Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob 1/2

 Zdieľať

Pridané: 14.02.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 3584 [Testy a predstavenia - Test]

Tak po teste R 1250 R, čo je vlastne naháč s boxerom, sa nám dostala do rúk verzia RS, čo je vlastne kapotovaný naháč. Motor má rovnaký, teda boxer s variabilným časovaním ventilov, aj rovnakými parametrami.

Text a foto: Matej Mularčík
Video: Peter Fischer

BMW R 1250 RS (2023)
BMW R 1250 RS (2023)

Výkon je rovných 100 kW, čiže 136 koní, a krútiaci moment je 143 Nm. Čo je zaujímavým údajom, ktorý výrobca uvádza, je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy. Samozrejmosťou je variabilné časovanie sacích ventilov Shift Cam, kedy jazdec má možnosť užívať si dízlový záťah odspodu a patričný športový výkon vo vysokých otáčkach. Hmotnosť je 243 kg, čiže oproti R 1250 R sú to iba 4 kilogramy navyše. Nádrž má 18 litrov, takže nie je potrebná až tak častá návšteva čerpacích staníc, lebo výrobca udáva spotrebu okolo 4,75 litra.

Naša testovačka bola vybavená aj elektronickým podvozkom, rýchloradením, vyhrievanými sedlami, bezkľúčovým systémom, vyhrievanými rukoväťami a množstvom ďalšieho možného príplatkového príslušenstva. Na jazdu si môže človek zvoliť z troch preddefinovaných režimov, a to RAIN, ROAD a DYNAMIC, a keď sa prekliká cez menu, tak je možné aktivovať aj režim DYNAMIC PRO, ktorý si môžete prispôsobiť vlastným požiadavkám, ako napríklad zásah ABS, wheelie control, výkon motora, brzdenie motorom a podobne. Samozrejmosťou pri BMW je plnofarebný displej s uhlopriečkou 6,5 palca, s výborne čitateľnou grafikou, nespočetným množstvom funkcií a výborným a jednoduchým orientovaním sa v tomto systéme.

Predné plexi je výškovo nastaviteľné v dvoch polohách, a to manuálne, ale ide to aj za jazdy, je to jednoduché. Pri vyšších rýchlostiach si plní svoju funkciu na jednotku a netreba sa ani veľmi zohnúť alebo zaľahnúť ani pri vyšších rýchlostiach. Brzdový systém je od Bremba. Fasovali sme ju vo farebnej kombinácii modro-bielo-červená, a to podtrhuje športový charakter tohto modelu. Je to vydarená farebná kombinácia, ktorá priťahuje pohľady zvedavcov. Posed je takmer turistický, s nádychom športovosti, kde je možné tráviť dlhé hodiny bez unavených rúk alebo boľavých krížov. Kapotáž pomáha ku komfortu jazdca a zabraňuje náporu vetra. Zadné tvary sú totožné s naháčom R 1250 R, aj letmé uchytenie kolesa je tu obdobné. To zadné koleso vďaka tomuto uchyteniu vynikne a udrie do očí aj napriek originálnej koncovke výfuku, ktorá je dosť veľká.

BMW R 1250 RS (2023)

Moja prvá cesta bola do práce do Bratislavy, kde som si chcel odskúšať obratnosť motorky. Tým, že má dlhší rázvor oproti R 1250 R, tak manipulácia je o niečo ťažšia, ale nie je to nič katastrofálne. Ako vždy modely s boxerom majú nízko uložené ťažisko a niekedy sa s nimi manipuluje jednoduchšie ako s ľahšími konkurentmi. To samozrejme platí aj pre pomalú jazdu v meste. Vďaka záťahu od nízkych otáčok je radosť pohybovať sa po meste a človek nemusí hnať motor do otáčok na to, aby bol svižný oproti premávke. Pripomína mi to správaním motorky, ktoré boli na výslní, keď každý bažil po športovej turistike, tým mám na mysli Hayabusu, ZZR1400 a im podobné stroje. Samozrejme, tu nie je výkon superšportu, ale aspoň ho človek môže rozumne využiť a je to prijateľnejšie na pohyb po meste. Podvozok je ako na luxusnom parníku, excelentne filtruje všetky nedostatky hlavného mesta, a tých je požehnane.

