Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 05.01.2024 Autor: Matej Mularčík
Čitatelia: 4057 [Testy a predstavenia - Test]
Veľký Rebel je väčším bratom Rebela 500, takže Honda vyhovela aj náročnejším klientom, ktorým sa páčil malý Rebel, ale nestačil im jeho výkon. Rebel je v štýle „bobber“ so širokými pneumatikami, avšak zároveň prináša celý rad moderných detailov.
Text: Matej Mularčík
Foto: Matej Mularčík, Peter Fischer
Video: Peter Fischer
Nám sa dostala do rúk nabúchaná verzia označená CMX1100T Rebel, ktorá má širokú prednú polokapotáž s miniplexi a bočné kufre, ktoré sú integrované a tým pádom nie sú príliš široké, čo je výhodou najmä v preplnených uliciach mesta. Motor je radový dvojvalec, ponúka elektronické ovládanie plynu aj s tempomatom, 4 režimy jazdy, systém voliteľnej kontroly krútiaceho momentu Honda Selectable Torque Control (HSTC) a kontrolu zdvíhania predného kolesa. My máme verziu s príplatkovou šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Tento pohodový stroj si poradí aj v zákrutách, ktorých sa nezľakne. Hlavné slovo tam majú 43-mm predná vidlica s olejovou patrónou, zadné tlmiče s oddelenou nádobkou a radiálne uchytené štvorpiestikové predné brzdové strmene. Výzorovo je to podarený stroj; spredu kukuč 4 svetiel v led obrube je drsný, nechcel by som to zažiť ako sa na mňa lepí zozadu. Rebel je čierno-čierny, takže všetci ľudia čo milujú takúto kombináciu si prídu na svoje.
Motor má maximálny výkon 64 kW, čo je 87 koní, a krútiaci moment je 98 Nm, zdvihový objem je 1 084 cm3. Predné koleso je 18-palcové, zadné 16-palcové. Hmotnosť je 233 kg (bez DCT je to 223 kg) s objemom palivovej nádrže 13,6 litra. Spotrebu uvádza výrobca 5,3 l/100 km pre automatickú prevodovku a manuálna má uvedenú spotrebu 4,9 l/100 km. Predné aj zadné svetlo sú LED a prístrojový multifunkčný panel je LCD a super čitateľný s množstvom údajov.13.07.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 56356 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Norma Euro4 Honde pochovala staré známe Shadowy, a tak musela niečo "čoproidné" postaviť z existujúcich a dostatočne moderných modelov. Použitie dvojvalcového pollitra bolo v tomto prípade viac menej logické.
07.09.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 10402 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Ako málo stačilo na to, aby Honda mohla v segmente CCC konkurovať napríklad aj Harleyu: iba väčší motor, nič iné. Veľký Rebel lieta zo zákruty do zákruty a zachoval si všetky výhody obľúbeného päťstovkového súrodenca.
Posed je mierne rozkročený a predkopnutý, ale je to v rámci normy a nie je nepríjemný. Posed je nízko a tak bude vyhovovať aj nižším ľuďom. Manévrovateľnosť je vďaka stavbe motorky výborná, všetko je umiestnené čo najnižšie, čiže aj hmotnosť je centralizovaná dole. V športovom režime je reakcia na plyn okamžitá. Perfektne sa to hodí do plného mesta, keď potrebujete vyraziť vpred napríklad zo semaforu, z prechodu, a podobne. Prepchatou Bratislavou to ide napodiv celkom dobre aj napriek tomu, že mám kufre. Vďaka väčším kolesám a širším pneu nie sú problémom ani výtlky, ktoré cítite iba v chrbte, keď dostanete kopačku. Pomedzi autá to ide hladko. Vďaka automatu sa cítim ako na väčšom a podstatne silnejšom skútri. To, ale neberme ako urážku, skôr ako poklonu, lebo ozaj je tá manévrovateľnosť perfektná.
