Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi V7 Stone 2012 - v 7. nebi?

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 15921 [Testy a predstavenia - Test]

Tak tu máme ďalšiu inovovanú sériu modelu V7 od Guzzi. Nám sa do rúk dostal takzvaný entry-level, v matnej čiernej farbe, s liatymi kolesami a chrómovými doplnkami. Predstavujeme vám Moto Guzzi V7 Stone.

1967 – 2012

Keď v roku ´65 Giulio Cesare Carcano zostrojoval motocykel s pozdĺžne uloženým V-twinom, zrejme počítal s tým, že v roku 1967 aj pôjde do predaja. Ale že bude od tohto roku v ponuke ešte aj v roku 2012 a bude stále populárny, o tom asi ani nesníval. Preskočme všetky tie roky a zostaňme v prítomnosti.

V mestečku Mandelo Del Lario pre rok 2012 predstavili nové modely Vé Sedmičiek. Najväčšou zmenou prešiel motor, pri ktorom továreň udáva, že viac ako 2/3 dielov je nových. To zodpovedá skoro 200 novým, alebo prerobeným súčiastkam. Je to kvantum vecí, ktoré si laik nemôže všimnúť, ale minimálne iné hlavy valcov si všimne každý. Takisto aj nasávacie potrubie. Teraz je to jeden diel v tvare písmena ypsilon a ten prechádza do vstrekovača, ktorý spolupracuje s dvomi lambda sondami, vďaka čomu dosiahneme rovnomernejšiu zmes pre oba valce. Okrem zvýšenia výkonu, pre ktorý bola táto jednotka vyvinutá, prispieva aj k zníženiu spotreby a tým aj škodlivých emisií. Prepracovaný bol aj spaľovací priestor a piesty, vďaka čomu sa zvýšil kompresný pomer z 9,2 na 10,2. Výkon síce narástol asi len o dva koníky, no krútiaci moment je nie len o šesť Nm vyšší, ale dosahujete ho už pri 2800 otáčkach. Model 2011 ste museli potočiť až na 3200. Toto vysvetľuje to, prečo som sa len tak vozkal a nič nenasvedčovalo tomu, že motorka je v zábehu a nemôžem ju vytáčať.

Full House bez páru

Keďže V sedmičky sú tri, chýba nám už len pár a mali by sme spomínaný fulhaus. Túto trojicu tvorí najlepšie vybavený Racer, s chrómovanou nádržou, semišovým sedlom, červeným rámom a nábojmi kolies. Mimochodom na odpružení Bitubo. Samozrejme aj s neodmysliteľnou tabuľkou s číslom sedem. O niečo nižšie stojí Special, ktorý má tak isto ako Racer vypletané kolesá. Ponúka sa v dvojfarebnom lakovaní. Na konci tejto trojky stojí Stone. Ten sa predáva v dvoch matných farbách. Čierna a biela s liatymi kolesami. Pri kolesách by som sa trochu pristavil. Guzziovci tvrdia, že liate kolesá sú nielenže ľahšie ako vypletané na 2011tke, ale majú dokonca až o 30 percent menší gyro efekt. A podľa môjho názoru sú aj pekné. Neviem či sú šesťlúčové delené, alebo dvanásťlúčové lomené, každopádne sa mi páčia.

Ako predchodca

Písal som, že motor prešiel obrovskou zmenou súčiastok. Zato rám zostal ako u predchádzajúceho modelu. Dvojitý, trubkový, zoskrutkovaný. Uhol hlavy riadenia má 27 stupňov, čo spolu s relatívne pevným rámom zabezpečuje stabilitu a pevnosť. Dokonca som mal pocit, že niektoré „nové“ naháče boli hluchšie na pokyny ktoré som dával do riadidiel.

Tak isto zostali nezmenené aj brzdy. Vpredu jeden plávajúci kotúč s priemerom 320 mm „šteklí“ štvorpiestik brembo. Vzadu je to len 260tka s dvojpiestikom, ktorý je totálne kúsavý. Stačilo sa jemne dotknúť a koleso išlo do šmyku. Ale tak to nie je nič nezvyčajné pri tomto stroji. O takéto prekvapenie sa vie postarať aj kardan, keď sa zabudnete a spojku pustíte len o trochu rýchlejšie ako je treba.

Síce som písal, že predný kotúč šteklí štvorpiestik, ale je to trochu prehnané tvrdenie. Motorka mala len 4 km, keď som ju preberal, takže sa to dá vysvetliť aj nezabehnutím bŕzd. Aj keď je pravda, že pri takom kávičkovaní, ako som predvádzal v sedle tohto retro machra, som nemal ani raz problém dobrzdiť, a to ani v kolónach tuším samých zmätkujúcich žien.

V siedmom nebi?