Večer, keď sa vraciam z roboty, tak sa púšťam do pucovania, aby som ju mal na výlet na sobotu v tip top stave. Umývanie nie je len mojím hobby, ale pomáha mi všímať si detaily motoriek. Spracovaniu pri značke BMW nie je čo vytknúť, napríklad veľmi sa mi páčia blinkre, ktoré sú zatmavené a vyzerajú ozaj dobre. Farby sú zladené veľmi dobre a sám by som si vybral túto farebnú kombináciu. Zadné koleso sa bliští v čiernej farbe a vynikne aj vďaka uchyteniu, ale tu rozmýšľam ako by vyzeralo príplatkové koleso OPTION 719 SPORT za liter.

BMW R 1250 RS (2023)
BMW R 1250 RS (2023)

Na druhý deň vyrážam na výlet. S bratom ideme smer Homôlka. Presun tam kombinujeme aj s diaľnicou a tu zisťujem, že z príplatkovej výbavy chýba temtomat. Na takýto stroj by som si určite za tempomat priplatil ani nie kvôli lenivosti, ale skôr kvôli tomu, aby som sa udržal v mantineloch maximálnej povolenej rýchlosti. Takže asi vám je jasné, že presun po diaľnici sme zobrali z rýchlika. Aspoň som vyskúšal maximálku, ktorá je veľmi obdobná ako všetky modely čo používajú motor boxer 1250. Hodnota sa zastavila na 234 km/h. Ani pri tejto rýchlosti som nebol nútený zaľahnúť, ale predsa len som sa mierne prikrčil, aby som nekládol odpor.

V Piešťanoch dotankujeme a volíme presun už po starých cestách. Predbiehanie je nádhera, lebo či už podradíte alebo nie, tak ten motor vás potiahne bezpečne dopredu a vy tak predbiehací manéver zvládnete bez zaváhania. Brzdy majú výbornú dávkovateľnosť, zatiaľ im nemám čo vytknúť. Keď prichádzame na Homôlku, tak prepínam na režim DYNAMIC PRO. Ťahám za plyn a letím hore ako strela, tie dlhé tiahle zákruty sú pre RS jednoducho ideálne. Hore zastavujem a spracuvávam pocity z jazdy. Bratovi rozprávam svoje dojmy a obaja rozoberáme správanie RS na ceste, ja z pohľadu jazdy a on z pohľadu druhého jazdca, ktorý ma nasleduje.

Pri Nitrianskom Rudne volíme smer Bojnice, kde si stále užívame krásne zákruty. Nad Bojnicami, kde sú ostré vracáky, zisťujem, že tie nie sú úplnou šálkou kávy tohto modelu. Zvládne ich s prehľadom, ale kvôli dlhšiemu rázvoru treba byť obozretný. Ideme smer Skýcov, kde sa momentálne z tejto strany nedostanete kvôli rozsiahlej prerábke, tak si to šinieme smer Nitra. Rovinky a tiahle zákruty nám ubiehajú ako voda a ja si naplno užívam jazdu. Brzdy mi dovolia posunúť brzdný bod čo najneskôr pred zákrutu, nikdy som nemal pocit, že by som to prepálil.

Smerom naspäť už radšej diaľnice vynechávame, aby sme neprahli bezhlavo po maximálke (diaľnice sú nuda). Na našich krásnych cestách, ktoré sú deravé ako ementál, chválim vyladenie podvozku a to, ako sa s týmito nástrahami vie vysporiadať. Prekvapilo ma aký je rozdiel medzi týmto modelom a R 1250 R. Čakal som, že si budú bližšie, ale opak je pravdou. RS je viac určené na cestovanie (pochopiteľne, vďaka kapotáži), ale oproti Rku má radšej dlhšie zákruty, neunaví vás na diaľnici, takže jeho úlohou sú dlhšie výlety a objavovanie krás cestovania.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Video: Test BMW R 1250 RS (2023) - športovosť aj kultivovanosť na bavorský spôsob

Foto:
 BMW R 1250 RS 2023
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMW
Model:R 1250 RS
Rok:2023
Novinka:NOVINKA 2023
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:dvojvalcový boxer (4T)
Objem:1254 ccm
Max. výkon:136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:143 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12.5:1
Vŕtanie x Zdvih:102.5 x 76 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:140 mm
Zdvih vzadu:140 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:243 kg
Výška sedla:820 mm
Rázvor:1530 mm
Dĺžka:2202 mm
Šírka:925 mm
Výška:1285 mm
Objem nádrže:18 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.25 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 275 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia
Palivové mapy:áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Poznámka:
Poznámka:Cena: od 15 100 eur (september 2023)

>

Pridané: 14.02.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 116113 | Včera: 129653