Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.02.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4590 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Druhý deň v motorkárskom raji - Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať. Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia. Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda.press, Tomáš Hajduch - Awia
Brutálna akcia v sedle skvelej motorky. Čo viac povedať.
Offroad nebol tentoraz len na ozdobu. Nekonečné gejzíry kameňov lietali spod kolies, po 100 km zadná guma ohlodaná, do toho výjazdy, skoky a vyschnuté riečistia.
Africa na toto bola stvorená a sám neviem ci som si to užíval viac ja alebo tá motorka. Do terénu rozhodne CRF1100 s 21 kolesom nikdy nesklame. Ak to s terénom myslíš vážne nie je nad čím rozmýšľať, po novom máš aj dlho žiadané bezdušové kolesá a voliteľne aj elektronicky podvozok.
Ak tráviš väčšinu času na ceste, na turistike a vo dvojici ber Adventure Sports je na ceste šikovnejšia, obratnejšia a zábavnejšia...
Objavujeme nádherné scenérie v horách nad Malagou. Toto testovanie organizuje slovenské a české zastúpenie značky Honda a tak tu máme trochu viacej voľnosti a vieme si organizovať program. Vyrazili sme do prvého terénu a začali loviť prvé fotografie a videa. Scenérie sú tu parádne čo si môžete všimnúť na fotkách.
Dnes jazdím štandardnú Africa Twin čo je rozhodne moja srdcovka. Tá pre rok 2024 neprešla takými významnými zmenami ako Adventure Sports avšak dostala rovnaké úpravy na motore, zvýšenie krútiaku a zmeny v saní, výfuku a ďaľšie vylepšenia.
Tak ako vždy mne táto Africa s 21 palcovým kolesom skvele sadne do ruky a užívam si šotolíny, skoky a nekonečné drifty na miestnych šotolinových vypaľovákoch. Zajazdil som si aj po brehoch vypustenej vodnej priehrady a bola to pecka.
Kým v Portugalsku sme testovali výhradne Adventure Sports tak tuto v okolí Malagy by to malo byť viacej o štandardnej Africa Twin. Pred sebou máme dva dni jazdenia a v pláne je aj hodne offroadu. Celkom už tieto španielske šotoliny v okolí Malagy poznám a o to viac sa teším na nové miesta, ktoré ovjavíme.
Ak si ešte nevidel pozri si celkom horúci test novej Africa Twin Adventure Sports 2024 z Portugalska. Nájdeš ho o kúsok nižšie.
04.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13636 [Novinky - Predstavujeme]
Motor bude mať viac výkonu a krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach, štandardná Africa dostane voliteľný el. podvozok a veľká Adventure Sports sa posúva viac smerom k cestovaniu nižšími zdvihmi a 19-palcovým predným kolesom.
24.01.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6342 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
19 vs 21 palcov - Nová Africa Twin Adventure Sports dostala upravený podvozok a 19 palcové koleso. Ake je priame porovnanie s predchodcom a 21-tkou? Video: 19 vs 21 palcové koleso Africa Twin #motoride_sk #shorts
Prémiové cestovné endurá značky Honda – CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – vstupujú do roku 2024 s významným zvýšením výkonu, novými technológiami a s ďalšími vylepšeniami. Srdcom radu Africa Twin zostáva populárny radový dvojvalcový motor s objemom 1084 cm3, pre rok 2024 však prichádza s výrazne vyšším výkonom i krútiacim momentom v nízkych a stredných otáčkach. Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu.
K vyššiemu výkonu prispeli tiež ďalšie zmeny výfukového systému, okrem iného nový tlmič výfuku vyznačujúci sa príjemným pulzujúcim zvukom pri nízkych otáčkach a silným hlbokým tónom, ktorý nastupuje s rastúcimi otáčkami.
Oba modely budú dostupné buď s manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Od prvého predstavenia dvojspojkovej prevodovky v modeli VFR1200F v roku 2009 spoločnosť Honda v Európe predala vyše 240 000 motocyklov vybavených touto technológiou. Pre rok 2024 bola prevodovka DCT pre model Africa Twin vylepšená tak, aby dokázala lepšie využiť vyšší výkon motora a aby k podraďovaniu dochádzalo skôr. Systém tiež využíva vylepšenú detekciu prejazdu zákrutou a po novom ponúka prirodzenejší „hladší“ pocit a lepšiu spätnú väzbu pri rozjazde a pri jazde na prvý a druhý rýchlostný stupeň.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF1100L Africa Twin | CRF1100L Africa Twin Adventure Sports |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 5500 ot. | 112 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5:1 | 10,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21M/C 54H | 110/80-R19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18M/C 70H | 150/70-R18M/C 70H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 243 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1550 mm |
Dĺžka: | 2330 mm | 2305 mm |
Šírka: | 960 mm | 960 mm |
Výška: | 1485 mm | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km | cca 379 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli) Výška sedadla 850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm) DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR | Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli) Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm) DCT: 253 kg Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR) |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CRF1100L Africa Twin | CRF1100L Africa Twin | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2024 | 2023 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1084 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 5500 ot. | 105 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5:1 | 10,1:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 92 mm × 81,5 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21M/C 54H | 90/90-21M/C 54H | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18M/C 70H | 150/70R18M/C 70H | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 204 kg | 208 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 226 kg | 230 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 850 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1575 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2330 mm | 2330 mm | 2335 mm |
Šírka: | 960 mm | 960 mm | 930 mm |
Výška: | 1485 mm | 1395 mm | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 250 mm | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 18.8 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km | cca 287 km | cca 251 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | nie | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | nie | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli) Výška sedadla 850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm) DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR | DCT 236 kg Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR) | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Pridané: 21.02.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192587 | Včera: 130879