Motorku som preberal skoro panensky čistú. Mala slabučké štyri kilometre, to som už spomínal. Aj to že som motor točil maximálne do 4000 rpm, nemal som totiž potrebu, aj vďaka nízko položenému krútiaku, zatočiť šúlcom viac a hnať to k maximu niekde k šiestim tisícom. Ani prevodovka, ktorá prešla tak isto ako motor určitými zmenami, mi nedávala pociťovať, že som neprekročil ani prvú stovku najazdených kilometrov. Okrem jednotky, tá je taká ešte nemasná-neslaná, ťuknete, máte pocit že tam je, ale ona tam nie je. Potom si stačí len pomyslieť a už tam zrazu je. Zato od dvojky po päťku (áno zostalo tam len päť kvaltov ako u predchodcu), idú fakt zamatovo.

Hneď po nasadnutí som bol prekvapený, úzkou stavbou celej motorky. Štartujem s očakávaním klasického bublania. Guzzinka nesklamala. S chrómových cigár sa ozýva bublot pripomínajúci staré časy. Vrnknem si do plynu, zostávam prekvapený. Kde je ten typický masívny odstrel motorky doprava? Fakt som trochu zosmutnel, ale je to len sedempade, takže čo viac chcem. Tu je to také ako pre Guzzi začiatočníkov. Aby ich to hneď na prvom rande neprekvapilo.

Ešte si dolaďujem späťáky, ktoré sú aj tak ako pri väčšine sérioviek skoro k ničomu. Klasickú polovičku zaberajú lakte. Na dva či tri krát tam dávam jednotku, na minimálny plyn sa rozbieham, cvakne dvojku, trojku...preštrikujem sa hustou dopravou so šikovnosťou psieho majstra v agility. Mimo mesta zašaltujem až do päťky a s prekvapením zisťujem, že sa začínam kochať, cvakám o jedno dole a napáda ma názov tohto článku. V siedmom nebi.

Prestávam sa zamýšľať nad trasou, ktorú chcem absolvovať. Dokonca prestávam v duchu hodnotiť tento stroj. Absolútne som vypol. Jediné čo mi zišlo na um, bolo len to, že takto nejako sa museli cítiť raní motorkári. Sadnúť na svoj pekelný stroj, zakvaltovať a vyraziť s vetrom vo vlasoch a muškami v zuboch. Až doma potom pozerám na matne čiernu V sedmu a snažím sa nejako rozpamätať, čo som pociťoval za dobre tvarovanými rajdami. Mimochodom posed je veľmi vzpriamený, taký prirodzený a pohodlný. Možno by som trochu posunul stúpačky viac dopredu a asi aj nižšie, ale to už by som nesmel písať ten názov s otáznikom.

Na kávičke

Stretnutie s fotografom som si dohodol v kaviarničke. Dokonca ani tu sa neviem vynadívať na je retro tvary. Spredu skoro ako panelka, úzka a vysoká. Osemnásť palcové predné koleso ešte umocňuje tento pocit. Motor samé rebro, podľa toho by aj laik vedel, že je vzduchom chladený. „Starodávny“ nápis na nádrž dopĺňa letiaci dravec. Dva chrómové zadné tlmiče Sachs a chrómové laufy podčiarkujú klasický dizajn. Stále sa neviem rozhodnúť, či by som ju chcel mať doma v garáži. Skoro všetko mi tu pasuje, až na ten slabší Guzzi prejav. Ale keby že tu máme dvanástovkový motor...to by bolo iné kafe. Nie len taký kávičkár, ale vedel by som s tým aj nejaký ten caférace absolvovať.

Aby som nezabudol: Pristavila sa tam pri mne kočíkujúca suseda, začala obzerať, chválila krásu vé sedmičky. Rozplývala sa tam, ale zrazu sa jej na tvári objavil kyslejší výraz. "Prečo dávajú do takých pekných klasických analógových budíkov digitálne displeje?"

Niečo ako turistika

Zo siedmeho výkladu ponúkaných doplnkov si vyberám bočné brašne, tašku na sedlo a aj tašku na nádrž. Pretože pri mojej presuvnej rýchlosti, niekde okolo 80 km/h, budem na cestách veľmi dlho a určite sám. Takže mi nebude vadiť, že som dal tašku aj na zadné sedlo. Na predný štít by som sa asi vykašľal. To už by stratilo to svoje čaro „vetru vo vlasoch“. Dokonca by som aj rád zmokol. K takejto moto to proste patrí.

Spotreba mi vychádzala na päť litrov, čo pri 22 litrovej zásobe, naznačuje dostatočne turistický dojazd. A keďže motorka bola úplne čerstvá, nezabehnutá, tak predpokladám, že spotreba neskôr klesne na nejakých 4 - 4,5 litra. Inak starý model mal len 17 litrov. Takže zmena na 22 je to čo poteší.

