Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.11.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Novinky - Predstavujeme]
Benelli vstupuje do sezóny 2026 s množstvom noviniek, ktoré upevňujú pozíciu značky v segmente naked aj adventure touring motocyklov. Na výstave EICMA 2025 predstavil taliansky výrobca úplne nový TNT 550, modernizované TRK 602 X a dve verzie vlajkového modelu – TRK 902 Xplorer a TRK 902 Stradale.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Nový Benelli Tornado Naked Twin 550 otvára novú kapitolu v histórii nahých športových motoriek z Pesara. Jeho mohutný, svalnatý dizajn s typickým svetelným podpisom v tvare „T“ definuje budúcu identitu značky.
Pod nádržou pracuje 554 cm³ radový dvojvalec s výkonom 56 koní a 54 Nm. Motocykel ponúka dva jazdné režimy, vypínateľnú TCS trakčnú kontrolu a ABS pre bezpečnú a intuitívnu jazdu. Podvozok tvorí oceľový priehradový rám, nastaviteľná vidlica a radiálne brzdy.
O moderný technologický dojem sa stará 5" TFT displej s navigáciou a Bluetooth/Wi-Fi konektivitou.
Model sa objaví v ponuke od roku 2026 aj v verzii pre vodičov s oprávnením A2.
Benelli modernizuje svoj najobľúbenejší crossover – TRK 602 X. Nástupca modelu TRK 502 ponúka vylepšený dizajn, nový rám a motor 554 cm³ s výkonom 56 koní.
Motocykel je vybavený pokročilým odpružením, kolesami 19" vpredu a 17" vzadu, dvojitými brzdovými kotúčmi a kompletným technologickým balíkom – 5" TFT displej, jazdné režimy, TCS, konektivita. Praktickosť dopĺňajú bočné chrániče, motorové rámy a príslušenstvo pre dobrodružné výpravy.
Predaj odštartuje koncom roka 2025, aj vo verzii pre A2 vodičov.
Najdobrodružnejším z nových modelov je TRK 902 Xplorer, maxi-crossover pre tých, čo hľadajú výzvy mimo asfaltu.
Poháňa ho rovnaký 904 cm³ motor s výkonom 95 k / 90 Nm a technológiou Bosch Ride-by-Wire.
Vďaka oceľovému priehradovému rámu, plne nastaviteľnému odpruženiu Marzocchi a 19"/17" kolesám s pneumatikami Pirelli Scorpion Rally STR zvládne každý terén.
Vysokú úroveň výbavy dopĺňajú tri jazdné režimy, ABS a TCS s možnosťou vypnutia, quickshifter, TPMS, vyhrievanie a LED svetlá.
S 20-litrovou nádržou ponúka dojazd cez 400 km. Do predaja sa dostane v roku 2026.
Verzia TRK 902 Stradale je určená pre tých, ktorí preferujú asfaltové cesty a maximálne pohodlie.
Zdieľa motor a rám s modelom Xplorer, no prináša elektricky nastaviteľné plexi, 17" kolesá s pneumatikami Pirelli Angel GT II a nižšiu výšku sedla (805 mm).
Jej 904 cm³ dvojvalec ponúka 95 koní a 90 Nm, s elektronickým riadením Bosch Ride-by-Wire.
Komfort dopĺňa Marzocchi podvozok, Brembo brzdy a bohatá výbava:
7" TFT, navigácia, quickshifter, TCS, ABS, tempomat, vyhrievané sedadlo a TPMS.
S 20-litrovou nádržou je Stradale ideálny spoločník pre veľké výpravy – prichádza v roku 2026.
| Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||||
| Výrobca: | Benelli | Benelli | Benelli | Benelli |
| Model: | TNT 550 | TRK 602 X | TRK 902 Xplorer | TRK 902 Stradale |
| Rok: | 2026 | 2026 | 2026 | 2026 |
| Novinka: | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 | NOVINKA 2026 |
| Kategória: | Naháč | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
| Motor: | ||||
| Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 554 ccm | 554 ccm | 904 ccm | 904 ccm |
| Max. výkon: | 56.0 k (41.2 kW) / 8250 ot. | 56.0 k (41.2 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 9000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 54 Nm / ot. | 54 Nm / 5500 ot. | 90 Nm / ot. | 90 Nm / 6500 ot. |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC | DOHC (4V) | DOHC | DOHC |
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | Catena | reťaz |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | |
| Pneu vpredu: | 110/80 R19 | 110/80 R19 | 120/70-17 | |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | |
| Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | |
| Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70 R17 | 180/55-17 | |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||||
| Suchá hmotnosť: | 235 kg | 235 kg | 231 kg | |
| Výška sedla: | 825 mm | 840 mm | 805 mm | |
| Rázvor: | 1505 mm | 1543 mm | ||
| Objem nádrže: | 20 l | 20 l | 20 l | |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
| Spotreba paliva: | 4 l/100km | 5 l/100km | 5 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 375 km | cca 300 km | cca 300 km | |
| Doplnková výbava: | ||||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
| LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
| Quick-shift: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
| Vyhrievané sedlo: | áno, v sérii | |||
| Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii | |||
| Farebná TFT prístrojovka: | 5'' TFT Wi-Fi/Bluetooth | 5'' TFT Wi-Fi/Bluetooth | 7'' TFT Wi-Fi/Bluetooth | 7'' TFT Bluetooth/Wi-Fi |
| Iná výbava: | USD vidlica 43 mm | USD vidlica 43 mm, nastaviteľná | ||
| Poznámka: | ||||
| Poznámka: | Bosch Ride-by-Wire plne nastaviteľnému odpruženiu Marzocchi pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR | Bosch Ride-by-Wire, Marzocchi podvozok, Brembo brzdy pneumatiky Pirelli Angel GT II | ||
Pridané: 10.11.2025 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 150528 | Včera: 150398