Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6830 [Novinky - Predstavujeme]
BMW inovuje svoj rad motocyklov poháňaných motorom boxer, a tak sa čiastočne kvapalinou chladený boxer dostáva aj do nových modelov. Výnimkou nie je ani naháč BMW R1200R.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Naháče poháňané motorom boxer majú v BMW silnú tradíciu. V poslednej dobe sme však boli zvyknutí na to, že pokiaľ BMW postavilo stroj okolo motora boxer, predné odpruženie bolo typu telelever. Roadster od BMW pre rok 2015 však „rúca tradície“ a nájdeme na ňom klasickú prednú vidlicu.
Niet pochýb, že s novým motorom prichádza aj nová šťava. Predsa len čiastočne kvapalinou chladený boxer je oproti predchodcovi značne živší, a tak prichádza možnosť podobne vyladiť celý bike. BMW R1200R 2015 preto vyzerá aj o čosi agresívnejšie než jeho predchodcovia.
Motorka je vo svojej podstate iba motor a dve kolesá, a práve preto sú naháče akousi klasikou v ponukách výrobcov motocyklov, na ktorej vidieť ich základný pohľad na výrobu motocyklov. Všetko ostatné by mala byť iba akási dostavba základu, no u BMW je to skôr naopak, a tak sa zdá, že R1200R by mohlo byť iba poriadne osekané GéeSo.
Na pohľad je však BMW R1200R 2015 hodné zaradenia do svojej kategórie. Vyráža z neho tak trochu agresívnejší nádych, avšak všetko je tak trochu uhladené a nič vyslovene nekričí. Pre bláznov je totiž v ponuke naháč BMW S1000R, a tento boxer má byť predsa len o čomsi inom. Nedá sa však uprieť sviežo poňaté celkové spracovanie, ktoré má dať jasne najavo, že toto nebude iba také lenivé povozenie.
V závislosti od výberu farebného prevedenia sa na BMW R1200R derú do popredia rôzne detaily. Nezamaskovateľnou súčasťou je, samozrejme, obrovský motor, okolo ktorého celá táto motorka vznikla. Všetko ostatné je, dá sa povedať, vkusná skladačka dielov, ktoré sú bezprostredne potrebné pre jazdu. Hádam každý si všimne prepracované predné svetlo (LED denné svietenie za príplatok), v bielom prevedení zase do oka udrie na červeno lakovaný rúrový rám. Zadok nesúci na pohľad celkom rozmerné zadné sedadlo vôbec nepôsobí ťažko, práve naopak, dosť odľahčene, za čo môže jeho do špica ukončený tvar, ktorého súčasťou je zadné svetlo.
BMW ponúka model R1200R 2015 v troch farebných prevedeniach nazvaných ,,basic colour", čo je modré sfarbenie nesúce farbu nazvanú Cordoba blue, Style 1 je biele farebné spracovanie vo farbe Light white s červeno lakovaným rámom a veľkým R na nádrži, plus nesie viacero doplnkov, ako klin pod motorom a nakoniec tu máme Style 2 v šedej farbe Thunder grey a so zlatou prednou vidlicou.
Pohonnou jednotkou je už spomínaný, čiastočne kvapalinou chladený, motor boxer, ktorý sa po prvý krát objavil v modeli BMW R1200GS. Pre roadster R1200R na ňom niet veľa zmien. Motor aj naďalej využíva takzvané precízne chladenie určitých najviac tepelne namáhaných častí, pričom veľká časť chladenia motora aj naďalej pripadá na vzduch prúdiaci okolo, čím si motor mohol zanechať svoj charakteristický rebrovaný vzhľad.
Maximálny výkon motora bude u BMW R1200R 92 kW, ktorý bude dostupný pri 7750 ot./min. a max. krútiaci moment 125 Nm bude mať jazdec k dispozícii pri 6.500 ot./min. Vďaka modifikovanému airboxu a výfukovému systému je R1200R schopné generovať o čosi vyšší krútiaci moment v nižších otáčkach, než je tomu u modelu R1200GS/RT.
V štandarde nájdeme na BMW R1200R dvojicu palivových máp Rain a Road, spolu so systémom ASC (automatic stability control) a systémom ABS. V príplatkovej výbave Riding mode Pro nájdeme ďalšie palivové mapy Dynamic a User spolu s kontrolou trakcie DTC (dynamic traction control).
Road – má dodávať vyrovnanú reakciu na otočenie plynovou rukoväťou na všetkých druhoch vozoviek
Rain – je určený pre mokré vozovky, kde je zvýšené riziko straty trakcie, reakcia na plyn je jemnejšia
Dynamic – režim pre športovejšiu jazdu s prudkou reakciou na otočenie plynovou rukoväťou, tento režim spolupracuje s DTC, ktorý je v tomto prípade tak trochu v úzadí
User – režim, kde jazdec kombinuje nastavenie reakcie na plyn (rain, road, dynamic) a zároveň si sám zvolí to, ako silno bude zaberať kontrola trakcie DTC (opäť režimy rain, road, dynamic)
V príplatkovej výbave nájdeme aj systém Gear Shift Assistant Pro, fakticky sa jedná o systém quickshift, umožňujúci radiť rýchlosti nahor aj nadol bez nutnosti stláčať spojku či povoľovať plyn.
O odpruženie sa už nestarajú systémy Telelever a Paralever, ale nové BMW R1200R bude mať zadné koleso odpružené pomocou systému EVO Paralever, a o to predné sa postará konvenčná USD vidlica. Predná 45 milimetrová USD vidlica dala možnosť pre vznik priestoru pre chladič, ktorý tak bolo možné lepšie ukryť. Zdvih kolies vpredu aj vzadu je 140 mm, pričom vzadu na centrálnej pružiacej jednotke je možné jednoducho nastaviť predpätie pružiny pomocou hydraulického systému.
Nechýba ani možnosť priplatiť si za elektronický podvozok Dynamic ESA, ktorý ponúka možnosť nastavenia podvozku v dvoch režimoch Road a Dynamic. Režim Road má byť pohodlnejší pre bežné jazdenie, no a v režime Dynamic má byť podvozok zase tvrdší a vhodnejší pre športovejšiu jazdu. Nezávisle na týchto dvoch režimoch si vie jazdec nastaviť zaťaženie motocykla, teda jazda sólo alebo vo dvojici, obe v kombinácii s batožinou.
BMW teda inovovalo svoj model R1200R podľa všeobecných očakávaní. Základom je nový motor boxer, nuž a nechýba ani kopec elektroniky, ktorej použitím u motocyklov je BMW známe. Na pohľad jednoduchý bike sľubuje zábavnejšiu jazdu než jeho predchodca, avšak stále to bude ten decentný ťahúň, vhodný na každodennú jazdu okolím.
Pridané: 13.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | R 1200 R |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
Objem: | 1170 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 140 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg |
Výška sedla: | 790 mm |
Rázvor: | 1515 mm |
Dĺžka: | 2165 mm |
Šírka: | 880 mm |
Výška: | 1285 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 275 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia |
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok |
LED denné svetlá: | za príplatok |
El. Podvozok: | za príplatok |
Poznámka: | |
Cena: 05/2015 12.800,-EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 18478 | Včera: 165918