Konkurenti

Asi najbližší je Triumph Bonneville. Ponúka vyšší výkona cena je len o slabé dve kilá vyššia. No a W800 od Kawasaki, s veľmi podobným výkonom a cene len o štyri stovky vyššou.

Záver

Takéto stroje mám veľmi rád. Majú svoj šarm, majú svoj charakter a hlavne históriu. Majú svoje muchy, bez ktorých by to nebolo to, čo to byť má. Na druhej strane majú ale „moderné“ a kvalitné komponenty, ktoré zvyšujú ich jazdné kvality. Je to taká pridaná hodnota. Napriek všetkým týmto kladom musím napísať, že ak nehľadáte takéto retro, ktoré nielen výzorom, ale aj jazdným prejavom pripomína doby minulé, tak sa zvezte, ale kúpu si ešte raz zvážte. Ale ak si človek, vlastne motorkár, s dušou našich predkov, nie je nad čím uvažovať. Pri cene 7795, to nie je nič nekúpiteľné.

A čo sa týka mňa, tak mne tam chýba motor z jeho väčších súrodencov.

Moto Guzzi V7 je dostupná aj v týchto verziách:

Moto Guzzi V7
Moto Guzzi V7 Stone
Moto Guzzi V7

Plusy, mínusy

predsa tie pocity spätné ako vždy, slabší Guzzi prejav

Pozadie / Wallpaper:

Moto Guzzi V7 Stone
Moto Guzzi V7 Stone

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Názov motorky a ročník:

Servisný interval 10000 km
Spotreba v teste 5 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 22 l (4 l rez.)
Cena motorky 7795,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 191 EUR
Vyhriavané rukoväte 170 EUR
Turistické plexi 160 EUR
Padacie rámy 101 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 37,70 EUR
Stupačka 9,69 EUR
Spätné zrkadlo 58 EUR
Smerovka 33 EUR
Svetlomet 342 EUR

Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka

Motocykel na test poskytla spoločnosť www.motoguzzi.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Moto Guzzi V7 2012 Triumph Bonneville A2 2012 Kawasaki W 800 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziTriumphKawasaki
Model:V7Bonneville A2W 800
Rok:201220122011
Novinka:NOVINKA 2011
Kategória:KlasikaKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:744 ccm865 ccm773 ccm
Max. výkon:51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot.68.0 k (50.0 kW) / 7500 ot.47.6 k (35.0 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:58 Nm / 5000 ot.69 Nm / 5800 ot.62 Nm / 2500 ot.
Kompresný pomer:9.2:18.4:1
Vŕtanie x Zdvih:80x74 mm90.0 x 68.0 mm77 x 83
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCSOHC (4V)
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardanreťazreťaz
Zdvih vpredu:130 mm130 mm
Zdvih vzadu:118 mm105 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájedno kotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm310 mm300 mm
Pneu vpredu:110/90 18110/70 R19100/90-19M/C 57H
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovábubnová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm255 mm160 mm
Pneu vzadu:130/80 17130/80-R 17130/80-18M/C 66H
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:225 kg
Hmotnosť s náplňami:179 kg217 kg
Výška sedla:805 mm790 mm790 mm
Rázvor:1490 mm1465 mm
Dĺžka:2115 mm2180 mm
Šírka:740 mm790 mm
Výška:1202 mm1075 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:22 l16 l14 l

Štyri prevedenia Moto Guzzi V7:

Foto:
 Moto Guzzi V7 2012 Moto Guzzi V7 Racer 2012 Moto Guzzi V7 Special 2012 Moto Guzzi V7 Scrambler 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziMoto GuzziMoto GuzziMoto Guzzi
Model:V7V7 RacerV7 SpecialV7 Scrambler
Rok:2012201220122012
Novinka:NOVINKA 2012
Kategória:KlasikaKlasikaKlasikaKlasika
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:744 ccm744 ccm744 ccm
Max. výkon:51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot.51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot.51.0 k (37.5 kW) / 6200 ot.
Max. krútiaci moment:58 Nm / 5000 ot.58 Nm / 5000 ot.58 Nm / 5000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:80x74 mm80x74 mm80x74 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Chladenie:vzduchomvzduchomvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardan
Zdvih vpredu:130 mm130 mm130 mm
Zdvih vzadu:118 mm118 mm118 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/90 18110/90 18110/90 18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm260 mm260 mm
Pneu vzadu:130/80 17130/80 17130/80 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:179 kg179 kg179 kg
Výška sedla:805 mm805 mm805 mm
Objem nádrže:22 l22 l22 l

Pridané: 31.05.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 341991 | Včera: 157555