Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.11.2015 Autor: TouratechSK
Čitatelia: 12648 [Novinky - PR článok]
Ako prví na svete sme dostali možnosť otestovať adventure novinku Honda Africa Twin. Prvé dojmy a skúsenosti s oživenou legendou segmentu cestovných endúr prinášame zo samotného testovania.
Honda Africa Twin 2016 je motocyklom, na ktorý sa úpenlivo čakalo dosť dlhú dobu. Teraz ju máme konečne oficiálne dostupnú, i keď predprodukčné kusy sa k nám dostali omnoho skôr, aby sme pomohli pri jej vývoji. Skutočný dobrodružný bike totiž nemôže vyjsť iba z výkresov a z testovacích laboratórií. Test v skutočnom svete je tým pravým, čo posúva vývoj vpred. Nuž a v spolupráci s Hondou nevznikala len samotná Africa Twin 2016, ale aj celá rada adventure doplnkov pre ňu.
Kompaktné dvojvalcové enduro Honda Africa Twin je moderným poňatím slova Adventure. Dostatočne veľká, robustná avšak stále kompaktná a pohodlná strojovňa má poskytnúť radosť z jazdy, avšak hlavne slúžiť ako nástroj pre cestovanie. Zároveň prichádza so zaujímavou možnosťou voľby automatickej prevodovky, čo defakto v tomto segmente ponúka iba Honda.
Ďalšou podarenou vecou na motocykli Honda Africa Twin je jej dizajn. Moderný, no s jasným odkazom na ikonu, teda jej predchodcu. Hádam každý priaznivec cestovných endúr ani na moment pri pohľade na túto novinku nezapochybuje o koreňoch tejto strojovne. Dizajn teda ide ruku v ruke so zdedeným menom, ktorého je nová Honda Africa Twin rozhodne hodná.
Čo však trošku zamrzí je sériová výbava Hondy Africa Twin. Test a skúsenosti ukázali, že v sériovom stave je Honda Africa Twin predsa len zraniteľná a neposkytuje dostatočnú ochranu. Preto Touratech ako prvý vyrobil pre novú adventure ikonu celú radu doplnkov, pričom zvýšený dôraz sa kládol najmä na ochranu.
Padacie rámy sú mohutné a chránia Africu Twin ako klietka, ktorá prenáša a rozkladá nárazy na viacero bodov, aby sa sila úderu čo najviac zmenšila. Chránená je nie len nádrž a kapotáž, ale aj motor, ktorý je ináč krásne odhalený. Padacie rámy Touratech pritom motor nezakrývajú, ale dávajú tejto časti vyniknúť. Špeciálnu ochranu si zaslúži aj prepracovaný predný svetlomet z LED technológiou. Ten dáva novinke Honda Africa Twin špecifický vzhľad a ochrániť ho pred rozbitím má nie len funkčný, ale istotne aj ekonomický význam.
A keďže Honda Africa Twin sa nestratí ani mimo asfaltiek, a ako test ukázal dá sa s ňou hravo jazdiť aj v lesoch, či zdolávať brody, tak preto je potrebná aj poriadna ochrana spodnej časti motorky. Tu sme použili to najlepšie čo sa dalo a to náš inovatívny systém ochrany spodnej časti motora s vymeniteľnými lyžinami.
A o čom by bol pravý adventure bike, ak by nebol schopný uniesť dostatok batožiny. Počas testu novinky Honda Africa Twin sme pre ňu vytvorili aj dostatočne pevné úchyty tak, aby na ňu bolo možné bez problémov nainštalovať hliníkové kufre Zega Pro 2 s rýchlo odnímateľným systémom. Spoľahlivý transport batožiny je totiž dôležitou súčasťou cestovania na motorke. Trojica hliníkových kufrov naviac na Honde Africa Twin pekne vynikne. Tankvak a rôzne vaky a tašky sú samozrejmosťou. Tie pritom pasujú presne na produkčnú verziu Honda Africa Twin, takže ju dopĺňajú aj v tomto smere bez úľav na kvalite.
Prídavné LED svetlomety sekundujú nádherným predným svetlám. Rozšírená ochrana páčok a rúk zvyšuje nielen ochranu, ale aj komfort. Nezabudlo sa ani na poriadne rozšírené stúpačky a rozšírenie bočného stojanu.
Honda Africa Twin je tak skutočným nástupcom legendy po ktorej zdedila meno. Prvé dojmy a skúsenosti s ňou naznačujú, že ide o vydarený motocykel schopným zdolávať dlhé asfaltové presuny a navzdory tomu byť motocyklom dobre ovládateľným aj v teréne.
Všetky doplnky dostupné už čoskoro v E-Shope Touratech
Ďalšie novinky na stránkach Touratech Slovensko
Pridané: 22.11.2015 Autor: TouratechSK Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CRF1000L Africa Twin |
Rok: | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 x 75.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-R21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-R18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 208 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 228 kg |
Výška sedla: | 870 mm |
Rázvor: | 1575 mm |
Dĺžka: | 2335 mm |
Šírka: | 875 mm |
Výška: | 1475 mm |
Svetlá výška: | 250 mm |
Objem nádrže: | 18.8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 251 km |
Servisný interval: | 12000 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | v sérii modelu s ABS |
Vypínateľné ABS: | v sérii modelu s ABS |
Trakčná kontrola: | v sérii modelu s ABS |
Palivové mapy: | nie |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Poznámka: | |
Predbežné ceny: CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 47422 | Včera: 125564