Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 04.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13697 [Novinky - Predstavujeme]
Motor bude mať viac výkonu a krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach, štandardná Africa dostane voliteľný el. podvozok a veľká Adventure Sports sa posúva viac smerom k cestovaniu nižšími zdvihmi a 19-palcovým predným kolesom.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
Prémiové cestovné endurá značky Honda – CRF1100L Africa Twin a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports – vstupujú do roku 2024 s významným zvýšením výkonu, novými technológiami a s ďalšími vylepšeniami. Srdcom radu Africa Twin zostáva populárny radový dvojvalcový motor s objemom 1084 cm3, pre rok 2024 však prichádza s výrazne vyšším výkonom i krútiacim momentom v nízkych a stredných otáčkach. Maximálny výkon 75 kW zostal zachovaný, maximálna hodnota krútiaceho momentu však vzrástla o 7 % a po novom tak dosahuje 112 Nm, ktoré sú namiesto pri 6 250 ot./min. dostupné už pri 5 500 ot./min. Kompresný pomer vzrástol z 10,1:1 na 10,5:1, čo spolu so zmenami časovania ventilov, nasávacích kanálov a nastavením elektronickej riadiacej jednotky umožňuje motoru získať z každého zdvihu viac výkonu.
K vyššiemu výkonu prispeli tiež ďalšie zmeny výfukového systému, okrem iného nový tlmič výfuku vyznačujúci sa príjemným pulzujúcim zvukom pri nízkych otáčkach a silným hlbokým tónom, ktorý nastupuje s rastúcimi otáčkami.
Oba modely budú dostupné buď s manuálnou prevodovkou, alebo s dvojspojkovou prevodovkou (DCT). Od prvého predstavenia dvojspojkovej prevodovky v modeli VFR1200F v roku 2009 spoločnosť Honda v Európe predala vyše 240 000 motocyklov vybavených touto technológiou. Pre rok 2024 bola prevodovka DCT pre model Africa Twin vylepšená tak, aby dokázala lepšie využiť vyšší výkon motora a aby k podraďovaniu dochádzalo skôr. Systém tiež využíva vylepšenú detekciu prejazdu zákrutou a po novom ponúka prirodzenejší „hladší“ pocit a lepšiu spätnú väzbu pri rozjazde a pri jazde na prvý a druhý rýchlostný stupeň.
V minulom roku boli súrodenci z radu Africa Twin najpredávanejšími motocyklami značky Honda, pričom 49 % majiteľov CRF1100L Africa Twin a dokonca plných 71 % majiteľov verzie CRF1100L Africa Twin Adventure Sports si svoj stroj vybralo s unikátnou prevodovkou DCT.
Hlavná novinka, pokiaľ ide o zmeny podvozka: atletická, ľahká a športová CRF1100L Africa Twin bude teraz voliteľne k dispozícii s elektronicky riadeným podvozkom Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), pri ktorom boli nastavenia odpruženia vytvorené špecificky pre tento stroj. Technológia Showa EERA™, ktorá bola dosiaľ dostupná iba pri verzii Adventure Sports, ponúka optimalizované tlmenie za všetkých jazdných podmienok, ale tiež možnosť meniť predpätie zadnej pružiny za jazdy prostredníctvom 6,5-palcového dotykového displeja. K dispozícii je 5 režimov – SOFT, MID, HARD, OFF-ROAD a USER. Systém je vďaka svojej flexibilite schopný tlmenie nastaviť a naprogramovať tak, aby sa stlačením jediného tlačidla prispôsobilo preferenciám jazdca.
Model CRF1100L Africa Twin si ponechal 21-palcové predné koleso zamerané na jazdné vlastnosti v teréne a teraz je štandardne vybavený bezdušovými pneumatikami Metzler Karoo Street, ktoré umožňujú rýchlu opravu defektu pri jazde bez nutnosti demontáže kolesa. A pokiaľ sa jazdec chce vydať celkom mimo cesty, sú na použitie schválené tiež offroad pneumatiky Michelin Anakee Wild.
Aby bola jazda na dlhé vzdialenosti ešte pohodlnejšia, nachádza sa na upravenej, agresívne navrhnutej prednej kapotáži nový väčší plexi štít, ktorý je nastaviteľný v 5 polohách. Ten v závislosti od voľby jazdca ponúka maximálny výhľad dopredu alebo zvýšenú ochranu proti vetru.
Model CRF1100L Africa Twin bude dostupný v červenej Grand Prix Red a v matnej čiernej metalíze Matt Ballistic Black Metallic. Verzia CRF1100 Africa Twin s podvozkom Showa EERA™ sa bude okrem vyššie uvedených farieb ponúkať tiež s treťou farbou – perleťovou bielou Pearl Glare White a v trikolóre Glint Wave Blue Metallic Tricolour. Súčasťou štandardnej výbavy tejto verzie budú navyše vyhrievané rukoväti a 12 V zásuvka.
