Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test svižného a moderného scramblera CFMOTO 700CL-X Heritage (2021) 1/2

 Zdieľať

Pridané: 08.12.2021 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 6082 [Testy a predstavenia - Test]

Rodina stredných retromoderných scramblerov je opäť o niečo širšia, a to o úplne čerstvú novinku z východu, CFMOTO 700CL-X Heritage. Heritage znamená dedičstvo, čo je na tomto modeli jediný odkaz smerom do minulosti - všetko ostatné vrátane motora je úplne nové.

Text, foto a video: Peter Fischer

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Ok, možno ešte tá krásna nábojnicová koncovka je dosť retro, ale inak je CFMOTO 700CL-X Heritage dosť moderný stroj. Istý čas bolo jasné, že Číňania nedokážu splniť Euro 4 a 5, a tak produkcia z tejto časti sveta sa u nás veľmi neobjavovala, až niektorí európski výrobcovia presunuli časť výroby do Číny, čím miestne fabriky technologicky dosť pokročili, takže dnes tu máme motorky z ďalekého východu, ktoré elektronikou nezaostávajú za európskymi či japonskými. Konkrétne CFMOTO vyrába motorky pre KTM; alebo inými slovami CFMOTO je podľa nás prvý stroj z tejto časti sveta, ktorý je primárne stavaný s úplne inými východiskami a s iným biznis modelom než sme boli zvyknutí doteraz - nie na dostupnú masovú prepravu v nízkych kubatúrach, ale na štýlové potešenie. Za seba teda určite môžem povedať, že 700CL-X Heritage je panicky prvá motorka od netradičnej značky, na ktorej sa jazdí ako na tradičnej značke.

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

CFMOTO 700 CL-X Heritage v skratke

Vyššie spomenuté body už čo-to napovedia, zvyšok spraví prvý dojem zblízka. Akože 700CL-X má spracovanie veľmi, naozaj veľmi na úrovni! Nie je žiadnym tajomstvom, že z rovnakej linky ako CFMOTO schádzajú aj niektoré stroje KTM, takže zabezpečená je aj istá kvalitatívna úroveň spracovania. Napríklad nastaviteľné odpruženie Kayaba alebo lisované brúsené hliníkové panely na bokoch nádrže či pekná odlievaná kyvka, fíha! Prístrojovka má normálnu a logickú grafiku! Motor sa rád vytáča a nepôsobí akoby piesty vážili tri kilá... Super. Už len z jeho kartrov a dizajnového spracovania je vidieť, že tu ide o štýlový produkt.

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Vyzerá dobre, ale vie aj jazdiť?

Veď to, veď to... To je prvá vec, ktorá ti napadne, keď vidíš krásnu babu. Či vie uvariť aj niečo viac než len praženicu a čaj. CL-X nielenže dobre jazdí, ale dovolím si povedať, že je značne svižnejšia a obratnejšia než jej európski konkurenti. To som veru nečakal. Ok, Ducati a Triumph majú staršie motory a sú zámerne ladené viac do old-schoolu, ale CL-X je tuším aj športovejšia než Yamaha XSR700, ktorá primárne vychádza z naháča. Klobúk dole teda nielen pred dizajnérmi, ale aj inžiniermi, čo kreslili motor. Rád sa vytáča, nepozná hluché miesto, a má aj dobrý zvuk. Také kombo dnes neponúka len tak hocikto. A ešte za tú cenu!

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Akože fakt, od 2 000 do 8 000 točiek ide dvojvalec ako raketka. Aký by asi bol v kompaktnom naháči? Jasné, rukoväť elektronického plynu žmýkam až na doraz, 70 koní dvojvalca kvíli, ale na prístrojovke našťastie nie je žiadny limiter, takže ma nič nevyrušuje; počúvam iba mechaniku motora a lauf. Inak tá nábojnicová koncovka! Dokelu, aj som zabudol, že niečo také krásne existuje! Prečo ju nemá viacero motoriek?

Dobre, dobre, pokoj. Vyzerá dobre, jazdí dobre, ale vydrží? Všetci vieme, že aj nové veci na Miletičke môžu vyzerať fajn, ale neprežijú prvé pranie alebo sa ľahko poškodia. Ku výdrži CL-X sa samozrejme vyjadriť neviem, pretože u nás je zatiaľ veľmi krátko, na showroomy prišla len toť v uplynulých týždňoch. Sám som zvedavý. Ale servisný interval je 9 000 km a CFMOTO dáva na CL-X záruku 5 rokov.

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Jesennú Babu som otočil presne sedemkrát. Wau. Páči sa mi, ako sa CL-X ľahko vodí, ako tu nenachádzam žiadne animozity, na ktoré sme boli na čínskych motorkách zvyknutí. Fakt by to chcelo naháčovskú verziu na sedemnástkach (tu je vpredu osemnástka) s trošku predklonenejším posedom. Nemám čo vytknúť podvozku, ani motoru, a estetiku som už pochválil. Jediné, čo ma trochu monkovsky vyrušuje je poťah sedla. Lepšie povedané, je nám všetkým jasné kde sa dizajnér inšpiroval - a preto mohol trvať na tom, aby aj matný poťah sedla bol čo najpodobnejší zdroju inšpirácie. Ten jediný totiž prezrádza pôvod stroja. Na sedle sa sedí fajn, a to aj spolujazdcovi, aj keď držať sa môže iba za pásik - nezákerný krúťak ho však nevystraší - len na dotyk je trochu... Ako to opísať... Ten dotyk neposkytuje žiaden pôžitok. A to by mal.

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)

Pod sedlom nenájdeme žiaden odkladací priestor, ale to nás na takomto type motorky nemusí vyrušovať. Inak všetko pod sedlom je zakryté gumovým krytom, také niečo vidím tiež po prvý raz. Je tu USB zásuvka, len nerozumiem prečo úplne vzadu. Kam si potom asi mám ten mobil dať? Výška sedla je potom 80 cm, čo je dosť nízko na to, aby z CL-X dočiahli na zem aj baby. Empiricky potvrdené. Len ma trochu prekvapuje, že k dispozícii nie je verzia A2.

Video: Najsvižnejší zo scramblerov - CFMOTO 700CL-X Heritage (2021) - motoride.sk

Foto:
 CFMOTO 700CL-X Heritage 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:CFMOTO
Model:700CL-X Heritage
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)
Objem:693 ccm
Max. výkon:70.7 k (52.0 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11,6:1
Vŕtanie x Zdvih:83 x 64
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:110/80-18
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:180/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:184 kg
Hmotnosť s náplňami:196 kg
Výška sedla:800 mm
Rázvor:1435 mm
Dĺžka:2107 mm
Šírka:887 mm
Objem nádrže:13 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:nie
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Iná výbava:tlmiče KYB, 12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 11/2021: 6 890 eur

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

>

Pridané: 08.12.2021 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 234362 | Včera: 217873