Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda inovuje Africa Twin 2024 - viac výkonu, bezdušové kolesá, el. podvozok a cestovnejšie zameraná Adventure Sports

 Zdieľať

Pridané: 04.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13697 [Novinky - Predstavujeme]

Motor bude mať viac výkonu a krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach, štandardná Africa dostane voliteľný el. podvozok a veľká Adventure Sports sa posúva viac smerom k cestovaniu nižšími zdvihmi a 19-palcovým predným kolesom.

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Prémiové cestovné endurá značky Honda – CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – vstupujú do roku 2024 s významným zvýšením výkonu, novými technológiami a s ďalšími vylepšeniami. Srdcom radu Africa Twin zostáva populárny radový dvojvalcový motor s objemom 1084 cm3, pre rok 2024 však prichádza s výrazne vyšším výkonom i krútiacim momentom v nízkych a stredných otáčkach. Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu.

CRF1100L Africa Twin – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu

CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu
CRF1100L Africa Twin 2024 – porovnanie výkonu a krútiaceho momentu

K vyššiemu výkonu prispeli tiež ďalšie zmeny výfukového systému, okrem iného nový tlmič výfuku vyznačujúci sa príjemným pulzujúcim zvukom pri nízkych otáčkach a silným hlbokým tónom, ktorý nastupuje s rastúcimi otáčkami.

Oba modely budú dostupné buď s manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Od prvého predstavenia dvojspojkovej prevodovky v modeli VFR1200F v roku 2009 spoločnosť Honda v Európe predala vyše 240 000 motocyklov vybavených touto technológiou. Pre rok 2024 bola prevodovka DCT pre model Africa Twin vylepšená tak, aby dokázala lepšie využiť vyšší výkon motora a aby k podraďovaniu dochádzalo skôr. Systém tiež využíva vylepšenú detekciu prejazdu zákrutou a po novom ponúka prirodzenejší „hladší“ pocit a lepšiu spätnú väzbu pri rozjazde a pri jazde na prvý a druhý rýchlostný stupeň.

24YM Africa Twin
24YM Africa Twin

V minulom roku boli súrodenci z radu Africa Twin najpredávanejšími motocyklami značky Honda, pričom 49 % majiteľov CRF1100L Africa Twin a dokonca plných 71 % majiteľov verzie CRF1100L Africa Twin Adventure Sports si svoj stroj vybralo s unikátnou prevodovkou DCT.

CRF1100L Africa Twin

Hlavná novinka, pokiaľ ide o zmeny podvozka: atletická, ľahká a športová CRF1100L Africa Twin bude teraz voliteľne k dispozícii s elektronicky riadeným podvozkom Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), pri ktorom boli nastavenia odpruženia vytvorené špecificky pre tento stroj. Technológia Showa EERA™, ktorá bola dosiaľ dostupná iba pri verzii Adventure Sports, ponúka optimalizované tlmenie za všetkých jazdných podmienok, ale tiež možnosť meniť predpätie zadnej pružiny za jazdy prostredníctvom 6,5-palcového dotykového displeja. K dispozícii je 5 režimov – SOFT, MID, HARD, OFF-ROAD a USER. Systém je vďaka svojej flexibilite schopný tlmenie nastaviť a naprogramovať tak, aby sa stlačením jediného tlačidla prispôsobilo preferenciám jazdca.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN

Model CRF1100L Africa Twin si ponechal 21-palcové predné koleso zamerané na jazdné vlastnosti v teréne a teraz je štandardne vybavený bezdušovými pneumatikami Metzler Karoo Street, ktoré umožňujú rýchlu opravu defektu pri jazde bez nutnosti demontáže kolesa. A pokiaľ sa jazdec chce vydať celkom mimo cesty, sú na použitie schválené tiež offroad pneumatiky Michelin Anakee Wild.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN

Aby bola jazda na dlhé vzdialenosti ešte pohodlnejšia, nachádza sa na upravenej, agresívne navrhnutej prednej kapotáži nový väčší plexi štít, ktorý je nastaviteľný v 5 polohách. Ten v závislosti od voľby jazdca ponúka maximálny výhľad dopredu alebo zvýšenú ochranu proti vetru.

