Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 25.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7729 [Novinky - Predstavujeme]
Naháče odvodené od superšportov sú stálicou v ponuke mnohých výrobcov. Pre tento rok sa Suzuki rozhodla priviesť na svet model GSX-S1000, ktorý nesie gény superšportu GSX-R1000.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Ako to u tejto kategórie motocyklov býva, základom je výkonný motor a dobrý podvozok, ktoré sú však uspôsobené častejšiemu pobytu na cestách než na okruhu. Vzpriamenejší posed, širšie rajdy... vlastne celý bike má byť výkonným, avšak hravým strojom do ulíc, na ktorom si aj milovníci rýchlosti užijú svoje.
Suzuki GSX-S1000 pôsobí na pohľad možno až príliš uhladene. Istá agresivita z nej vyráža aj na pohľad, ostrejšie línie a dizajnové prvky kladúce na pohľad všetku váhu na predné koleso jej dodávajú výraz prikrčeného predátora, no menej oblúčikov by jej pristalo zrejme viac.
Nechýba ani klin pod motorom a ani obľúbený prvok modernej doby, a to LED svetlá. Suzuki GSX-S1000 však nemá vpredu kompletný LED svetlomet, LED-ky v ňom nájdeme iba v dolných rohoch svetlometu. Škoda, že zadná časť spolu s LED svetlom pôsobí až príliš zjednodušene.
Prístrojová doska pozostáva z LCD displeja a výstražných kontroliek umiestnených po jeho stranách. Na displeji sa v hornej časti nachádza otáčkomer, tiahnuci sa zo strany na stranu. Pod ním je veľkými číslicami zobrazená rýchlosť a zaradený stupeň. Ďalej sa na displeji zobrazujú hodiny, stav paliva v nádrži, nastavenie trakčnej kontroly, teplota motora, aktuálna a priemerná spotreba paliva a dva tripy.
Suzuki GSX-S1000 bude dostupná vo farbách Triton Blue (modrá), Candy Daring Red (červená) a Fibroin Gray (šedá).
Motor je prevzatý zo superšportu GSX-R1000, teda radový, kvapalinou chladený štvorvalec o objeme 999 ccm, avšak upravený pre lepšie využitie jeho sily na ceste. Pre model GSX-S1000 má byť motor upravený tak, aby reagoval plynulejšie na pohyby plynovej rukoväte, poskytoval viac sily v stredných otáčkach, no má ostať zachovaný pocit z maximálneho výkonu pri vysokých otáčkach.
Upravené bolo časovanie ventilov a spolu s tým sa ruka v ruke niesla aj úprava riadiacej jednotky motora. Pozmenený je aj chladiaci systém motora, aby sa zachovala optimálna teplota motora aj pri jazde v nižších rýchlostiach, avšak s vytočeným motorom. Olej je tak isto chladený pomocou chladiacej kvapaliny v samostatnom chladiči, ktorý má redukovaný tvar, čím sa získalo viac priestoru pre výfukový systém. Dosiahnuť optimalizáciu výkonu v stredných otáčkach pomáha práve výfukový systém s elektronicky ovládanou klapkou za spojením výfukových zvodov.
Prenos sily motora na zadné koleso je okrem jazdca kontrolovaný aj elektronickou kontrolou trakcie, ktorú je možné nastaviť v troch stupňoch, plus možnosť deaktivácie.
Rám má Suzuki GSX-S1000 vlastný, avšak zadná kyvka je odvodená od modelu GSX-R1000. Vďaka vlastnému rámu má byť geometria celého biku vhodnejšia pre jazdu v uliciach miest a po rôznych kľukatých cestách.
O odpruženie predného kolesa sa postará plne nastaviteľná, obrátená 43mm vidlica KYB, so zdvihom 120 mm. Vzadu nájdeme centrálnu tlmiacu jednotku, na ktorej je možné nastaviť predpäťie pružiny C kľúčom a odskok.
Hlavný brzdný účinok zabezpečia predné, radiálne montované, štvorpiestikové monobloky od Bremba, ktoré sa budú zahryzávať do kotúčov o priemere 310 mm. Brzdový systém bude na Suzuki GSX-S1000 pod kontrolou systému ABS.
Suzuki GSX-S1000 zrejme neohúri žiadnou extra elektronikou či rôznymi inými ultra-modernými vychytávkami. Avšak vo svojej podstate jej nič nechýba a na trhu medzi svojou konkurenciou bude môcť zrejme zaujať svojou nižšou cenou.
Pridané: 25.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Suzuki |
Model: | GSX-S 1000 ABS |
Rok: | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Naháč |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998.6 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 106 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 73.4 x 59 mm |
Palivový system: | vstrekovanie 44mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 186 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 209 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1460 mm |
Dĺžka: | 2115 mm |
Šírka: | 795 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s |
Spotreba paliva: | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 245 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Iná výbava: | easy start |
Poznámka: | |
Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR |
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105750 | Včera: 119235