Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 01.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 8261 [Novinky - Predstavujeme]
Jednoducho vyzerajúci stroj s názvom Ducati Scrambler bol bezpochyby inšpirovaný rokmi 70-tymi, presnejšie svojím dávnym predchodcom. Návrat do budúcnosti pre model Scrambler sa teda odohrá v sezóne 2015.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Cieľ Ducati Design Center bol pri projekte Scrambler úplne jasný. Oživiť legendu, avšak vybudovať ju pomocou moderných technológii, ktoré by zaujali aj mladých ľudí žijúcich v súčasnosti. Ducati Scrambler je teda model inšpirovaný strojom z rokov 70-tych, avšak na biku je jasne cítiť, že bol vyrobený pre rok 2015.
Jednoduchý dizajn dáva vyniknúť jednotlivým častiam Ducati Scrambler. Od kolies cez zadnú kyvku, motor, rám, rozmerné sedadlo, až po kvapkovitú nádrž či okrúhle svetlo, Scrambler proste nič neskrýva, a teda všetko muselo byť vyrobené aj s ohľadom na estetiku. Dôkazom toho je práve zadná zalomená kyvka, kde by mohol byť, napríklad, iba nevkusný rovný kus železa nesúci zadné koleso.
Najcharakteristickejšími dizajnovými prvkami na Ducati Scrambler sú zrejme kvapkovitá 13.5 litrová nádrž a predný okrúhly svetlomet. Nádrž je plechová, no po jej stranách nájdeme namontované platne z lešteného hliníka nesúce logo Scrambler, podľa samotnej verzie modelu.
Predné okrúhle svetlo síce na pohľad pôsobí retro, avšak jeho súčasťou sú LED diódy. Tie sú rozmiestnené po jeho obvode a spolu so zapnutým hlavným svetlometom s teplou žltou žiariacou zo stredu svetlometu, tvoria kontrast studenej bielej vyžarujúcej z okrajov.
Zadné svetlo je pre zmenu len z LED diód a je v podstate skryté pod útrobami zadnej časti sedadla. „Energiu“ mu dodáva 12 LED diód (18 pri stlačení brzdy), ktoré sú skryté za sklom rozptyľujúcim lúče svetla, čím sa dosiahol efekt jednoliateho svetelného lúča.
Ducati chce model Scrambler ponúkať ako bike, pomocou ktorého sa každý jeho majiteľ bude trochu odlišovať. Domácim úpravám sa, samozrejme, medze nekladú, no rôzne verzie Ducati Scrambler môžu už v základe čo to preddefinovať.
Základnou verziou je Icon s čiernym rámom a čiernym zadným sedadlom. Predný blatníček a nádrž je možné vybrať si v dvoch farbách, a to 62 Yellow (žltá) a Ducati Red (červená).
Táto verzia Ducati Scrambler bude dostupná vo farbe Wild Green (zelená) s čiernym rámom a hnedým sedadlom. Verzia Urban Enduro však bude odlíšená aj použitím iných prvkov. Nájdeme na nej vysoko umiestnený predný blatník, vypletané kolesá, mriežku na prednom svetlomete, kryty na prednej vidlici či hrazdičku na riadidlách. Scrambler Urban Enduro sa bude dať spoznať aj vďaka červenému X na boku nádrže.
Classic je určený pre jazdcov, ktorí hľadajú doslova moderný retro bike. Scrambler v tejto verzii má nádrž vo farbe Orange Sunshine (oranžová) s čiernym pruhom a výrazné logo po stranách. Blatníky má kovové vo svojej prirodzenej farbe a v zadnej časti má klasicky umiestnený držiak pre poznávaciu značku. Ďalším rozdielom oproti ostatným verziám je použitie vypletaných kolies a hnedého sedadla s kosoštvorcovým prešívaním.
Táto verzia čerpá inšpiráciu z pretekov flat-track. Nádrž má vo farbe Deep Black (čierna) a čierny je aj rám a sedadlo. Nádrž a sedadlo však nesú žlto sfarbené prvky. Na nádrži sú to žlté pruhy a na sedadle žlté plochy imitujúce zadné plochy pre číslo. Výsledkom je športový výzor, ktorý ešte umocňuje zvuk výfuku Termignoni, inštalovaného ako súčasť tejto verzie.
Ducati Scrambler nemôže poháňať nič iné než eLkový, vzduchom chladený dvojval s desmodromickým rozvodom. Motor je odvodený od toho, aký sa nachádza v Monstri 796 a má objem 803 ccm. Vyladený je tak, aby poskytoval lineárny prísun výkonu v celom spektre otáčok. Jeho maximálny výkon je 55 kW pri 8.250 ot./min. a max. krútiaci moment 68 Nm je dostupný pri 5.750 ot./min. Servisný interval v Ducati stanovili na 12.000 km.
Prevodovka je manuálna 6 stupňová a antihoppingová spojka je ovládaná lankom. Celé pohonné ústrojenstvo je vyrobené tak, aby bolo estetickou súčasťou motocykla. Rúrkový rám motor totiž príliš nezahaľuje, a tak sú rôzne kryty prepracované do detailu.
Odpruženie je od firmy Kayaba. Vpredu nájdeme obrátenú 41mm vidlicu, zatiaľ čo vzadu je tlmič umiestnený v ľavej časti stroja a je na ňom možné nastaviť predpätie pružiny. Ducati Scrambler má vpredu aj vzadu zdvih 150 mm.
Brzdy sú značky Brembo. Pre zachovanie minimalistického dizajnu, avšak so zachovaním adekvátneho brzdného účinku, vpredu nájdeme iba jeden, avšak 330mm kotúč, ktorý sa o brzdenie postará spolu s radiálne montovaným štvorpiestikovým monoblokom. Vďaka tomuto riešeniu mohol ostať čistý výhľad na celkový dizajn pravej časti predného kolesa. Vzadu nájdeme 245mm disk a jednopiestik.
Ducati Scrambler je bezpochyby zaujímavou strojovňou, ktorá v sebe kombinuje retro prvky, avšak už na pohľad je jasné, že chce pôsobiť predsa len moderne. Ako to u Ducati býva zvykom, aj model, ktorý bude patriť asi medzi tie lacnejšie v ich ponuke, nepôsobí vôbec tak, že by sa na ňom šetrilo. Práve naopak, každý detail je prepracovaný a nič nepôsobí rozpočtovo. Dostupnosť štyroch rôznych verzií je už len plusom.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Ducati | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | Scrambler Icon | Scrambler Urban Enduro | Scrambler Full Throtlle | Scrambler Classic |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 803 ccm | 803 ccm | 803 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. | 74.8 k (55.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 5750 ot. | 68 Nm / 5750 ot. | 68 Nm / 5750 ot. | 68 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 11:1 | 11:1 | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 88 x 66 mm | 88 x 66 mm | 88 x 66 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 | 110/80-18 | 110/80-18 | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55-17 | 180/55-17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 170 kg | 170 kg | 170 kg | 170 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 186 kg | 186 kg | 186 kg | 186 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 790 mm | 790 mm | 790 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1445 mm | 1445 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2100 mm | 2100 mm | 2100 mm |
Šírka: | 845 mm | 845 mm | 845 mm | 845 mm |
Výška: | 1150 mm | 1150 mm | 1150 mm | 1150 mm |
Objem nádrže: | 13.5 l | 13.5 l | 13.5 l | 13.5 l |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Pridané: 01.12.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 80759 | Včera: 119235