Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.09.2018 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 17866 [Testy a predstavenia - Test]
Je tomu presne desať rokov, čo som prvý raz vyskúšal CB1000R. Vtedy to bola extra horúca novinka s dosť exotickým dizajnom, ktorý už pár rokov predtým načrtol Hornet - pretiahnuté svetlo, ostré línie. Tento dizajn sa medzičasom mierne opozeral, a čudujsasvete, okrúhle svetlá, ktoré vtedy všetci ostentatívne hádzali do smetiaka, sa opäť dostávajú do módy. Pôvodná CB1000R sa v portfóliu Hondy udržala zhruba osem rokov, ale posledné tri bola už akoby iba "na prístrojoch". Pritom to bola v tom čase jedna z mála Hond, ktoré boli extravagantnejšie a štýlovejšie. Toto som o nej vtedy napísal: "... tahá to jak elektromotor z lokomotívy kua, hlavne na šestke temu naložíš a ide to z rýchlosci rýchlejšeho behu až do rýchlosci, kerú hádam nechycá ani radare. Ja nevím kua, totok je maso jak pondzelkový koncert Judas Priest v Blave kua, že sem slintal jak smadný besný pes. Mali by k temu dávat aj kurzy kaskadérstva..."
O dnešnej CB1000R sa nedá povedať, že by sa jej akokoľvek týkalo nejaké kaskadérstvo alebo extravagancia, skôr veľká štýlovosť a chuť na kávičku. Drsný kaskadér vychladol a usadil sa. Dizajn je nadčasový už o dva kroky, je to niečo ako retro prenesené do roku 2030. A najmä je to Honda, ktorá so sebou nesie niekoľko prvenstiev - táto značka nikdy nemala silnejší naháč, nikdy na naháči nepoužila zadnú gumu so šírkou 190, a nikdy nepoužila ani držiak značky prichytený na kyvke. Klobúk dole!
Až 145 koníkov sa opiera do piestov novej CB1000R, to je celkom slušné. Jasné, dnes máme aj 170+ koňové naháče, ale v optike Hondy ide o extra porciu na takom nahom stroji. Ozaj, spomenie si dnes ešte niekto na monštrum s názvom X11? Malo o 140 kubíkov viac a o tri kone menej :) Pred dvadsiatimi rokmi! Žiadne ABS, žiadna trakčná, a oveľa tvrdšie gumy :) Ach, prepáčte, nechal som sa uniesť. Ako tak počítam tie roky, som fakt starý, pretože si pamätám, keď X11 bola novinka :) Toho výkonu na CB1000R sa však netreba báť, lebo je dosť vysoko, a väčšinu času pôjde majiteľ pekne na krúťak, lepšie povedané "na elektromotor", keďže takúto charakteristiku tieto japonské R4 majú: šestka vás potiahne od 30 km/h do nekonečno km/h. Majiteľ tak ani nemusí toľko využívať príplatkový quickshifter, ktorý na CB1000R funguje akosi čudne. Občas skočí falošný neutrál, občas to motorkou dosť šklbne... Niekedy som sa musel pozrieť, či tam ten shifter naozaj je. Trochu tomu nerozumiem, veď vo Fireblade má Honda dokonalý jemnučký quickshifter s medziplynmi, ale tu je nejaký kostrbatý.
S kostrbatým quickshifterom sa dá naučiť žiť, prípadne ho nepoužívať, ale s nervóznym správaním motorky je to horšie. Ani to si neviem vysvetliť - uhol hlavy riadenia je tu rovnaký ako na predchodcovi, a rázvor je dokonca dlhší, čiže motorka by mala byť v priamom smere pokojnejšia, ale... Ale nie je. Nová CB1000R je dosť citlivá na miniimpulzy do riaididiel. A takých je na našich dokonale neudržiavaných cestách dosť, že? Pri slušnom gazovaní sa ti tak môže stať, že riadidlá sa ti pekne rozkmitajú. Nie je tu žiadny tlmič riadenia, takže zvládnuť to budeš musieť sám.
