Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 701 [Novinky - Predstavujeme]
Ducati Hypermotard - dvadsať rokov po premiére prvého prototypu na výstave EICMA 2005, kde získal ocenenie „Best of Show“, prichádza Ducati s úplne novou kapitolou – Hypermotard V2 a športovejšou verziou Hypermotard V2 SP.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
Štvrtá generácia Hypermotardu je kompletne prepracovaná – prináša nový technický základ, samozrejme motor z už predstaveného Monstra, futuristický dizajn a výkon, ktorý posúva hranice segmentu Supermoto.
Nový Hypermotard V2 bol navrhnutý ako najlepšia verzia v histórii modelu. Inšpiráciu čerpá z ikonického prototypu z roku 2005 – dvojité krídlo palivovej nádrže, úzka predná časť, dvojitý výfuk pod sedlom a charakteristické „plávajúce“ zadné svetlo okamžite prezradia DNA Hypermotardu.
Motocykel je moderný, kompaktný a zároveň ľahký. Vďaka redukcii hmotnosti o 13 kg (14 kg pri SP) a výkonu 120 koní z nového motora Ducati V2 je V2 aj V2 SP agilnejší, svižnejší a vzrušujúcejší ako kedykoľvek predtým.
Predná časť Hypermotardu V2 pôsobí ako technologické umelecké dielo – minimalistický dizajn s dvojitým DRL svetlom v tmavom lesklom kryte dodáva agresívny výraz. Motocykel je extrémne kompaktný a vyvážený.
Verzia SP ide ešte ďalej – prináša odvážnu grafiku s obrovským logom, biele kované disky, zlaté odpruženie Öhlins, karbónové doplnky a brzdový systém Brembo M50. Je to čistokrvný športovec so špeciálnym lakovaním oslavujúcim 20 rokov legendy Hypermotard.
Pod kapotou bije úplne nový 890 cm³ V2 motor Ducati – najľahší dvojvalec, aký kedy značka vyrobila (len 54,4 kg). Vďaka systému variabilného časovania ventilov (IVT) ponúka okamžitú reakciu a plný záťah v celom spektre otáčok.
Kratšie prevodové pomery, vyšší krútiaci moment a rýchlejšia odozva robia z Hypermotardu V2 ešte svižnejší stroj – ideálny pre jazdcov, ktorí hľadajú maximálny zážitok. Dostupná bude aj verzia pre vodičské oprávnenie A2 (35 kW).
Jazdná pozícia ostáva typicky „motardová“ – široké riadidlá, úzka stavba a vynikajúca komunikácia s motocyklom. Nový povrch sedla a bočných panelov (inšpirovaný Panigale V4) zlepšuje priľnavosť.
Verzia SP ide ešte ďalej – je ľahšia, agilnejšia a ponúka väčšiu presnosť pri prenose výkonu na asfalt. Znížené ťažisko a upravené sedlo zvyšujú stabilitu a presnosť riadenia. K dispozícii sú rôzne výšky sedla aj odpruženia pre jazdcov všetkých postáv.
Nový monokokový rám využíva motor ako nosný prvok, čo znižuje hmotnosť a zvyšuje tuhosť. Zadná časť rámu odkazuje na pôvodný model 1100, zatiaľ čo dvojitá hliníková kyvná vidlica pripomína Panigale V4.
Hypermotard V2 prináša kompletný balík elektronických asistentov s 6-osovým IMU, ktorý monitoruje náklon, zrýchlenie a rotáciu v reálnom čase.
SP verzia navyše obsahuje funkcie Ducati Power Launch a Pit Limiter – pripravené priamo pre jazdu na okruhu.
Pre tých, ktorí chcú posunúť výkon alebo štýl ešte ďalej, je pripravený široký sortiment Ducati Performance doplnkov.
V ponuke sú výfuky Termignoni (titán + karbón), ktoré znižujú hmotnosť o 4 kg a pridávajú 3,6 koní, karbónové a frézované hliníkové komponenty či systém DMS s Bluetooth konektivitou a navigáciou.
Nový Ducati Hypermotard V2 dorazí do európskych showroomov v apríli 2026 v dvoch verziách – Hypermotard V2 a Hypermotard V2 SP.
Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2026 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 90848 | Včera: 115594