Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12583 [Testy a predstavenia - Test]
Druhý model na báze 4T jednovalca, ktorý predstavila v roku 2018 česká Jawa nesie retro vzhľad pretekárskych modelov z čias najväčšej slávy značky na okruhoch majstrovstiev sveta a nesie meno 350 Special. Aká je?
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
V roku 2017 sa ako blesk z jasného neba objavila novodobá "triapola". Nenáročná jednoduchá motorka, postavená na báze strojov Shineray, v Čechách dokončená, doladená vybavená ABS, európskou normou EURO4 a dizajnom Jawa 350 634. Motorka ktorú verejnosť prijala rozpoluplne polovica s nadšením a tá druhá zatracovala pôvod jej motora a komponentov - že to teda nie je cele Český výrobok. My sme ju testovali ako prví na Slovensku a musím povedať že sa nám páčila.
03.04.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 46784 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Z času na čas sa nám v redakcii stane, že sa na niektoré testovačky tešíme o niečo viac; napríklad keď sme šli jazdiť na dakarských špeciáloch, alebo keď môžeme stráviť deň na okruhu s nejakým dobrým superbajkom. Chystanie na túto Jawu bolo však úplne iné - vôbec sme netušili čo od nej čakať, dokonca ani čo si obliecť. Veď už je to viac ako desať rokov, čo sme sa vozili na jej predchodkyni.
No a rok nato Jawa vybalila na výstave ďalší model tentoraz kapotovaný retro športový model 350 Special. Sezóna 2018 bola natoľko hektická že sme napriek snahe Špeciálku nestihli vyskúšať aj keď nám v Holíči ušla doslova o chlp. No a tak sa stalo, že sme si ju požičali a otestovali ako prvú motorku sezóny 2019. Nech sa páči video test Jawa 350 Special:
Špeciálka je teda motorka postavená rovnakom základe, ktorý vrátane motora pochádza od čínskeho výrobcu Shineray. Jednovalcový vzducháč s objemom 397,2 cm³ ponúka necelých 28 koníkov pri 6 500 otáčkach a 30 Nm pri 5000 otáčkach. Motor inak technicky pochádza od Hondy (napr. CB400SS), kde roky pracoval. Dnes má ale vstrekovanie, katalyzátory, lambda sondy a spĺňa normu EURO4.
Samozrejme nie je to žiadny športovec ale je to motor, ktorý sa na retro mašinku pomerne dobre hodí. Vhodný je aj pre začiatočníka, ale musím povedať že neurazí ani dlhoročného motorkára, ktorý však od tejto motorky nečaká vlastnosti superšportu.
Dizajn nie je jediné čím sa špeciálka odlišuje od verzie OHC. Dostala inú prednú vidlicu, ktorá je mohutnejšia a inak naladená, zmenená je ajzadná kyvka. Ďalej sú zmeny v brzdách a to dosť podstatné predný kotúč je väčší priemer až 320 a kúše do neho štvorpiestikový strmeň. Vzadu nájdeme namiesto budnovej už kotúčovú brzdu a dvojpiestik a vďaka tomu systém ABS funguje aj na zadnom kolese. Zmenené sú aj kolesá, obe sú 18-palcové čo bol v tých časoch bežný rozmer na športových motorkách.
Pochopiteľne k zameraniu stroja sú iné riaditka, ktoré sú chytené pod okulármi a inak sú položené aj stupačky a iné sedlo a nádrž. To všetko dáva Špeciálke športový posed s váhou viac na rukách a predklonený vpred. Sedlo je pomerne dlhé a ukončené klasickou bublinou v štýle cafáčov. Prednú klasickú oblú kapotáž s okrúhlym svetlom dopĺňajú bočné kapoty, ktoré sa vyrábajú v Čechách a je to poctivý laminát.
Budíky na Špeciálke sú rovnaké ako na OHC - úplne jednoduché, ručičkové, otáčkomer a rýchlomer. K tomu displej s celkovým počítadlom km a jedným tripom.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Dojmy zo sedla, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 10.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 83270 | Včera: 120500