Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (71)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure

 Zdieľať

Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7768 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Na BMW Motorrad Days 2024 v Garmishi prebehlo očakávané predstavenie novej vlajkovej lode značky. Po minuloročnom predstavení R 1300 GS tu máme novú advetúru.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Komu sa zdala R1300 GS subtilná tak ten bude z novej Adventure myslím si naozaj nadšený. Dizajnéri sa nechali uniesť a zdá sa že nemali žiadne zábrany. Z motorky na prvý pohľad srší že je to naozaj veľká adventúra ako sme boli u BMW zvyknutí.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Pozri si viac o R 1300 GS:

28.09.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 28540 [Bleskovky - Novinky]

-

Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily!

Dnes značka BMW v novom múzeu BMW Motorrad Welt v Berlíne ukázala dlho očakávané nové GS. Je silnejšie, ľahšie (mínus 12 kg), obratnejšie a s novými technológiami. Zostal samozrejme boxer motor so ShiftCamom, ale aj telelever s novým označením EVO. Predstavené sú hneď 4 verzie.

 

Video: Prvý test BMW R 1300 GS 2024: Je nasledovník legendy hodný svojho mena?

Video: Slovenská premiéra: Predstavenie novej BMW R 1300 GS Adventure 2025

V BMW sa nejako nesnažili hrať na kompaktnosť. Z Adventury na prvý pohľad srší ako hranatým tvarom veľkej 30 litrovej nádrže dáva najavo svoje majestátne rozmery.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Video: Predstavenie BMW R 1300 GS Adventure v Garmisch Partenkirchen

Základná technika zostáva rovnaká ako v štandardnom modeli. To sa týka motora ktorý má identické parametre tak isto je rovnaký kovový zvarenec rámu v prednej časti a hliníková podsedlová montovaná zadná časť. Novinkou je však voliteľný systém Automated Shift Assistant (ASA) o ktorom sme už písali a ktorí umožňuje jazdiť v automatickom móde prevodovky a vtedy motorka nie je vybavená ani spojkovou páčkou.

05.05.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3738 [Bleskovky - Novinky]

-

BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)

Systém ponúkne plne automatizované ovládanie spojky s manuálnym alebo automatickým radením prevodov prevodovky.

 

BMW R 1300 GS Adventure - Automated Shift Assistant (ASA)
BMW R 1300 GS Adventure - Automated Shift Assistant (ASA)

Pri pohľade stredu je ihneď evidentné že ide model Adventure, pretože nové svetlo v tváre X dopĺňajú dve po bokoch umiestnené doplnkové svetlá a samozrejme majestátný široký tvar celej motorky.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Video: BMW R 1300 GS Adventure 2025 - detajly

Designovou zaujímavosťou je nový systém montáže batožiny batožiny na nádrž v predné časti aj v posedlovej časti, kde sú predpripravené úchyty pre rôzne originálne príslušenstvo. Dokonca niektoré panely v rámci kapotáže sa dajú vymeniť za gumené hliníkové alebo panely prispôsobené na upevnenie dodatočnej batožiny.

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

Nové sú hliníkové kufre s integrovanými magnetickými spojkami - elektrické rozhranie pre USB nabíjacie zásuvky a osvetlenie. Voliteľný je aj systém rozšírenia objemu kufrov.

Čo sa týka elektroniky je výbava bohatá rovnako ako u základného modelu vrátane elektronického podvozku a aj s možnosťou nastavovania výšky respektíve zníženia pri zastavovaní. To sa pri Adventure hodí ešte viac keďže má vyššie zdvihy podvozka, väčšiu nádrž a tým pádom aj väčšiu hmotnosť. Za príplatok sú systémy spolupracujúce s radamom ako Asistent jazdy s aktívnym tempomatom (ACC), varovaním pred prednou kolíziou (FCW), varovaním pred zmenou jazdného pruhu a – teraz novinka – varovaním pred kolíziou zozadu (RECW).

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure
BMW R 1300 GS Adventure

To najlepšie z nového BMW R 1300 GS Adventure:

Rozšírený štandardná výbavy nového BMW R 1300 GS Adventure v porovnaní s predchádzajúcim modelom:

Foto:
 BMW R 1300 GS Adventure 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1300 GS Adventure
Rok:2025
Novinka:NOVINKA 2025
Kategória:Cestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1300 ccm
Max. výkon:145.5 k (107.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:149 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106.50 x 73.00 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:210 mm
Zdvih vzadu:220 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestik, radiálna
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:285 mm
Pneu vzadu:170/60-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:269 kg
Výška sedla:870 mm
Rázvor:1534 mm
Dĺžka:2280 mm
Šírka:1012 mm
Objem nádrže:30 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 459 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii aj príadavné svetlá
LED denné svetlá:áno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:áno, v sérii
Vyhrievané sedlo:za príplatok
Elektronicky nastaviteľné plexi:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok Automated Shift Assistant (ASA)
Iná výbava:za príplatok Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW), Lane Change Warning, Rear End Collision Warning (RECW)
Poznámka:
Poznámka:EVO Telelever a EVO Paralever II, Variabilné časovanie ventilov ShiftCam



Cena 9/2024: od 21 350 EUR

Pridané: 06.07.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (71)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 214004 | Včera: 225885