Model CRF1100L Africa Twin bude dostupný v červenej Grand Prix Red a v matnej čiernej metalíze Matt Ballistic Black Metallic. Verzia CRF1100 Africa Twin s podvozkom Showa EERA™ sa bude okrem vyššie uvedených farieb ponúkať tiež s treťou farbou – perleťovou bielou Pearl Glare White a v trikolóre Glint Wave Blue Metallic Tricolour. Súčasťou štandardnej výbavy tejto verzie budú navyše vyhrievané rukoväti a 12 V zásuvka.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN
24YM CRF1100L AFRICA TWIN

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports


Verzia CRF1100L Africa Twin Adventure Sports určená na prekonávanie kontinentov, ktorá v roku 2022 predstavovala 56 % všetkých strojov Africa Twin predaných v Európe, takisto pre rok 2024 prichádza s celým radom výkonnostných a praktických vylepšení.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

Najviditeľnejšou zmenou oproti predchádzajúcemu modelu je výrazná premena predku stroja. Vzhľadom na použitie nového 19-palcového kolesa došlo k skráteniu zdvihu teraz štandardného odpruženia Showa EERA™ o 20 mm. Spolu s použitím širšej prednej pneumatiky tak jazdec získava lepšiu priľnavosť predného kolesa a lepšiu spätnú väzbu o správaní stroja, najmä pri jazde vo dvojici alebo s batožinou bez toho, aby sa tým dramaticky zhoršili vlastnosti pre jazdu v teréne. Táto zmena zároveň prispela k zníženiu ťažiska modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, čím sa zlepšila ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a jazdec ľahšie dosiahne na zem.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports bola navrhnutá na cestovanie na dlhé vzdialenosti. Preto bola jej kapotáž agresívne prepracovaná tak, aby lepšie odkláňala prúdiaci vzduch od tela jazdca, a aby stroju poskytovala lepšiu aerodynamiku. Rovnako ako jej súrodenec disponuje plexi štítom nastaviteľným do 5 polôh. Sedlo je nové a tvorí ho o +15 mm hrubšia vrstva uretánovej peny, ktorej hustota bola optimalizovaná so zreteľom na zníženie únavy pri dlhších cestách.

Model CRF1100L Africa Twin Adventure Sports bude dostupný v matnej čiernej metalíze Matt Ballistic Black Metallic a vo vyhotovení trikolóra s perleťovou bielou Pearl Glare White.

24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
24YM CRF1100L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
24YM Africa Twin Adventure Sports
24YM Africa Twin Adventure Sports

***

Aby si mohol každý majiteľ svoju Hondu Africa Twin prispôsobiť svojim predstavám, je k dispozícii rad príslušenstva, ktorý zvyšuje odolnosť a výkony v teréne, komfort na dlhých cestách a praktickosť tohto modelu. Príslušenstvo je dostupné buď jednotlivo alebo vo forme štyroch paketov – Rally, Adventure, Urban a Travel. Súčasťou sú napríklad kufre s objemom až 128 litrov, prídavná ochrana podvozka alebo znížené sedlo.

Od zvýšenia zdvihového objemu motora na 1100 cm3 v roku 2020 sa v Európe predalo približne 20 000 kusov CRF1100L Africa Twin a 25 000 kusov CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Od návratu tejto legendy v roku 2016 sa zaregistrovalo vyše 85 000 strojov s názvom Africa Twin.

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa Twin Adventure Sports
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.112 Nm / 5500 ot.
Kompresný pomer:10,5:110,5:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm210 mm
Zdvih vzadu:220 mm200 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H110/80-R19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-R18M/C 70H
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:231 kg243 kg
Výška sedla:850 mm835 mm
Rázvor:1575 mm1550 mm
Dĺžka:2330 mm2305 mm
Šírka:960 mm960 mm
Výška:1485 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm220 mm
Objem nádrže:18.8 l24.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 379 km
Servisný interval:12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla
850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm)

DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg
Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR
Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm)

DCT: 253 kg
Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR)

Porovanie s predchodcom:

Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin 2024 Honda CRF1100L Africa Twin 2023 Honda CRF1000L Africa Twin 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHonda
Model:CRF1100L Africa TwinCRF1100L Africa TwinCRF1000L Africa Twin
Rok:202420232019
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm1084 ccm998 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:112 Nm / 5500 ot.105 Nm / 6250 ot.99 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10,5:110,1:1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm92 mm × 81,5 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm230 mm
Zdvih vzadu:220 mm220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21M/C 54H90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm256 mm256 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70R18M/C 70H150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:231 kg226 kg230 kg
Výška sedla:850 mm850 mm870 mm
Rázvor:1575 mm1575 mm1575 mm
Dĺžka:2330 mm2330 mm2335 mm
Šírka:960 mm960 mm930 mm
Výška:1485 mm1395 mm1475 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm250 mm
Objem nádrže:18.8 l18.8 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.9 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 287 kmcca 287 kmcca 251 km
Servisný interval:12000 km12000 km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli)
Výška sedadla
850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm)

DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg
Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR
DCT 236 kg
Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR)
Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur

Pridané: 04.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 46236 | Včera: 152744