Ale inak je tu celkom slušný elektronický fundament: palivové mapy, nastaviteľná motorová brzda, samozrejme nastaviteľná trakčná a podobne. Dobrá vec je, že každá palivová mapa má svoju farbu, ktorou svietia dodatočné diódy pri prístrojovke. Sport má napríklad červenú, ale väčšinu času vyzerá ako ružová :) Prístrojovka je inak čisto digitálna, proste iba rovný displej s inverzným zobrazením.
brzdy, štýl | čudný quickshifter, trochu nervózne správanie |
Litrových naháčov bolo na trhu vždy dosť, dnes k nim treba prirátať aj nadlitrové hypernaháče. Ak by sme sa mali zamerať na konkurentov podobných štýlom, napadá mi iba hlboko podlitrová Husqvarna Vitpilen 701. Ale neviem si predstaviť, že práve tieto dva stroje zostanú na zozname nerozhodného záujemcu o novú motorku.
Charakterovo podobní konkurenti pochádzajú z rovnakej krajiny ako CB1000R, a sú to samozrejme Suzuki GSX-S1000, Kawasaki Z1000 a Yamaha MT-10. Kým technické dáta Z1000 a GSX-S1000 sú v porovnaní s CB1000R ako cez kopirák (len Kawasaki je o 10 kíl ťažšia), Yamaha zašla s výkonom ďalej, pretože ponúka až 160 koní, nehovoriac o ďalších výbavových verziách. Cenovo je to presne tak, ako sme pri týchto značkách zvyknutí: Suzuki je najdostupnejšia (jediná pod 10 000) a Yamaha ďaleko najdrahšia, až o 1 600 nad CB1000R. Dokonca aj dlhšie nemodernizovaná Z1000 je o stovku drahšia než nová Honda.
Potom tu máme silné dvojvalce v podobe KTM Super Duke R a Ducati Monster 1200, a k nim zaradím aj BMW S 1000 R, ktoré je síce štvorvalec, ale charakterom je bližší Káteemke aj Ducati. Super Duke sa vymyká úplne všetkým, pretože má až neuveriteľných 176 koní a cenu ďaleko nad priemer triedy, a to preto, že jediná dostupná je R verzia: 16 399 eur, bratu. Oproti nej je 150-koňový Monster 1200 len také civilné vozidlo za 13 790 eur. Nesmieme zabudnúť ani na brexitovú produkciu, ktorá je presne medzi uhladenými štvorvalcami a divokými dvojvalcami, teda trojvalcový Triumph Speed Triple S. Ten je so svojimi takmer 150 koňmi v podobnej cenovej hladine ako BMW či Ducati, ale povedal by som, že ponúka viac využiteľnej športovosti na bežných cestách.
Keď tak rozmýšľam nad určením novej CB1000R, začínam mať pocit, že jej konkurentmi môžu byť aj moderné retro stroje ako CB1100RS, Kawasaki Z900RS a podobne.
Cena základnej verzie CB1000R je 12 390 eur, čo vzhľadom na to, že ide o úplnú novinku, nie je nijako premrštená hodnota. V cenníku je aj verzia Plus, ktorá má oproti základu quickshifter, vyhrievané rukoväte a zopár dizajnových doplnkov, a jej cena je vyššia o 1 200 eur. V redakcii nás prekvapilo, akým umierneným štýlom sa CB1000R vydala, keď má Honda v ponuke v podstate veľmi podobnú CB1100RS; skôr by sme očakávali, že bude ešte drsnejšia než pôvodná streetfighterovská CB1000R. Ale taký je dnes trend a ľudia si také stroje pýtajú. Ako sa cébečke darilo uvidíme už čoskoro, keď si preštudujeme slovenské a európske trhové dáta za rok 2018. Prajeme veľa úspechov!
