Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.11.2019 Autor: Luii
Čitatelia: 7309 [Vaše stroje - Moja motorka]
Ahoj ! Ak sa mam priznat tak s moto som zacal neskoro (19r) a to hned s Hondou cbr 600rr. Áno ja viem - ale vtedy by ste mi mohli vysvetľovať. Kedze je to prva moto tak sa k nej viažu aj tie prvé zábavné historky ako napr. Zaparkovať na tráve a dať ju na bočný stojan..atď ale o tom tu nechcem.
Po presťahovaní sa do zahraničia som sa jej musel vzdať a nastala pauza na 5 rokov. Doma bola len Jawa 250 a otec neskôr rozšíril zbierku o Jawu 350-tku. Tie slúžili na vikendove jazdy keď som došiel domov a spôsob ako otec so synom môže využiť peknú chvíľku. O moto som sa veľmi nezaujímal ,nič som nezháňal ani situácia mi to nedovoľovala.
Situáciu zmenila až reklama na youtube.
Dospel som, samozrejme že keď prešla okolo mňa nejaká poriadna športka otočil som sa ale úprimne - už by som si to nekúpil. Naháče sa mi nepáčili a ostatné kategórie ma taktiež nezaujímali. Bol som nasmerovaný na nejake to retro, classic -70roky, 80roky. A tak som pozeral Triumph Bonnevile, Bobber... a potom mi youtube vyhodil HONDU CB1000R PLUS NEO CAFE RACER. Bol januar 2018, v zime som utekal som do miestneho predajcu Hondy aby som ju videl naživo. A keď som ju uvidel - bolo rozhodnuté.
V tej chvíli by som jej prepáčil všetky nedostatky. Sadol som si, skúsil posed - poriadne ju prezrel. Ta forma, neobycajny vzhľad, niečo medzi novým progresívnym a starým dobrým overeným, nabité modernými prvkami a technologiou. Sadla mi ako keby ju niekto vyrobil premňa. Domov sa šlo s plnou hlavou. Youtube - celý prezretý, všetky testy - po anglicky, nemecky aj japonsky, heh. Doma som samozrejme potlesk nezožal, manželka sa k tomu postavila rázne, rodičia mi dohovárali ale mne nebolo pomoci. V lete na dovolenku sa šlo domov na SK tak som si spravil termín v RP HONDA PREŠOV ĽUBOTICE.
Dal som si skúšobnú jazdu - po takej dlhej pauze a ono to šlo nejako samo. Úplne hravá, ľahučko ovladateľná, dobre vyvažená, posed na moju výšku 178cm je optimálny. Skušobná jazda mi zanechala hlbokú ryhu na duši, ale stále nebola tá správna chvíľa. Tak som sa začal psychicky vyrovnávať s tým že je to sen a sen to aj ostane. Tak naďalej bežal čas až prišiel september a k narodeninám som dostal od manželky obyčajnú obálku. Otváram a v nej zložený lístoček "NA HONDU CB1000R neo cafe racer" - blažený pocit na duši. Srdce hovorí utekaj ešte dnes a kúp ju... peňaženka = nemáš toľko! , rozum = načo ti motorku na zimu ?
A tak som si počkal do marca 2019. Objednávka šla do RP MOTO PO , kde mi vyhoveli, veľmi pomohli (nakoľko času málo a všetko trebalo naplánovať cez dovolenku) a moto aj domov doniesli. Milí, ústretoví a nápomocní ľudia. Nemôžem povedať zlé slovo. Za mňa vrelo odporúčam. A bola doma !!! Sen splnený ! Ako sa patrí pekne pohladkať, zoznamiť sa s ňou a sadáme ideme sa voziť :)
Prvé pocity štastia, úsmev od ucha k uchu skrytý pod prilbou, chvenie v rukách, na žalúdku keď jej jemne pridávam plyn. Ide sa aj s manželkou na Domašu. Podľa slov profíkov mám nakazané nevytáčať novú mašinu tak sa toho držím. Pekne pomaly prvé kilometre pribudajú na ledkovom tachometri. Kávička a domov :) manželka príjemne prekvapená a spokojná s výberom. Lepšie to pre nás asi nemohlo ani byť.
