Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Novinky - Predstavujeme]
RT-čko je viac ako štyri desaťročia etalónom pohodlného a športového cestovania. Teraz dostáva nový dizajn, EURO5 motor s ShiftCam, veľkú TFT prístrojovku s navigáciou a voliteľne novinky ako LED svetlo s nakláňaním, adaptívny tempomat a nový Audio System 2.0.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
"Model R 1250 RT dostal nový vzhľad, komplexne bohatšiu štandardnú výbavu a početné technické vylepšenia pre dosiahnutie úplne nového zážitku z jazdy. Ako rýchly cestovný motocykel s bezkonkurenčným motorom BMW s technikou ShiftCam disponuje pôsobivým výkonom naprieč celým spektrom využiteľných otáčok." Harald Spagl, projektový manažér
V sérii je Dynamický systém pre udržiavanie rýchlosti DCC - Dynamický znamená že pri jazde z kopca je systém schopný aj spomaľovať prostredníctvom bŕzd. Voliteľný je aktívny systém pre udržiavanie rýchlosti ACC, ktorý využíva radar v prednej maske a umožňuje udržovať odstup od vozidiel pred vami. Dokáže zrýchľovať a aj brzdiť podľa situácie.
Rýchlosť a vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla možno nastaviť. Vzdialenosť je možné nastaviť v troch stupňoch a požadovanú rýchlosť v rozmedzí 30 až 160 km / h. Možno zvoliť jednu z dvoch charakteristík: "komfortné" alebo "dynamické", čo podľa potreby ovplyvňuje ako akceleráciu, tak spomalenie.
Systém ACC tiež zaisťuje obzvlášť bezpečné zatáčanie. V prípade potreby systém automaticky zníži rýchlosť, čím nastaví správnu rýchlosť pre pohodlný a bezpečný uhol náklonu. S rastúcim uhlom náklonu je dynamika brzdenia a zrýchlenia obmedzená. ACC kedykoľvek umožňuje plnú kontrolu nad strojom: zodpovednosť vždy zostáva na jazdcovi, ktorý môže kedykoľvek zasiahnuť.
ACC reaguje iba na idúce vozidlá. Stojace vozidlá, napríklad na konci dopravné zápchy, nie sú detekovaná. V takom prípade jazdec musí zabrzdiť sám.
Voliteľne dodávaný, novo vyvinutý svetlomet s funkciou naráčania ide o krok ďalej. Jeho stretávacie svetlo mení tvar štandardných LED svetlometov v závislosti na náklone motocykla. Svetlomet tak osvetľuje zákruty a svetelný kužeľ mieri tam, kam motocykel ide. Vďaka funkcii natáčania (± 35 °) zostáva svetelný horizont konštantný a je harmonicky a plynule prispôsobený príslušnému náklonu motocykla. Zásluhou funkcie natáčania je stretávací svetlomet schopný vozovku osvetľovať obzvlášť širokým a homogénnym svetelným kužeľom.
Full-HD displej má rozlíšenie 1920 x 720 pixelov a je tak veľký, že umožňuje zobraziť aj navigáciu prostredníctvom aplikácie BMW Motorrad Connected. Samozrejme je tam mnoho možností ako využiť túto veľkú plochu.
Konketivita je prostredníctvom WiFi a Bluetooth. Tlefón možno bezpečne uložiť do úložného priestoru, ktorý je chránený pred striekajúcou vodou a vetraný elektrickým vetrákom, a batériu je možné nabíjať indukčne alebo cez USB port.
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | BMW |
| Model: | R 1250 RT |
| Rok: | 2021 |
| Novinka: | NOVINKA 2021 |
| Kategória: | Športovo cestovná |
| Motor: | |
| Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) |
| Objem: | 1254 ccm |
| Max. výkon: | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 143 Nm / 6250 ot. |
| Vŕtanie x Zdvih: | 102.5 x 76 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) |
| Chladenie: | vzduchom a kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | kardan |
| Zdvih vpredu: | 120 mm |
| Zdvih vzadu: | 136 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest |
| Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55-ZR17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 279 kg |
| Výška sedla: | 805 mm |
| Rázvor: | 1485 mm |
| Dĺžka: | 2222 mm |
| Šírka: | 985 mm |
| Objem nádrže: | 25 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Max. rýchlosť: | 210 km/h |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.7 s |
| Spotreba paliva: | 4.75 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 394 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | za príplatok |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | za príplatok |
| Zákrutové svietenie: | za príplatok |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| El. Podvozok: | za príplatok |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Bezkľúčové zapaľovanie: | za príplatok |
| Quick-shift: | za príplatok |
| Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok |
| Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii |
| Vyhrievané sedlo: | za príplatok |
| Elektronicky nastaviteľné plexi: | áno, v sérii |
| Asistent rozbehu do kopca: | za príplatok |
| Audio systém: | za príplatok |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | za príplatok: adaptívny tempomat |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | Cena 10/2021: od 19 200 eur |
Pridané: 17.10.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2021 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 56877 | Včera: 146692