Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.10.2022 Autor: Romoto
Čitatelia: 4615 [Novinky - Reportáž]
Naposledy som bol na Intermote v roku 2014 a to bola vtedy na dnešné pomery veľká sláva. Svet prosperoval, výrobcovia ponúkali novinku za novinkou a všetci boli spokojní.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
Potom som sa tam z nejakých dôvodov nedostal a potom bol covid. Táto jeseň prekvapujúco ponúkla také okolnosti, že som sa na výstavu dostal. Dopredu som sa nezaoberal tým, čo môžem od výstavy očakávať. Veď Nemecko a najväčšia a najdôležitejšia výstava v roku. No možno ešte EICMA v Miláne je podobne dobrá a ak sa vydarí, tak môže byť aj lepšia. Tak som to dal. Možno som sa mal lepšie pripraviť. Ale poznáte to, ak neskúsiš, tak nevieš...
Výstavy sa - tradične nezúčastnili výrobcovia svetoznámych ruských motocyklov Урал Ural, Иж Iž, Ирбис Irbis. A tradične nikomu nechýbali. Aká krajina, také motocykle.
Chýbali (mi) napríklad Yamaha, Ducati, KTM, H&D a iní. Svet sa skrátka mení. Výstava sa scvrkla na tri haly a to s využitím priestoru čiastočne pomohol aj blšák.
Pri skromnejšej (nuž, veľmi skromnej) ponuke noviniek najväčším lákadlom bol Hornet od Hondy. Najprv sa k nemu samozrejme nedalo cez mnoho novinárov dostať, ale keď som sa k nemu dostal, tak celkový dojem bol rozpačitý. Prvý dojem bol OK. Dizajn uhladený, pekný, ale iba pekný. Nič prekvapujúce, na osvieženie. Taká tá Honda klasika. Ale takýto už tuším tí najlepší zvládnu aj v Číne. No, sorry. Rám vzbudzuje dojem, že ho zvárajú na prípravkoch na CB 500. Iba tu niečo málo zväčšili, tu a tam niečo upravili. Nie som priaznivcom (a ešte k tomu netradičných) metalických farieb rámu, takže tu moje body znova nezískali. Ale o tie moje body tvorcom evidentne nešlo. Zato taliansky novinári k motorke dlho nikoho nepustili a natáčali komentované videá s výraznou artikuláciou a gestikuláciou. Vyzerali nadšení a tak ma napadlo, kam je motorka primárne určená. Ja vidím motorku navrhnutú ekonomickým a nie vývojovým (okrem motora) oddelením Hondy. Zoškrtané všetky vychytávky z minulosti. Ešte aj dva valce odpísali. Ale práve možno ten motor (bez dvoch valcov) bude na novom Hornetovi to najlepšie. Podľa mňa je motorka odsúdená na úspech. A emócie? Také ako plynú z talianskych, anglických a rakúskych motoriek? Ale prosím vás... Toto je 100% Honda. Všetko bežné bude super. Iba tie (chýbajúce) emócie. Legislatíva to neumožní, ale viem si predstaviť ten 270° motor (s emóciami) v ráme Egli, Rau, Martin, Baker, Moko alebo iný výrobca emócií s neošúchaným dizajnom. Malý problém: v Honde vedia, že by sa to nepredávalo.
04.10.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9104 [Novinky - Predstavujeme]
Na výstave Intermot dnes Honda predstavila ďalšiu generáciu legendárneho Horneta! Bije v ňom úplne nový radový dvojvalcec s objemom 755 cm3 s výkonom 91 koní.
Pod plachtou prikrytú novinku mala Kawasaki. Obrovský stánok dával najavo, že Kawa je v Nemecku obľúbená. Pod pokrývkou sa ukrývala subtilná malá motorka. Mne sa do tých elektoparametrov veľmi nechce (robí mi problém prerátať výkon megawatthodiny z baterky na kone), ale podľa zákulisných informácií zvažovali v Kawasaki dokonca trojstupňovú prevodovku pre zachovanie emócií pri jazde.
08.10.2022 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4688 [Novinky - Predstavujeme]
Kawasaki priniesla pohľad na to ako by mohol vyzerať sľúbený elektro stroj.