V júli sme transportovali motorku do AT aby som si tu pobehal nejake alpske trasy a tak som začal s miernym terénom a v 800km som zašiel na prvú prehliadku. Po prehliadke som už začal jazdiť na celodňové výlety a najdlhši som absolvoval s kolegami v dĺžke 533km. Neboleli ma zápästia alebo chrbát ale dlane. Zrejme zle rukavice na take dlhe trate.
Honda ešte dostala ochranný rám motora a padáky od RDmoto pre lepší pocit z jazdy. Predsa po 5tich rokoch nejazdenia si treba uznať že niesom najlepši jazdec.
Po prvej sezóne môžem zhodnotiť klady a zápory.
Ľahko ovládateľná - ako z môjho príbehu vyplíva - dobrá aj pre začiatočníka, Vyvážená - ”Esíčko” alebo preklopiť z ľavo točivej do pravotočivej zákruty ide ľahšie než si myslíte, bez nejakých pocitov strachu, Protišmyková guma za sedadlom na kryte sedadla pomáha pri jazde ”zaprieť sa do moto” a dobre drží aj v zákrutach - posed sa mení ale na športovejší keďže zadok musí trochu dozadu, Nastaviteľná predná vidlica Showa a mapy motora. To považujem za veľké PLUS hoci na 80% jazdím v Štandard mode. User si nastavite podla seba, Rain je na dážď - moto nieje nervózne a motor nemá takú odozvu na plyn, Sport predstavovat netreba, Pri kúpe som rozmýšľal či sa ten + paket oplatí - a po prvej sezóne môžem povedať že áno - quickshifter radenie je veľmi návykové a vyhrievané rukoväte sa zišli už asi 10X | Quickshifter! Radenie hore ide pekne plynulo, bez trhania a kopancov. Radenie dole sa jej nie vždy páči. Asi tak 1-2X z 10tich podratení poriadne kopne až mi je to ľúto. Skúšal som to na každej jednej palivovej mape a stane sa stále.... Hoci podľa slov Hondy je radenie obojstranne - už neradím dole. Len v prípadoch keď už situácia nedovolí, Lak - v mojom prípade čierny / po kúpe odporúčam hneď kúpiť transparentnú fóliu na nádrž v miestach kde sa o ňu opieraju nohy. - moju som chvalabohu až tak nedoškrabal a rozleštil som to. Možno malinke negatívum by som vytkol ešte kryt na výfuk - sem tam oň opriem pätu |
Spotreba v reáli 5.5 -6 litrov/Standard mapa
Prvá prehliadka v autorizovanom servise Honda /DE 180€
Honda CB1000R+ je určite neobyčajná moto za ktorou sa ľudia aktuálne aj otočia. Viem si na nej predstaviť jazdca 20 rokov starého ale aj 50 ročného nakoľko vzhľad je retro ale aj moderný. V kombinéze alebo rifle a bunda, dlhý výlet alebo večer do mesta. Pre mňa všestranná moto.
Techniku a kvalitu Hondy netreba predstavovať. Motor má krásny plynulý chod a výfuk nevadí pri dlhších jazdách. To neznamená že nedá sem tam o sebe vedieť. Na novej cb1000r sa dá jazdiť aj oddychovo a relaxovať ale aj zajazdiť si športovejšie a skúsiť jazdné vlastnosti. Pre mňa emociálna záležitosť či stojí na parkovisku a pri pití kávy padne na ňu pohľad z akéhokoľvek uhla pohladu alebo keď sa prebúdza motor vo vyššom spektre otáčok. Neo cafe racer vie dosť odpustiť začiatočnikom a ponúkne ešte druhú šancu pri prejazde zakrutou alebo nerovnosťou. Plynula odozva plynu a antihopingova spojka prispieva ku komfortu pri rozbiehaní .Led svetla svietia na vybornu, prispieva to samozrejme aj k bezpečnosti. Cena novej moto je samozrejme tiež trošku mínus ale v porovnaní s konkurenciou je to ešte jedna z tých nižších....
A ako čas plynie ozvalo sa aj moje svedomie - stálo ti to za to ?
.........Áno stálo - každé jedno euro za to stálo........
Pridané: 22.11.2019 Autor: Luii Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 82407 | Včera: 120500