Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Beta X Trainer 300 2015 - Tréningové enduro?

 Zdieľať

Pridané: 11.11.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 8324 [Novinky - Predstavujeme]

Vyzerá to tak, že Beta má trh prekuknutý a vidí viac ako len to pozlátko na povrchu. Na výstave v Miláne predstavila nový stroj vo svojich radoch - X Trainer 300.

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Aspoň takto si to vysvetľujem ja. Múdre hlavy vo fabrike vidia, že kúpna sila je v masách a masy budú najskôr bežní hobíci, ktorí sa chcú dobre povoziť, chcú sa zlepšovať a nielen machrovať vážnym endurom, na ktorom sa aj tak nepovozia, respektíve sa zničia do štvrť hodiny.

A tak tu máme niečo "nové". Dokonca aj sama Beta sa nechala počuť, že toto je dokonca nová trieda. Žiadna konkurencia pre už určitý čas jazdiace oranžové fríčka. Mala by to byť vážna motorka, ktorá zdedila motor z obľúbenej dvojtaktnej trojstovky aj s elektrickým štartérom. Motor trochu poladili na vyšší krúťak v nižších otáčkach, plus zostala aj nastaviteľná prívera. Viem si živo predstaviť, ako to bude prdkať a pritom to bude plné sily.

Beta X Trainer
Beta X Trainer
Beta X Trainer
Beta X Trainer

Keďže ide o dvojtaktný motor, samozrejme, treba miešať olej s benzínom. O to sa ale tu postará elektronický zmiešavač, ktorý zabezpečuje správny pomer.

K tomu, aby sa priblížili ešte viac k začínajúcim a hobby jazdcom, ale stále sa jednalo o endurový stroj, museli prepracovať viac než len motor. Zobrali teda klasickú endurovú mašinu, veľkostne ju celú takpovediac zmenšili (cca 10%), zdvihy vpredu aj vzadu spravili na 270 mm, dali do nej už spomínaný prerobený motor 320 mm nad zemou a voala, máme tu bajk nielen na zábavu, ale aj tréning ťažkých pasáží.

Beta X Trainer
Beta X Trainer
Beta X Trainer
Beta X Trainer

Teda veľkosť stroja vrátane výšky a hmotnosti išli dolu. Výška sedla je teraz 910 mm a suchá hmotnosť do 100 kg. Brzdy zostali klasických rozmerov, teda 260 predok a 240 zadok. Na kolesách zostali tiež klasické endurové papučky v rozmeroch 21 a 18 palcov. A aby som nezabudol, sériová vrtuľka na chladičoch je ďalšia vychytávka pri pomalých hopsačkách.

Ako to tak čítam, neviem sa dočkať, kedy sa bude dať nie že opáčiť, ale kedy ju budem vedieť riadne na doraz otestovať. Výroba začne až budúci rok, tak nám nateraz zostáva len čakať a dúfať, že spomínaná cena plus mínus 6 000,- € bude reálna. Podľa mňa je to nielen dizajnovo, ale aj celkovo dobre vyladený stroj.

Pridané: 11.11.2014 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Beta XTrainer 300 2015:

Foto:
Beta XTrainer 300 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:Beta
Model:XTrainer 300
Rok:2015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:293.1 ccm
Kompresný pomer:11,5:1
Vŕtanie x Zdvih:72 x 72 mm
Palivový system:karburátor(y)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:270 mm
Zdvih vzadu:270 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm
Pneu vpredu:80/100-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:99 kg
Výška sedla:910 mm
Rázvor:1467 mm
Dĺžka:2157 mm
Šírka:802 mm
Výška:1245 mm
Svetlá výška:320 mm
Objem nádrže:8.5 l
Doplnková výbava:
Iná výbava:el. miešanie oleja, el. štartér

Seriál článkov - Novinky 2015:

| Seriál článkov: Novinky 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 74706 | Včera: 167350