Treťou novinkou zo „starého sveta spaľovacích motorov“ bol Horex. Oni toho veľa nepredajú a radia sa medzi výrobcov exkluzívnych motocyklov s tou najlepšou technikou (spotený spíker použil vzletnejšie slová, ktoré som si nezapamätal). Veľkolepo predstavený jednovalec 600 ccm vyvolal zmiešané reakcie - videl som naživo tváre prítomných novinárov a odborníkov. Motocykel je zmesou starej tradície (povojnový jednovalec) a modernej technológie (kevlarový rám). A o tom, či je to dobré alebo nie rozhodnú zákazníci. Rozhodne to nebude ľudová motorka. Ale o to tvorcom ani nešlo.
ovaobike. Pôvod na Taiwane a stánok bol veľmi skromný a možno až nenápadný, ale ... Schválne vynechám komentár k pohonu. Elektro. Neviem, nerozumiem, je to skrátka pohonná jednotka pre nasledujúce eko generácie. Ale to ostatné. Tá technická vytríbenosť vypracovania, vyváženosť proporcií, perfektné technické spracovanie, výber materiálov a mohol by som ešte pokračovať. Akože sorry, ale takto nejako vyzerá súčasná prémiová značka a najviac mi to technicky pripomína šasi Ducati a MV Agusta. Z môjho pohľadu sa Horex hrá na niečo, čo ho technicky a dizajnovo na Taiwane o míle predbehlo. Rád by som na porovnanie videl výsledok rovnakého zadania pre Horex a ovaobike.
Elektro Triumph. Ak zhrešiť (dať prednosť elektrike pred benzínom), tak Triumph. Z môjho pohľadu momentálne najkrajší e-bike, ktorý nevyzerá ako e-bike. Vyzerá ako normálna motorka so všetkými jasnými dizajnovými črtami typickými pre Triumph. Iba nasadnúť a jazdiť. Tu mám pocit, že aj tú chýbajúcu radičku by som im odpustil. Dizajn je skvostný a ja sa teším, že si európske značky stále dokážu zachovať jedinečný charakter, ktorý ich odlišuje od ázijskej konkurencie.
Inovatiq. Mladí konštruktéri si navrhli ľahké šasi tak, aby ťažkú baterku vedeli vybrať a vsunúť dovnútra zhora z priestoru tradičnej nádrže behom pár sekúnd. Napríklad pri pretekoch by to zodpovedalo natankovaniu. Myšlienka určite dobrá. Ibaže tá baterka vôbec nie je ľahká (s tým by sme si ešte vedeli poradiť), ale musí byť aj objemná. A ten objem pomerne dosť rozširuje oblasť hlavne okolo kolien. Ale to sa asi dalo vyriešiť.
Máličko odbočím. Priznám sa, že pri nástupe elektromobilov som si myslel, že riešením budú univerzálne viackapacitné batérie. Napríklad tri univerzálne druhy podľa výkonu, ktoré sa budú na „pumpách“ vymieňať za pár minút. Podľa výkonu a hmotnosti auta. Prídete s vybitou baterkou, auto sa zdvihne na zdviháku a automatika odspodu za pár sekúnd vymení prázdny akumulátor za nabitý. A vy pokračujete po WC a káve ďalej.
Pozoruhodné stroje z minulosti. Niekedy zvané aj míľniky. Tu platí to známe: čo bolo pekné pred tridsiatimi rokmi je rovnako pekné aj teraz. A čo nebolo, tak z toho môže byť možno rarita, ale pekné to už nebude nikdy.
V roku 2014 sa počas Intermotu uskutočnil AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014. Viacej tu: Intermot 2014 - AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014
V tomto roku sa tu majstrovstvá sveta AMD nekonali a preto sa tu ani nevyskytli mimoriadne stavby a prestavby. Nemôžem si pomôcť, ale stále si všetky tieto garážové diela delím na jazditeľné a na tie iné. Zo slušnosti a z úcty k autorom pridávam aj fotky tých iných. Oceňujem, že vystavovatelia citlivo umiestnili motorky podľa kategórií do samostatných sekcií.
No a to už je asi všetko. Na záver pridám iba stanovisko manažéra výstavy:
INTERMOT 2022 zaregistroval celkovo okolo 100 000 návštevníkov zo 75 krajín. Medzinárodný špecializovaný obchod pre značky zúčastňujúce sa v Kolíne tak predstavoval približne 20 percent z celkového počtu návštevníkov, z ktorých asi 30 percent pochádzalo zo zahraničia. Informovali sa o ponuke približne 500 vystavujúcich firiem a značiek z viac ako 30 krajín. Viac ako 80 percent návštevníkov bolo spokojných s návštevou INTERMOT 2022 a veľtrh by odporučili. Takmer 40 percent súkromných návštevníkov INTERMOT bolo mladších ako 30 rokov. "INTERMOT tak tiež významne prispieva k osloveniu nových cieľových skupín. Podčiarkuje to aj spätná väzba našich vystavovateľov, ktorí ocenili vysokú kvalitu a detailné odborné znalosti návštevníkov INTERMOT a informovali o intenzívnych diskusiách."
Pridané: 19.10.2022 Autor: Romoto Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2023 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45827 | Včera: 152744