Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.07.2016 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5499 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Husqvarna Slovensko v spolupráci s firmou Pneumoto Pieštany pripravila predstavenie motokrosových Husiek 2017 tentokrát na dobre pripravenej motokrosovej trati v Beckove.
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista, superenduro - Miroslav Lacko
Hneď po príchode som si ako prvú všimol nakyprenú a nakropenú trať. To ma veľmi potešilo a potom to už len pokračovalo v tomto dobrom tóne. Motorečky nachystané, gulášek sa varil a keďže sme tu boli s Filipom prví, aj ako prví sme si vyberali poradie moto a ako prví sme boli ešte na dobre nachystanej a nakropenej trati.
Vlastne vyberali ako vyberali. Nachystané boli v rade dvojtaktná TC125 a štvortaktné FC250, FC350 a FC450. Lenže Miro Lacko ma pozná a ako prvú mi už aj nachystal jedinú dvojtaktnú, malú dvacku. Rýchlo nafotiť, ešte kým sú moto čisté, no hlavne celé a nech sa páči, trať je len a len pre mňa.
Kompletnú ponuku ešte tvorí juniorská 85 na 19“/16“ kolesách a MX1tka, dvojtaktná TC250. Tá osempäťka mi až tak nechýbala, aj keď je to zábavné vozenie, no kráľovská dvapade, tá ma mrzí ešte teraz. Viem, že som na ňu ešte nedorástol, lenže keď ja ju tak bezhranične uznávam. No a pre tento rok je kompletne nová. Nový rám, motor a samozrejme aj vidlica.
Najväčšou novinkou je použitie prednej WP AER 48 vidlice. Tá je, ako aj názov napovedá, vzduchová so 48 mm klzákom a sľubuje jednoduché nastavenie a úsporu hmotnosti cca 1,4 kg oproti 4CS vidliciam. Konštrukcia komôr znemožňuje únik vzduchu, a teda zmenené vlastnosti vidlice počas jazdy. Ak by prišlo aj napriek tomu k nejakej nečakanej zmene tlaku vzduchu, vidlica nestráca svoju funkčnosť a dá sa na nej dojazdiť.
Ľavá vzduchová noha sa stará o pruženie (nahrádza pružinu) a pravá hydraulická noha má na starosti tlmenie a odskok. Teda jazdec si vie podľa svojej hmotnosti, respektíve štýlu jazdy či terénu, meniť tvrdosť vidlice bez nutnosti rozoberať vidlicu a meniť pružiny. Samozrejme je treba použiť dodávanú vysokotlakovú hustilku, pretože štandardný tlak vo vidlici je 15 barov.
Ďalšou štandardnou výbavou, tentokrát pochopiteľne len pri štvortaktných modeloch, je prepínanie dvoch máp a kontrola trakcie (TC). Samozrejme je na modeloch pre rok 2017 oveľa viac noviniek a zmien. Nový poťah, okuláre, pneumatiky, baterka....a pár ďalších.
Ako prvú beriem teda TC125. Rozcvičujem sa rovno za jazdy, kým sa dvojtaktný motor zahreje, nech ju môžem držať pod krkom, ako sa dvacka držať má. Tento motor ma neomrzí nikdy! Či už je to neskutočne krásny zvuk, alebo jeho typický charakter. K tomu tá ovládateľnosť a hravosť je proste radosť jazdiť.
Po dvacke sadám na FC350, no tú teraz preskočím a spomeniem motorku, ktorú som dlhšiu dobu akosi nedoceňoval. Respektíve ma vždy akosi utíšila, že netreba plynovať, lebo však podľa zvuku sa zdá, že to ide, ale predsa len nejde tak, ako treba. Alebo skôr nejde tak, ako to vie. Áno, píšem o FC250. No tentokrát som sa nenechal uchlácholiť zvukom a snažil som sa držať až tesne pod obmedzovač. A uznávam, táto moto má veľa čo ponúknuť a ide, ako sa patrí, no pritom je stále hravá a dobre sa ovláda.
