Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 06.10.2014 Autor: Romoto
Čitatelia: 4381 [Novinky - Reportáž]
Prvotné informácie o tých najväčších novinkách z Intermotu máme za sebou, skúsme sa teda spolu poprechádzať po výstavných uličkách v jednotlivých halách.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motocykel v detailoch | Nasledujúci
Výstavisko sa skladá z niekoľkých hál okolo hlavného bulváru. V každej (veľmi veľkej) hale bolo toľko vystavovateľov a uličiek, že ak sa človek nechal uniesť novinkami a stánkami, zakrátko mal problém s orientáciou. Najčastejšia otázka bola: odkiaľ som prišiel, čo som už videl, čo ešte nevidel a kadiaľ sa dostanem do ďalšej haly?
Tu treba zohľadniť ďalší pohľad na akciu. Ak neočakávam nič nové, tak to tam nevidím. Ak som pozitívne naladený, tak tam vidím toľko noviniek, že sa ich opis nezmestí na pár riadkov a neviem kam skôr pozrieť. Na výstave som bol počas novinárskeho a obchodníckeho dňa. Účastníci teda boli hlavne profesionáli, alebo ľudia čo sa živia motorkami a pod. Dohovorím sa po anglicky, pár slov rozumiem po nemecky. Na výstave som bol sám, teda som hlavne počúval. Za dva dni som nepočul reakciu že, bŕŕ, scheisse, fúj, shit, to je hnus velebnosti a pod.
Ako som už spomínal niekoľkokrát, Nemci milujú motorky a všetko, čo s nimi súvisí. A to vedia aj kádre z Číny ale aj z ďalších ázijských krajín. Preto ich tam bolo zopár desiatok stánkov. Potichu ponúkali všetko možné od oblečenia, cez súčiastky, až po hotové motocykle. Nám nič nehovoriace názvy firiem produkujú tisíce hlavne maloobjemových motocyklov a komponentov a snažia sa dobyť európsky trh.
Detail BMW |
Európa s tým bojuje kvalitou, dizajnom, individualitou a občas mám pocit, že aj hrdosťou. Vo fotogalérii je pár pohľadov na ázijskú produkciu. Motocykle a hlavne skútre netreba podceňovať.
Zaujímavosťou bola anketa mesačníka Motorrad o vysnívanej motorke v Nemecku za posledných X rokov, čo sa vyrábajú motorky. Anketa mala pár horúcich favoritov, nakoniec vyhrala Honda CB 750 Four pred Ducati 916 a BMW Nine T...
Vo fotogalérii je znovu pár fotiek so snahou o zachytenie detailov. Dnešné motorky sú väčšinou krásne (aj tie čínske (ázijské), či sa nám to páči alebo nie) a oplývajú veľkým množstvom neuveriteľných detailov. Osobne sa mi najviac páči ten vyvážený a striedmy európsky dizajn. Japonci idú cestou komplikovanejšieho prejavu, aby akosi dokázali, že to majú prepracovanejšie a že to vedia vyrobiť. No a Číňania všetkým dokazujú, že to vedia okopírovať, lacno vyrobiť a dodať do celého sveta. Nuž, ten ich vlastný dizajn už nie je čistá hrôza, ale treba to asi začať brať vážne. Napr. Yamaha Moto Cage–Six mala v detailoch veľké rezervy. Až to kvalitou pripomínalo naše amatérske prestavby.
Detail chrániču ruky na Yamahe |
Novému stromčeku sa neušlo slovko chvály, ale v detailoch to podľa mňa nie je taká hrôza, viď fotky. Naopak, skvele má zvládnuté detaily BMW. Typicky nemecky. Do detailu.
Poslednou fotkou je kreslo u Akrapovića. Navolíte si typ motorky a potom sa už pár desiatok sekúnd iba necháte unášať zvukom do uší a vibráciami do sedacej časti.
Krátke popisy nájdete pod jednotlivými fotkami.
Pridané: 06.10.2014 Autor: Romoto Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motocykel v detailoch | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 124590 | Včera: 160390