Verzia CRF1100L Africa Twin Adventure Sports určená na prekonávanie kontinentov, ktorá v roku 2022 predstavovala 56 % všetkých strojov Africa Twin predaných v Európe, takisto pre rok 2024 prichádza s celým radom výkonnostných a praktických vylepšení.
Najviditeľnejšou zmenou oproti predchádzajúcemu modelu je výrazná premena predku stroja. Vzhľadom na použitie nového 19-palcového kolesa došlo k skráteniu zdvihu teraz štandardného odpruženia Showa EERA™ o 20 mm. Spolu s použitím širšej prednej pneumatiky tak jazdec získava lepšiu priľnavosť predného kolesa a lepšiu spätnú väzbu o správaní stroja, najmä pri jazde vo dvojici alebo s batožinou bez toho, aby sa tým dramaticky zhoršili vlastnosti pre jazdu v teréne. Táto zmena zároveň prispela k zníženiu ťažiska modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, čím sa zlepšila ovládateľnosť v nízkych rýchlostiach a jazdec ľahšie dosiahne na zem.
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports bola navrhnutá na cestovanie na dlhé vzdialenosti. Preto bola jej kapotáž agresívne prepracovaná tak, aby lepšie odkláňala prúdiaci vzduch od tela jazdca, a aby stroju poskytovala lepšiu aerodynamiku. Rovnako ako jej súrodenec disponuje plexi štítom nastaviteľným do 5 polôh. Sedlo je nové a tvorí ho o +15 mm hrubšia vrstva uretánovej peny, ktorej hustota bola optimalizovaná so zreteľom na zníženie únavy pri dlhších cestách.
Model CRF1100L Africa Twin Adventure Sports bude dostupný v matnej čiernej metalíze Matt Ballistic Black Metallic a vo vyhotovení trikolóra s perleťovou bielou Pearl Glare White.
***
Aby si mohol každý majiteľ svoju Hondu Africa Twin prispôsobiť svojim predstavám, je k dispozícii rad príslušenstva, ktorý zvyšuje odolnosť a výkony v teréne, komfort na dlhých cestách a praktickosť tohto modelu. Príslušenstvo je dostupné buď jednotlivo alebo vo forme štyroch paketov – Rally, Adventure, Urban a Travel. Súčasťou sú napríklad kufre s objemom až 128 litrov, prídavná ochrana podvozka alebo znížené sedlo.
Od zvýšenia zdvihového objemu motora na 1100 cm3 v roku 2020 sa v Európe predalo približne 20 000 kusov CRF1100L Africa Twin a 25 000 kusov CRF1100L Africa Twin Adventure Sports. Od návratu tejto legendy v roku 2016 sa zaregistrovalo vyše 85 000 strojov s názvom Africa Twin.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CRF1100L Africa Twin | CRF1100L Africa Twin Adventure Sports |
Rok: | 2024 | 2024 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | NOVINKA 2024 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1084 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 5500 ot. | 112 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5:1 | 10,5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21M/C 54H | 110/80-R19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18M/C 70H | 150/70-R18M/C 70H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 243 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1550 mm |
Dĺžka: | 2330 mm | 2305 mm |
Šírka: | 960 mm | 960 mm |
Výška: | 1485 mm | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 220 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 24.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km | cca 379 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli) Výška sedadla 850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm) DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR | Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli) Výška sedadla 835/855 mm (voliteľné znížené sedadlo 795 mm) DCT: 253 kg Cena od: 18 090 EUR (DCT +1000 EUR) |
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda |
Model: | CRF1100L Africa Twin | CRF1100L Africa Twin | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2024 | 2023 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2024 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 1084 ccm | 998 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 112 Nm / 5500 ot. | 105 Nm / 6250 ot. | 99 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10,5:1 | 10,1:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 92 mm × 81,5 mm | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | SOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21M/C 54H | 90/90-21M/C 54H | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 256 mm | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18M/C 70H | 150/70R18M/C 70H | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 204 kg | 208 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 226 kg | 230 kg |
Výška sedla: | 850 mm | 850 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1575 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2330 mm | 2330 mm | 2335 mm |
Šírka: | 960 mm | 960 mm | 930 mm |
Výška: | 1485 mm | 1395 mm | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm | 250 mm | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l | 18.8 l | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 287 km | cca 287 km | cca 251 km |
Servisný interval: | 12000 km | 12000 km | 12000 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | nie | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | nie | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Automatická prevodovka: | za príplatok | za príplatok | |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok, dušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Bluetooth a Apple CarPlay®/Android Auto® (po kábli) Výška sedadla 850/870 mm (voliteľné znížené sedadlo 825 mm, voliteľné komfortné sedadlo 885 mm) DCT: 242 kg | ES MAN: 233 kg | ES DCT: 244 kg Cena: 14 350 EUR (DCT +1000 EUR) | el. podvozok EERA: 15 750 EUR | DCT 236 kg Cena 03/2020: 13 790 EUR (DCT +1000 EUR) | Cena 10/2018: 12 890 eur, príplatok za DCT 1000 eur |
Pridané: 04.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2024 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 46236 | Včera: 152744