Ďalšie dve skúšané moto (FC350 a FC450) pre mňa nie sú, ani keby som chcel. FC450 je každopádne pre vyjazdených paličov, ktorí majú takúto kubatúru v rukách a sedí im štýl, akým sa na tom jazdí. Môžeme si každý nahovárať čo chceme, či už to, že silovo a kondične to ukočírujeme, alebo že veď si nastavím mapu, alebo aj to, že nebudem tak plynovať a povozím sa. Áno, dá sa aj tak a proti gustu... No a nakoniec FC350 mi asi len nesedí alebo som ešte neobjavil jej čaro.
Nakoniec by som testovačky zoradil do takéhoto poradia:
Sadám na ňu hneď po malej dvacke a zrejme aj preto vnímam tak rozdiely nielen v iných prejavoch každého motora, ale aj hmotnosť a iné jazdné vlastnosti celej motorky. Jazdné vlastnosti priamo súvisia aj s typom motora. Štvortakt sa inak zatáča, inak skáče, inak brzdí. Z tripade mám trochu pocit ťažkopádnosti. Čakal som ovládateľnost dvapade a silu štyripade. Motor silu má, o tom žiadna, ale skôr až v horných otáčkach je ten rozdiel oproti menšej dvapade poznať. No a to sa mi už zdá, že pri takom kalupe strácam trochu viac kontrolu nad moto, ako by som chcel. V zákrutách sa mi zdá, že je na predku veľká hmotnosť a tá mi berie pocit dobrej ovládateľnosti. Možno by som si na to časom zvykol... musím ju ešte niekde pojazdiť a na dlhšiu dobu. Uvidíme teda neskôr, ja by som jej ešte šancu dal. A sebe tiež.
Na tretie miesto umiestňujem FC450 a aj to len vďaka tomu motoru, pre ktorý by som ju práve nechcel. Keď na nej jazdíte, cítite, že máte pod sebou „veľkú“ moto, ktorá síce nie je až také nepriateľské kladivo ako niektoré iné, staršie štyripade, no stále to nie je hravá malá motorečka. Ten motor ide stále a stále a od polovice hore ide úplne moc. Stokrát a možno tisíckrát spomínané, dá sa na nej jazdiť aj len na malý plyn, to je pravda. Len čo potom, keď sa začnem počas závodu menej kontrolovať, začnem viac plynovať a s pribúdajúcou únavou už nebudem tak ovládať už aj tak dosť málo kontrolovanú moto? Nie, toto nie je pre mňa. Na to budem dlho dospievať.
No tak je rozhodnuté! Moja srdcovka končí na druhom mieste. Aj keď je ľahučká, vlastne najľahšia z tejto ponuky, najlepšie sa ovláda a má Na druhom mieste skončila len preto, lebonajkrajší zvuk. A "voňí" starnem a na štvortaktnej dvapade som bol nielen rýchlejší, ale aj sa mi na nej pohodlnejšie jazdilo. A to rozhodlo. Na dvojtaktnú dvacku treba jazdiť, jak sa patrí, žiadne ulievanie. Treba mať mega dobrú kondičku a držať fullgas. Inak to nejde, ako má.
Síce aj túto treba držať v otáčkach, no dokáže trochu viac odpúšťať a hlavne má o niečo lepší priebeh výkonu. Možno som len dospel do bodu, kedy ma štvortaktný prejav neuchlácholil a ja som konečne plynoval, ako sa na taký motor patrí. Pocitovo by som povedal, že ten motor ide lepšie ako aj 350ka. Viem, že to je len pocitovo, no to je presne to, čo potrebujem. Musím cítiť, že z motorky dostávam skoro všetko, čo ponúka, pritom nestrácam nad ňou kontrolu a musí sa ľahúčko, skoro podvedome ovládať. Tu sa to stretlo všetko a hneď ako som vyšiel na trať. Žiadne zvykanie si na seba, žiadne preúčanie sa. Len som kvaltoval, gazoval a užíval si to. Takto si to predstavujem.
Facebook: Husqvarna.Cesko.Slovensko
Pridané: 18.07.2016 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121428 | Včera: 146209