brzdy, podvozok, posed | horší quickshifter, úzke riadidlá, absencia tlmiča riadenia |
Servisný interval | 12 000km |
Spotreba | 6,0 l/100 km |
Objem nádrže z toho rezerva | 16,2 l (~ 3,5 l rezerva) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | približne 200 km |
Počet dealerstiev na Slovensku | 8 (BA, TT, NR, TN, ZA, KE, PO) |
Cena motorky | 12 390 eur |
Cena verzie Plus | 13 590 eur |
Tankvak (3-litrový) | 70 eur |
Kufor topcase | nie je k dispozícii |
Nosič bočných kufrov + kufre | nie je k dispozícii |
Vyhrievané rukoväte | 316 eur |
Vyššie plexi | 208 eur |
Quickshifter | 575 eur |
12V zásuvka | 74 eur |
Text: Matej Mularčík
Text: Peter Fischer (výška a hmotnosť: 188 cm, 73 kg)
Foto: Michal Meško - cuba
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktor jazdil v oblečení Rev'it a prilbe AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Kawasaki | Suzuki | Yamaha | BMW |
Model: | CB1000R | Z1000 | GSX-S 1000 ABS | MT-10 | S1000R |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | ||||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 1043 ccm | 998.6 ccm | 998 ccm | 999 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 8250 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 106 Nm / 9500 ot. | 111 Nm / 9000 ot. | 114 Nm / 9250 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 | 11.8:1 | 12.2:1 | 12.0 : 1 | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 75 x 56,5 mm | 77 x 56 mm | 73.4 x 59 mm | 79.0 mm x 50.9 mm | 80 x 49.7 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie 44mm | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 128 mm | 122 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70 R17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 250 mm | 220 mm | 220 mm | |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 190/50ZR17M/C | 190/50ZR17M/C (73W) | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 190/55 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 186 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 212 kg | 221 kg | 209 kg | 210 kg | 205 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 815 mm | 815 mm | 825 mm | 814 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1435 mm | 1460 mm | 1400 mm | 1439 mm |
Dĺžka: | 2120 mm | 2045 mm | 2115 mm | 2095 mm | 2057 mm |
Šírka: | 798 mm | 790 mm | 795 mm | 800 mm | 845 mm |
Výška: | 1095 mm | 1055 mm | 1080 mm | 1110 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 125 mm | 140 mm | 130 mm | |
Objem nádrže: | 16.2 l | 17 l | 17 l | 17 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.8 l/100km | 5.2 l/100km | 6.7 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 209 km | cca 245 km | cca 195 km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | ||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | ||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | ||||
Farebná TFT prístrojovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | easy start | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2018: 12 390 eur Verzia Plus: 13 590 eur | Cena 9/2018: 12 495 eur | Cena 9/2018: 9 990 eur | Cena 9/2018: 13 990 eur | Cena 9/2018: 13 650 eur |
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | BMW | KTM | Ducati | Triumph |
Model: | CB1000R | S1000R | 1290 SuperDuke R | Monster 1200 | Speed Triple S |
Rok: | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 | 2018 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2018 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | |||||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | dvojvalec do L (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 999 ccm | 1301 ccm | 1198.4 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 145.5 k (107.0 kW) / 10500 ot. | 164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot. | 176.8 k (130.0 kW) / 8870 ot. | 150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot. | 149.6 k (110.0 kW) / 10500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 104 Nm / 8250 ot. | 114 Nm / 9250 ot. | 144 Nm / ot. | 126.2 Nm / 7750 ot. | 117 Nm / 7150 ot. |
Kompresný pomer: | 11,6 : 1 | 12.0:1 | 13 : 1 | 12.92:1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 75 x 56,5 mm | 80 x 49.7 mm | 108 x 71 mm | 106 x 67.9 mm | 79.0 x 71.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 125 mm | 130 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 128 mm | 120 mm | 156 mm | 149 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 220 mm | 240 mm | 245 mm | 225 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 | 190/55 R17 | 190/55 ZR17 | 190/55 ZR 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 195 kg | 187 kg | 192 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 212 kg | 205 kg | 213 kg | ||
Výška sedla: | 830 mm | 814 mm | 835 mm | 795 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1445 mm | 1439 mm | 1482 mm | 1485 mm | 1445 mm |
Dĺžka: | 2120 mm | 2057 mm | 2086 mm | ||
Šírka: | 798 mm | 845 mm | 775 mm | ||
Výška: | 1095 mm | 1070 mm | |||
Svetlá výška: | 135 mm | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 16.2 l | 17.5 l | 18 l | 16.5 l | 15.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | ||||
Spotreba paliva: | 5.8 l/100km | 6.7 l/100km | 5.57 l/100km | 5.2 l/100km | 5.2 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 209 km | cca 195 km | cca 242 km | cca 237 km | cca 223 km |
Servisný interval: | 15 000 km | 15 000 | |||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | ||||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii + Supermoto mód | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii | nie | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | nie | ||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | ||||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | za príplatok | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok | radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | brembo monoblok strmene | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Cena 9/2018: 12 390 eur Verzia Plus: 13 590 eur | Cena 9/2018: 13 650 eur | Cena 9/2018: 16 399 eur | Cena 9/2018: 13 790 eur | Cena 9/2018: 13 650 eur |
Pridané: 26.09.2018 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110246 | Včera: 120500