dve po bokoch umiestnené doplnkové svetlá a samozrejme majestátný široký tvar celej motorky.
Designovou zaujímavosťou je nový systém montáže batožiny batožiny na nádrž v predné časti aj v posedlovej časti, kde sú predpripravené úchyty pre rôzne originálne príslušenstvo. Dokonca niektoré panely v rámci kapotáže sa dajú vymeniť za gumené hliníkové alebo panely prispôsobené na upevnenie dodatočnej batožiny.
Nové sú hliníkové kufre s integrovanými magnetickými spojkami - elektrické rozhranie pre USB nabíjacie zásuvky a osvetlenie. Voliteľný je aj systém rozšírenia objemu kufrov.
Čo sa týka elektroniky je výbava bohatá rovnako ako u základného modelu vrátane elektronického podvozku a aj s možnosťou nastavovania výšky respektíve zníženia pri zastavovaní. To sa pri Adventure hodí ešte viac keďže má vyššie zdvihy podvozka, väčšiu nádrž a tým pádom aj väčšiu hmotnosť. Za príplatok sú systémy spolupracujúce s radamom ako Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou kolíziou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a – teraz novinka – varovaním pred kolíziou zozadu (RECW).
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1300 GS Adventure |
Rok: | 2025 |
Novinka: | NOVINKA 2025 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1300 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 149 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106.50 x 73.00 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 285 mm |
Pneu vzadu: | 170/60-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 269 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1534 mm |
Dĺžka: | 2280 mm |
Šírka: | 1012 mm |
Objem nádrže: | 30 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 220 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.4 s |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 459 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii aj príadavné svetlá |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | za príplatok |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii |
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
Elektronicky nastaviteľné plexi: | za príplatok |
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok Automated Shift Assistant (ASA) |
Iná výbava: | za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW) |
Poznámka: | |
Poznámka: | EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 9/2024: od 21 350 EUR |
Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 214004 | Včera: 225885