Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.12.2023 Autor: Romoto
Čitatelia: 2387 [Novinky - Reportáž]
V živote šťastne ženatého muža sú dva dátumy, na ktoré sa nezabúda. Meniny si pamätať nemusí, každý rok mu ich pripomenú ráno v rádiu. V Nemecku pre priaznivcov customov (a teda aj pre mňa) sú ešte dva význačné dátumy, na ktoré sa tak isto nezabúda: prvý september a prvý december.
V prvý septembrový víkend sa tradične koná Glemseck 101 ako stretnutie komunity Café Racer no a 1. december je v kalendári poznačený ako festival Custom Bike Show v Bad Salzuflene.
Aj v tomto roku som sa snažil (v e-mailoch presvedčiť usporiadateľov), aby bol v piatok vstup pre novinárov od 8:00 ako pre vystavovateľov a nie od 11:00 ako pre bežných návštevníkov. Neviem, či to bolo na moje neliehavé prosby, ale vstup pre novinárov bol umožnený od 10:00 (vlani od 11:00) a láskavosťou inak nekompromisnej služby na vstupe som sa dostal dovnútra o 9:30. Mal som hodinu a pol na „dobré fotky bez nôh“. Možno nebudú úplne dobré čo sa týka kvality, ale dúfam že budú dostatočne dobré na zachytenie toho, čo tvorcovia týchto veľakrát doslova skvostov na tento ročník priviezli. Malo by toho byť tradične okolo 400 ks.
Ak sa Glemseck točí okolo Triumphu a H&D je tam okrajová záležitosť, tak tu je to presne naopak. Mám pocit že možno 80 % prestavieb a stavieb bolo na báze H&D. Mohol som prehliadnuť, ale nenašiel som tu ani jeden Triumph. Minulý rok mali silné zastúpenie Street Fighteri, tento rok tu bolo iba pár kúskov. Silní, čo sa týka kvality motocyklov, boli Simsonáci. Spracovanie mali doslova perfektné.
Malý postreh k novej módnej vlne H&D. Bagre sú populárne už nejaký ten rok a teraz sa začali na „bežných“ H&D objavovať ako keby zmenšené predné kapotáže vychádzajúce z tohto štýlu. Sú samozrejme podstatne menšie, teda hlavne štíhlejšie, až by to trocha pripomínali japonské naháče s malou kapotážou spred možno 20 -30 rokov. Teda, že taká nejaká malá ochrana pred náporom vetra. Problém je v tom, že všetky tieto okapotované stroje mali možno 15 – 20 cm vysoké nádstavce na riadidlá. Takže v konečnom dôsledku aj tak jazdec z motorky trčí a chytá nápor vzduchu. Tým, že nie som priaznivcom komunity H&D možno by som rád v diskusii uvítal, keby nám niekto túto módu vysvetlil. Je pravdou, že som sa na to mohol opýtať niekoho priamo tam na mieste, ale došlo mi to až doma pri triedení fotiek.
Na rozdiel odo mňa Nemci H&D neskutočne milujú. Díleri a úpravcovia mali veľké stánky plné ľudí. Pre mňa „bežne“ upravený Harley, okolo ktorého som prešiel bez toho, aby som ho odfotil, bol často objektom diskusií chlapíkov nesúcich všetky vonkajšie znaky komunity. Rozhovor sprevádzali ukazovania prstom a prikúkanie na rôzne malé detaily, ktoré mne ako „neH&D“ nič nehovorili.
Našťastie aj v tomto roku sa vyskytli kúsky, ktoré vyvolávali obdivné prikyvovanie prípadne neveriace otáčanie hlavami.
Harley JD od Roberta Ceruttiho sa vyznačoval (podľa autora) tým, že okrem motora a prevodovky je všetko „handgefertig“, teda ručná práca. To tvrdili viacerí, ale iba Roberto mal predné koleso zavesené tak, že bolo nepochopiteľné, že to vie zatáčať. Na rozdiel od Glemsecku 101, kde sa tvorca vyskytuje pri svojom diele, prípadne si ho viete vystriehnuť (keď sa vráti z piva alebo wurstu) a teda opýtať sa ho priamo na to, čo vás zaujíma, tu sa tvorcovia vyskytujú v priestore a vy nemáte tušenie, kto to je. A teda opýtať sa nemáte koho. Ja som na ten systém (zatáčania) prišiel, ale možno to nechám otvorené, či máte chuť potrápiť sa a prísť na to vlastnou hlavou, teda ako to v skutočnosti zatáča. Stroj bol doplnený o turbo z Alfy Romeo.
Hneď vedľa bol RMC Brdtrckr od Rubena Mellaertsa. Som stará štruktúra a elektromotorky (a aj elektoroautá) obchádzam veľkým oblúkom. Neviem tomu prísť na chuť. Ale táto stavba priťahovala priamo magicky. To sa nedalo k tomu nevrátiť. Motorový blok z Baworáka v ktorom je 180 elektrobuniek spojených do zdroja a nabok trčiace elektromotory namiesto valcov. Rám ako z bicykla a kolesá s nábojmi ako na modeli, ktorý sa nemá hýbať, iba pózovať. Vpredu bez brzdy, vzadu brzda figránsky ukrytá.
O pár krokov ďalej TnorF od tvorcu Tomáša Pitlíka. Tým, že je to stroj od našich susedov spoza Moravy, nebudem sa o tomto exotovi rozpisovať, verejnosti bol predstavený 24.1.2019 napríklad na českých Motorkároch. Ale tu mal premiéru.
Vyskytol sa tu More is More s vidlicovým V8 s 2 x turbom, NOS-om a inými vychytávkami a s výkonom 419 koní a 600Nm. V Holandsku to dostalo aj EČV.
No a potom to bolo tých ostatných cca 396 upravených alebo postavených motoriek. Každá jedinečná, niektoré seriózne, niektoré aj na zaplakanie a niektoré bláznivé. Viac možno napovie fotogaléria.
Pridané: 15.12.2023 Autor: Romoto Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 312954 | Včera: 205877