V rámci práce si vybavujem veci po Bratislave a veľký Rebel mi je veľkým pomocníkom. Kufre, ktoré sú na ňom sú perfektným doplnkom pre veci, ktoré prevážam, treba sa ale pripraviť na to, že helmu a ani nič väčšie tam nedáte. Počas dňa musím ísť do Trnavy, a prvé čo mi napadlo je to, že si odskočím na Babu, aký super nápad čo? :) Viem, že to nie je motorka určená na tento druh cesty, ani na to tempo čo som nahodil, ale ja som sa zabavil. Treba sa pripraviť na to, že v takmer každej zákrute chytíte stupačky, netreba sa toho zľaknúť. Brzdy sú dostatočné na silu motora a vďaka ťažisku sa ani vidlica veľmi neponára.
Ťah motora a zvuk je báseň sama o sebe. Ten automat to v športe drží krásne, a sem tam si vravím, či by mi to šlo vôbec lepšie s manuálom. Krásne podraďuje aj o niekoľko stupňov, drží motor v otáčkach a tie medziplyny sú návykové. Občas si ťuknem do pluska alebo mínuska (ľavá rukoväť, radenie ukazovákom smerom nahor = plus a podraďovanie palcom nadol = mínus), ale nie je to až tak často ako som čakal. Rebel sa drží krásne a ťahá ako blázon. Ten motor je v ňom super. V zákrutách si drží dobre smer a ide tam, kam mu poviete. Jediné, čo ho vyvedie z miery, sú naše krásne rozbité cesty, čo ale nie je vinou motorky. Na zvlnenom povrchu sa sem tam stane, že sa rozvlní aj motorka, treba vtedy ubrať a nepriečiť sa motorke, nech sa sama zrovná. To sa mi stávalo aj pri vyššej rýchlosti, ale nie je to superšport, takže to nepovažujem za extra dôležitý fakt. Keď ju ale niekto chce ako športové náradie, tak je lepšie sa zamyslieť či nebrať nejakú inú kategóriu.
Fúkanie je do rýchlosti 120 úplne v norme a nad túto rýchlosť som ostal v úžase, že stále vytláča vzduch až ponad helmu a netreba sa krčiť, no samozrejme vzduch pociťujem, čo je super, aspoň vám v lete nebude horko. V Standard režime prevodovky vám hodí šestku už pri 50ke rýchlosti, ale ak otočíte plynom, tak podradí aj o dva, tri stupne. Na Sporte si v meste podrží kľudne aj dvojku alebo trojku. Budík je prehľadný, poskytuje dostatočné množstvo údajov.
Pre mňa nepraktickou vecou bol klasický kľúč. Okrem toho, že spínačku máte zboku pri ľavej nohe, tak verte, že sem tam zabudnete odomknúť riadidlá, ktoré sa zamykajú napravo na vidlici. Kufre sú taktiež na kľúč. Honda je značka, ktorá má už aj na skútroch bezkľúčový systém. Možno je to naozaj len o štýlovosti, a samozrejme, veľkú úlohu zohráva aj cena, ktorá je viac ako priaznivá.
Rebel 1100 je výborným strojom pre ľudí, ktorý si chcú užívať cestu po víkendoch s kochaním sa po okolí, sem tam potrebujú predbehnúť auto, jazdia aj so skupinou cestovných endúr. Nestratí sa ani v meste a splní aj úlohu namiesto skútra, vďaka automatu a kufrom je možné s ňou aj pocestovať.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CMX1100 Rebel |
Rok: | 2023 |
Kategória: | Chopper/Cruiser |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm |
Max. výkon: | 87.0 k (64.0 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm |
Pneu vpredu: | 130/70B18 M/C |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm |
Pneu vzadu: | 180/65B16 M/C |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 223 kg |
Výška sedla: | 700 mm |
Rázvor: | 1520 mm |
Dĺžka: | 2240 mm |
Šírka: | 853 mm |
Výška: | 1115 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 13.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 208 km |
Doplnková výbava: | |
ABS: | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie |
Automatická prevodovka: | za príplatok |
Iná výbava: | nastaviteľné predpätie, USB-C nabíjačka, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa |
Poznámka: | |
Poznámka: | 2023: Pribudla nová cestovná (Touring) verzia vybavená aerodynamickou polokapotážou a pevnými kuframi Cena 8/2021: manuál 9 490 eur, DCT 10 490 eur DCT 233 kg EURO 5 |
Pridané: 05.01.2024 Autor: Matej Mularčík Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109432 | Včera: 119547