Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.04.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 33306 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Druhá novinka v štýle retro ktorú Jawa predstavila pre rok 2017, je postavená na báze známeho 660-kubíkového jednovalca. Nenechal som si ujsť príležitosť sa ako jediný slovenský novinár na nej krátko previezť.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Jawa mala v posledných rokoch v ponuke motorku s moderným štvortaktom Minarelli - rovnakým jednovalcom, aký používala Yamaha v svojich modeloch XT660. Bola to Jawa Sportard, čosi ako športové cestovné enduro. Len škoda, že 660 Vintage prichádza až teraz na konci éry normy EURO3, a to v počtom limitovanej edícii.
Dizajn vychádza podobne ako pri 350 OHC z "triapoly", typ 634 zo 70-tych až 80-tych rokov. Na pohon slúži už spomínaný kvapalinou chladený jednovalec. Brzdy sú solídne, vpredu dvojkotúč, ktorý si s motorkou hravo poradí, a vzadu dokonca netradičný radiálny štvorpiestik. Použitie kvapalinou chladeného motora trochu "kazí" retro vzhľad celého biku, predsa len chladič, hadice a podobne bolo problém nejako upratať z dohľadu obdivovateľov. Odmenou za to je ale príjemný a výkonný motor vyššej kubatúry.
Vintidža som zobral vyvetrať len na krátku jazdu do centra Žiliny. Priznám sa, že práve od neho som veľa neočakával. Nepáčil sa mi tak ako 350-tka, a myslel som si, že motor poznám dobre z Yamahy. Tu práve nastalo prvé prekvapenie. Motor je naladený inak, nie je taký hladný po otáčkach, ťahá akoby lepšie odspodu. Má príjemné vibrácie a z dvojice výfukov ide pekne utlmený bublavý zvuk. Myslel som si, že ten motor nebude do retro štýlu motorky pasovať, ale opak bol pravdou.
Dobré je, že Jawa nešla cestou lacných komponentov a vybrala pre Vintage vecičky ako vidlicu Palioli a dozadu dokonca nastaviteľný centrálny tlmič od známeho výrobcu Bitubo. Podvozok je v meste veľmi príjemný, žiadne pohupovanie v štýle kývačky sa nekoná, povedal by som skôr, že je nastavený tvrdšie a športovo. Brzdy rovnako bez výhrad - dvojkotúč, pancierové hadice, vzadu dokonca štvorpiest.
Prístrojovka je dobre zvolená - analógové budíky sem rozhodne pasujú, a medzi nimi je moderný LCD displej so štandardnou sadou informácií. Nechýba dokonca ani ukazovateľ zaradenej rýchlosti. Možno je trochu škoda, že "budíky" sú celé plastové - trochu chrómu by tu pasovalo asi viac.
Ak by sme si predstavili, že Jawa 660 Vintage by bola štandardne na trhu (čo nie je, pretože ako sme spomínali, je to len dopredaj Euro 3), bola by v presne opačnej situácii, než jej 350-kubíková kolegyňa. Do karát by jej nehralo to, že iba o jeden jediný kilowatt prekračuje hranicu 35, takže držitelia A2 vodičákov by ju nebrali do úvahy.
A najmä cena je pomerne vysoká. Taká Honda CB500F je o 1 300 eur lacnejšia, a lacnejšia je napríklad aj Honda NC750S, či objemovo podobné Kawasaki Z650 (o 200 eur), Suzuki SV650A (o 500 eur), Yamaha MT-07 (o 300 eur), a podobne. Všetky spomenuté sú dvojvalce a okrem NC750S sa robia aj v A2 verzii.
Po krátkej jazde v centre mesta mi normálne napadlo, že je veľká škoda, že týchto bikov Jawa vyrobí len obmedzený počet. Je to moderná motorka z kvalitných európskych komponentov. Jediná otázka je, či sa vám jej dizajn a spracovanie páči. Priaznivci značky však rozhodne Vintage nenechajú ladom - i vďaka menšej vyrobenej sérii sa čoskoro stane zberateľským kúskom. Jej cena je 6 890 eur.
retro dizajn, kvalitné komponenty, podvozok | iba EURO3, nemá ABS, cena |
Servisný interval | 9 000 km |
Spotreba | 4,5 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 15 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 250 km |
Cena motorky | 6 890 eur |
Chrániče rukovätí | 7,13 eur |
Padacie rámy | 132 eur |
Hlavný stojan | 132 eur |
Páčka brzdy | 12 eur |
Spätné zrkadlo | 14 eur |
Smerovka | 9 eur |
Svetlomet | 89 eur |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o.. Redaktor jazdil v oblečení 4SR, a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o..
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Jawa |
Model: | 660 Vintage |
Rok: | 2017 |
Novinka: | NOVINKA 2017 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 651.9 ccm |
Max. výkon: | 49.0 k (36.0 kW) / 6000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 57.5 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 84.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Zdvih vpredu: | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 170 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm |
Pneu vpredu: | 100(110)/90(80) R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 140(150)/80(70) R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 198 kg |
Výška sedla: | 825 mm |
Rázvor: | 1500 mm |
Objem nádrže: | 15 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 160 km/h |
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 250 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | nie |
Iná výbava: | vidlica Paioli, zadný tlmič Bitubo |
Poznámka: | |
Poznámka: | Cena 02/2017: 6 890 EUR Motor Minarelli |
Pridané: 13.04.2017 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53106 | Včera: 237917