Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 21650 [Novinky - Predstavujeme]
I stalo sa čo sa dalo očakávať, hmotnosť pod 200kg a cena okolo 10.000 eur ostali iba zbožným prianím. Ale konečne môžme debatovať o hotovej veci a nie dohadoch, Honda Africa Twin je oficiálne predstavená.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
O motorke,ktorá vlastne ešte ani nebola sa toho popísalo už veľa, takže ju stačí predstaviť doslova iba v skratke.
Motor je radový dvojvalec a čapy na kľukovke má uchytené s posunom 270º. Jeho objem je 998 ccm a poskytuje maximálny výkon 70 kW pri 7.500 ot./min. a max krútiaci moment 98 Nm pri 6.000 ot./min. Honda o motore tvrdí, že nárast jeho výkonu je lineárny a poskytuje dostatočnú silu v celom spektre využiteľných otáčok.
Pri verzii s ABS a DCT prichádza aj elektronický systém Honda Selectable Torque Control (HSTC), ktorý je možné nastaviť do troch rôznych módov. Naviac umožňuje nastaviť ABS do režimu, ktorý umožní zablokovať zadné koleso. Honda Africa Twin teda bude dostupná aj s automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT. Tá je upravená špeciálne pre adventure model, zvlášť jej elektronika. Dostupné budú módy radenia D, S.
D mód je pre jazdu na ceste v normálnom tempe zaisťujúc čo najnižšiu spotrebu paliva. S mód prichádza hneď s tromi ďalšími podnastaveniami S1, S2 a S3. Je určený pre športovú jazdu po asfaltkách. Pre off-road je tu tlačidlo G, ktoré je možné stlačiť pri ktoromkoľvek zvolenom móde a DCT sa upraví pre jazdu mimo spevnených ciest.
Rám je vyrobený z oceľových rúrok a bol navrhnutý tak aby sa dbalo na čo najlepšiu centralizáciu hmotnosti. Odpruženie je značky Showa a je nastaviteľné. Honda o ňom tvrdí, že má vysoké zdvihy a vo finále je svetlá výška novej Africa Twin 250 mm. Kolesá sú 21 a 18 palcové a obúvajú sa na ne pneumatiky o rozmeroch 90/90-21 a 150/70-18. Brzdy sú značky Nissin. Vpredu sa objaví dvojica radiálne umiestnených štvorpiestikov v kombinácii s kotúčmi o priemere 310 mm, zatiaľ čo vzadu nájdeme dvojpiestik a 256 mm kotúč.
Poteší 18.8 litrová palivová nádrž, vďaka ktorej by mal byť dojazd tejto strojovne okolo 400 km. Sedadlo bude možné výškovo nastaviť v rozmedzí 20 mm, teda jeho výška bude buď 870 mm alebo 850 mm. Celkovo bude Honda Africa Twin vážiť s náplňami v štandardnej verzii 228 kg, s ABS 232 kg a s ABS/DCT 242 kg. Čoskoro však bude systém ABS povinný, čiže Africa Twin pripravená na jazdu sa pod 230 kg nedostane.
V showroomoch by sa táto novinka mala objaviť už konecom tohto roku. Dostupná bude vo farbách CRF Rally (červená), Tricolour (biela, modrá červená), Silver and Black (strieborná, čierna).
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Pridané: 24.07.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 208 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1575 mm |
Dĺžka: | 2335 mm |
Šírka: | 875 mm |
Výška: | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | v sérii modelu s ABS |
Vypínateľné ABS: | v sérii modelu s ABS |
Trakčná kontrola: | v sérii modelu s ABS |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Predbežné ceny: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015. |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2016 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 192129 | Včera: 119957