Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.09.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 17935 [Testy a predstavenia - Test]
Honda akoby pozabudla dostatočne inovovať svoj predchádzajúci litrový naháč CB1000R, veď ten prežil celý svoj život takpovediac iba na zmenách farieb a grafiky. Nová CB1000R 2018 však vykompenzovala všetko zanedbané - minimálne dizajnom je nadmieru nadčasová! My sme si ju vychutnali aj s príplatkovým quickshifterom.
Text: Matej Mularčík
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 73 kg)
Foto: Michal Meško - cuba
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Dizajn novej CB1000R je kontroverzný; niekomu sa páči viac, niekomu menej. Stretol som sa s rôznymi názormi, dokonca majitelia starších CB1000R sú z neho sklamaní. Zaujímavé je, že páči sa väčšinou ľudom, čo nejazdia na motorkách. Zadné koleso ostalo uchytené len z jednej strany, ale je sčasti prekryté originálnym výfukom a držiak značky je za kolesom. Super vyzerá zadné svetlo a blinkre, zadok je odľahčený od držiakov. Vpredu je dominantou okrúhle svetlo, ktoré je full LED. Nad ním je uchytený LCD displej, ktorý síce nie je farebný, ale aspoň je pekne čitateľný. Vedľa displeja je svetlo zložené z troch LED diód, tie menia farbu podľa zvoleného režimu nastavenia motorky. Napríklad v prípade, že si zvolíte sport, tak tento diódový pás svieti na červeno, ostatné režimy sú zobrazené buď fialovo, modro alebo bielo. Nádrž je lakovaná v červenej farbe s krásnym logom Honda po stranách, a pod ňou sú panely, ktoré sú z lešteného hliníka, kde je označenie modelu. Motor je zboku pekne viditeľný, ako to je už zvykom pri tejto kategórii motoriek.
Známy honďácky litrový štvorvalec poskytuje maximálny výkon 107 kW (cca 145 koní) pri 10 500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 104 Nm pri 8 250 otáčkach. Pohotovostná hmotnosť je 212 kg a objem palivovej nádrže je 16,2 litra.
Moje prvé stretnutie s CB1000R bolo v predajni v Honde, kde som si ju preberal na test. Po práci smerujem rovno domov, tak som si rovno vyskúšal jazdu v zapchatej Bratislave. Naháče majú obrovskú výhodu v tom, že v zápche sa s nimi ľahko manipuluje. Posed je prijemný, nohy nie sú veľmi zohnuté a ruky sú v oddychovej polohe. Jediné čo treba znášať je nápor vetra, lebo tu nie je žiadna ochrana pred vetrom. Cestou domov si užívam záťah motora, ktorý sa zbiera pekne od spodných otáčok. Doma si beriem veci do posilky a pálim do Častej. Po ceste si začnem užívať radenie bez spojky, ale hneď sa mi podarí trafiť falošný neutrál. Neprikladám tomu veľkú váhu, ale ďalej sa dočítate o tom viac. Pri podraďovaní si to kopem až do jednotky bez spojky, ale moje uši nezaznamenajú žiadny medziplyn, nuž tento systém quickshiftera je zaujímavý. Večer odkladám moto v garáži plný rôznych pocitov a teším sa na ďalší deň.
Na druhý deň idem do práce ako vždy v zápche, len tá motorka to akosi neregistruje a krásne si to šiniem po cestách, akoby ani žiadna zápcha nebola. Podvozok je nastavený tak akurát, čo mi do našej rozbitej Bratislavy vyhovuje. Brzdy sú v mestskej premávke na jednotku, uvidíme pri športovej jazde.
Po práci sa letím domov prezliecť do kombinézy a je vám jasné kam asi smerujem jazdiť. Áno, opäť na Pezinskú Babu, veď kde inde mám otestovať litrového naháča, keď nie v zákrutách. Gumy sú samostatná kapitola a je potrebné ich poriadne zohriať, inak sa ľúbia skĺznuť, čo ale stráži trakčná kontrola. Pod Babou si dávam záležať na zohrievaní gúm a vzhľadom na to, že sa na Babe objavujú častejšie pomáhači a chrániči, tak prvú jazdu hore volím vo výletnom tempe. Aspoň si pozriem kde všade pribudli olejové škvrny a štrk a zohrejem poriadne gumy. Ďalšie kolo hore mám už zvolený režim sport a poďho testovať. Gumy sú zohriate a hneď v prvom vracáku idem na koleno. Aké jednoduché :)
Jazda v zákrutách je pre novú CB1000R hračka. Využívam radenie bez spojky a na moje sklamanie aj pri športovej jazde sa mi sem tam stane, že ten kvalt tam proste nezaskočí, ale nevadí, veď všetko sa dá riešiť a ja si náladu nenechám pokaziť. Točím sa hore dole a užívam si ťah litrového motora. Brzdy sú aj tu výborné, a aj v športovej jazde sa chovajú na jednotku a je na ne spoľahnutie. V zákrutách si všímam, že by sa zišiel aj tlmič riadenia alebo širšie riadidlá, ale tie zas človek neocení medzi autami. Snažím sa pred ostrými zákrutami aj o malý flek, nech sa mi mierne vytočí zadok motorky, ale ABS mi to nedovolí, z čoho vyplýva, že si jazdca pekne stráži.
Náklon je možný až po tŕne na stupačkách, tie sú až neobvykle dlhé, no mne to nevadí a sem tam si zaiskrím. Páči sa mi aká je táto motorka pohodlná a ústretová. Neutralita je jej silným charakteristickým črtom. Je to veľmi dobrá správa pre ľudí, ktorí chcú svoj prvý litrový naháč. V prípade, že ju budú mať už dlhšie a zvyknú si na liter, tak nebudú mať potrebu presedlať na inú mašinku. A týmto chcem vyzdvihnúť to, že tento naháč svojho budúceho majiteľa privíta s otvorenou náručou a nebude s ním zápasiť. Tak ako sa dá bezproblémovo zvládať jazda v meste, tak aj kochačka mimo mesto, a keď dostanete chuť na športovú jazdu, tak vám s tým CBčko vyhovie a splní vám všetko čo si budete priať.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 26.09.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 274069 | Včera: 172205